{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Tæt på {{forumTopicSubject}}

Var sgu lige ved at blive kørt ned idag. Kørte i Nykøbing F. mellem 2 kryds hvor der er 2 baner. Jeg kørte i den venstre. Pludselig trækker bilen i højre bane (en Golf med trailer) over i min bane fordi den skal udenom en lastbil. Jeg er lige ved at blive ramt eller trykket ind i midterrabatten. Jeg bremser hårdt op og holder hornet i bund mens jeg truer af ham.
Bagefter trækker han til højre igen og jeg kører op på siden af ham, jeg er sekunder fra at sparke til bilen, men så får vi øjenkontakt og jeg kan se hvor skræmt og undskyldende han ser ud, så jeg nøjes med at ryste på hovedet.
Havde jeg kørt en anelse hurtigere eller havde han, så var det gået galt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæt på
  • #1   23. jun 2010 Ja FØJ det er uhyggeligt når man bliver overset.
    Har prøvet det alt for mange gange selv.
    Dejligt at du formåede at undvige !



  • #3   23. jun 2010 Steffen T
    Det var nu tæt på jeg havnede inde i autoværnet/midterrabatten. men kunne se på ham det ikke var med vilie. Men det havde nok stadig gjort ondt


  • #4   23. jun 2010 bombe .
    Nej det var en alm trailer og jeg overhalede ikke engang. Vi kørte næsten side om side og så sætter han farten lidt op og trækker mod højre. Og mig som troede at mine potter sagde nok....


  • #5   23. jun 2010 He he Intruderen har kun 4 gear.

  • #7   24. jun 2010 Den kender vi vist alle sammen...

    Synes det er fint når folk undskylder. Vi begår jo alle fejl ude i trafikken. Ingen grund til at hidse sig helt vildt op over det.

    Der hvor jeg derimod tænder helt af, det er når der ABSOLUT ingen tvivl er om modpartens skyld og denne nægter at tage ansvar for sin helt åbenlyse skyld, der nær havde kostet en livet. Den ansvarsforflygtigelse og ligegyldighed over for mit liv og min førlighed, DET tænder mig af!

    Prøvede for et års tid siden at en kvinde kørte lige ud foran mig på mc'en. Det var et rent mirakel at jeg overhovedet nåede at styre uden om og bremse ned oppe på siden af hendes bil. Ingen reaktion fra hende, så jeg vinkede venligt med flad hånd foran hjelmen da jeg lå bag hende igen, for at sige: "Hey, se dig lige for næste gang!" Altså ingen voldsom gestikuleren eller skæld ud, men jeg fik da lige en fuck finger retur smiley

    WTF!!! Hun havde lige nær kostet mig livet og så skulle jeg lige have en fuck finger oven i??? Havde jeg i det mindste kørt for stærkt, men nej jeg kom kørende stille og roligt og så kunne jeg da ellers bare fucke af når hun skulle ud på vejen.

    Kørte op på siden af hende, hjalp med at afmonterede sidespejlet, hilste høfligt med langemanden og glædede mig over hvilken gentleman jeg lige havde været... smiley


  • #8   24. jun 2010 Det med spejlet var også min første tanke. Indtil jeg så ham i ansigtet....

  • #9   24. jun 2010 Burde en bil med trailer overhale??? Er der ikke nogenlunde samme hastighedsregler for begge? Men under alle omstændigheder bliver man forskrækket når sådan noget sker og jeg er lidt imponeret over at du ikke reagerede mere end du gjorde....

  • #10   24. jun 2010 Selvfølgelig er det ikke din skyld, Martin, men du kan undgå det en anden gang ved at sørge for, at du ikke placerer dig et sted, hvor føreren har svært ved at se dig, og du bliver ramt, hvis han pludselig skiftede bane. Jeg kører konsekvent ikke ved siden af andre biler her i København, netop forbi det så nemt kan gå galt. Du kan f.eks. lade dig falde lidt tilbage, så forenden af din motorcykel ikke er længere fremme end bagenden på bilen. Nu kan bilisten se dig i dine spejle, og bruger han ikke dem, vil han alligevel ikke ramme dig ved et vognbaneskift, men blot trække ind foran dig.

    Hvis der ikke ligger nogen lige foran kan du i stedet vælge at køre lidt længere frem, så hvor du sidder på motorcyklen er længere fremme end han sidder i bil. Jeg har endnu aldrig mødt en bilist, der overser mig i den situation. Det er som om man automatisk lægger mærke til, når noget lige kører forbi i øjenkrogen og lægger sig lige foran en selv i en anden bane.

    Når man kører i tæt trafik hver eneste dag, så vænner man sig til at tænke: "Hvad sker der, hvis han skifter bane lige nu?", fordi hvis bare 1% af bilisterne skifter bane uden at se dig (og det er meget mere end det), og du ikke er forberedt på det, så ville det gå galt mange gange hver dag. Jeg undgår derfor som sagt konsekvent at køre ved siden af andre biler, og skal jeg overhale, så skynder jeg mig forbi, så jeg ikke ligger i førerens blinde vinkel længere end højst nødvendigt.


  • #11   24. jun 2010 · Snetyven ·
    Jeg kører faktisk lidt foran ham idet han sætter farten op og trækker over i min bane. Havde han ikke haft trailer på havde det nok været irreterende men sikkert ikke farligt.

    Annette L
    Du har ret. Og oven i købet er jeg i yderbanen og han i inderbanen


  • #12   24. jun 2010 Snetyven: det kan simpelhen ikke skrives bedre......den samme indstilling kører jeg efter smiley

Kommentér på:
Tæt på

Annonce