{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

total skadet? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige oprettet et album i min profil. prøv at se billederne

alle kåbedele er ødelagt, udstødning har fået skrammer forfælg har fået store hakker, bremsesystem foran virker ikke, begge dæk er færdige. forlygte smadret, motor dæksel meget ridset.
ved dog ikke om gaflen eller stellet er smadret eller bøjet

mit spørgsmål er hvor meget skal der til før en mc bliver erklæret total skadet.?

venter svar fra Triumph i esbjerg som kigger på mc'en på mandag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  total skadet?
  • #1   26. jun 2010 Ja den er død. Kåbedele er dyre, nyt forfælg, nye dæk, ny udstødning og alt det andet. Den kommer ikke på hjul igen

  • #2   26. jun 2010 I lovens forstand er den vist ikke totalskadet før stellet er skævt/skadet - om det kan betale sig at genopbygge den er en anden sag - måske en donercykel?

  • #3   26. jun 2010 Hvis stellet ikke fejler noget, så kan den altid opbygges igen

    Den her blev opbygget med en donorcykel fra tyskland
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=7859

    Han fik et latterligt tilbud af modpartens forsikring, da knægten lige pludselig var kommet på en anden historie sammen med farmand. Svineri! Men sagen var at han ikke selv havde kasko på, så det bedste var at bide i det sure æble og købe en donorcykel til ca 10.000 kr i tyskland og selv bygge delene over.


  • #4   26. jun 2010 Men som skrevet af Rene W. Det er ikke sikkert det kan betale, men det gælder kun hvis du har kasko på eller det er modpartens forsikring der skal betale for skaderne. Det er dyrt at få genopbygget på værksted med originale dele.

  • #5   26. jun 2010 Søren P....Det er pga sådan nogle klaphatte at man ALTID skal se at få lavet politirapport på det...så står men en hel del bedre...det er de færreste der laver en historie om efter rapport er optaget

  • #6   26. jun 2010 tak for alle svarene er så heldig at banken forlangede kasko på cyklen før jeg kunne låne penge. ellers ville jeg aldrig ha kasko forsikret en så billig cykel.


    håber lidt på de kalder den total skadet så jeg kun få en ny og komme videre med sæsonen.

    kunne godt tænke mig en sv650 fuld kåbe max 4 år gammel hvis nogle skulle ligge inde med en fin cykel


  • #7   26. jun 2010 Regn du roligt med den er død. Den må laves for 20k eller sådan noget hvis man følger de gængse regler og det kan ikke lade sig gøre.

  • #8   26. jun 2010 synes da ikke den ser så skadet ud igen.. måske det bare er mig..

  • #9   26. jun 2010 Det ser måske ikk så slemt ud, og kan laves for 5k i brugte dele.. Men det er så latterligt dyrt at få lavet noget som helst hos de autoriserede værksteder

    Så glæd dig over at du får penge for den smiley


  • #10   26. jun 2010 Umiddelbart ser det ikke så slemt ud men det er selvfølgelig svært at se på billeder....

    Jeg ved ikke hvor/hvordan din forsikring er tegnet men typisk vil du falde 1 trin eller 2 når du anmelder en skade. Når du kun har kørt ca 1 år kan det blive ret dyrt..... samtidig kan det være svært at skifte forsikringsselskab bagefter fordi du så har haft en skade.... man ryger langt ned i deres trinsystem - og det er dyrt .... jeg taler af egen bitter erfaring smiley

    Så måske er løsningen at købe en donercykel eller brugte dele og så slet ikke anmelde skaden ??

    Jeg ved godt det lyder lidt hul i hovedet når man nu har tegnet kasko - men du får det svært med de forskellige forsikringsselskaber når du først har haft en skade og ikke har ret meget ancinitet. Det vil følge dig mange år frem.....

    Det kan også være den er for smadret - men tænk dig rigtig godt om !!



  • #11   26. jun 2010 Carsten H
    Så vidt jeg ved blev der også lavet politirapport. Efter hvordan delene lå på vejen osv, mente de også at han knallertkøreren havde skåret svinget. Men der var desværre ingen vidner, hvilket var ret afgørende. Mener forsikringsselskabet tilbød ham at de delte skaderne 50/50, men så skulle det laves på værksted og der ville ikke blive meget cykel for de penge. Endvidere var scooterknægten kun 15 år og på ulovlig knallert....Men det havde åbenbart ikke den store betydning mente de. Han prøvede at få noget advokat bistand, men fik fortalt at det kunne ikke betale sig og med risiko for at han tabte i retten. Så var det billigere bare at købe donorcykel


  • #12   26. jun 2010 rene. tror ikke det kan betale sig med en donercykel. dæk.fælg.kompelt kåbe+ lygte + styr (havde glemt styert har min familie rettet ud for at ku få trukket den hjem. desuden tror jeg ikke det betyder så meget ang. forsikring. når det er første gang, jeg mener det først er 3. gang selvrisikoen fordobles.

    Jeg har *If forsikring


  • #13   26. jun 2010 Glen A: Ok ja det begynder at løbe op kan jeg godt høre smiley

    Med hensyn til forsikring har det selvfølgelig også betydning hvad mc du gerne vil have forsikret og måske ønsker om et par år.....
    .
    Jeg havde også en gs500 til at starte med og den havde jeg så min ulykke på. Jeg lod forsikringen dække skaden. Det kostede mig ikke alverden i stigning på det tidspunkt. Efter 2 år ville jeg så gerne købe en ny Yamaha R6 og her kom så overraskelsen. Den var næsten umulig at kaskoforsikre for under 40.000 om året !! Topdanmark som jeg havde på det tidspunkt ville "gå med til" 38.000...... Når jeg ringede rundt og de hørte om skaden for 2 år siden og min ancinitet stod jeg nærmest dårlige end en nybegynder.....

    Først efter 7 års skadefri kørsel har jeg kunne vælge helt frit mellem forsikringsselskaberne og kan komme i en elitebelistgruppe hvor jeg ikke stiger selvom jeg får en skade....

    Set i bakspejlet skulle jeg have betalt for min skade selv dengang men ja økonomien var lidt stram med ny bike og alt sikkerhedsudstyr skulle jo også købes. På lidt længere sigt har jeg dog betalt dyrt for dette i højere præmie......
    Det var mest også bare for at sige at det ikke altid er den rigtig løsning at bruge sin kaskoforsikring selvom man har tegnet en.

    Håber du snart får en ny bike du bliver glad for smiley


  • #14   26. jun 2010 pointen er feset ind nu rene tak smiley
    troede sku ikke det ville gøre den store forskel., skal nok blive elitebilist en eller anden dag et år til eller fra.


Kommentér på:
total skadet?

Annonce