1.193 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Top 3 placeringer af motorcykler? Top 3 placeringer af motorcykler?

Har købt den 'billigste' motorcykel af de 3 jeg nu nævner, men vil nu gerne for skægs skyld vide, hvordan placeringerne er, hvis nu man skal sige hvilken der er mest pålidelig og bedst skruet sammen, ikke mindst også hvilken der har flest km tilbage i sig.

- Yamaha XJ550 fra 1982 med omkring 61.000 på klokken. Skulle ha skiftet gearkasse, men blev klaret på 1 uge. Ryger ikke det mindste, ikke engang når den er kold.

- Honda CX500 fra 1983 med omkring 84.000 på klokken. Ryger en del ved kold start, men stopper når den er varm.

- (opdigtet cykel, ikke en jeg har fået tilbudt) BMW R65LS med 71.000 på klokken.



Købte Yamaha, og blev samme dag tilbudt Honda'en til samme pris som Yamaha'en. (Tvivler dog på det var et seriøst tilbud). BMW'en er bare en slags drømmecykel.

Men hvilken er bedst, og hvilken er ringest af de 3 maskiner?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Top 3 placeringer af motorcykler?
  • #1   27. jun 2010 Efter min mening så er Yamahaen klart bedre end Honda'en pga en nær uopslidelig motor og bedre køreegenskaber!
    BMW'en er, kvalitetsmæssigt, klasser over de to andre. Den kræver dog en smule tilvænning men belønner til gengæld en med sikre køreegenskaber, bedre komfort og drønsolid tysk kvalitet!
    R65LS'eren er også en smule fræk i designet!
    Står vistnok en ved en bilhandler i Nakskov!


  • #2   27. jun 2010 Kasper K: I London er der mange MC-bude der har brugt cx'eren og de har fint holdt til 250.000km

    Hvis Honda'en er i god stand er den nummer et, ilke mindst fordi man ved den ogsåner bakket op med en god cx klub. Og reservedele er også til at få. Nr 2 er bmw'en.


  • #3   27. jun 2010 Kasper K
    Mener du Yamaha'en er uopslidelig? smiley
    Giver dig helt ret mht BMW'en. Den er simpelthen bare 'My Dream'. Hver gang jeg ser en gammel BMW med boxermotor går jeg rundt om den som katten om den varme grød, og savler som en Sankt Bernhards hund smiley


  • #4   27. jun 2010 Jesper P
    Honda'en er blevet lidt mishandlet i motoren er jeg bange for. Manden til hende der tilbød den, er lidt af en jøler, og mener at den bare skal ha fulde omdrejninger når han har fået den igang. Har set nogle gange når den ikke har været til at starte, så når han får den igang, får den alle de tæsk den kan klare, så lige præsis den, er jeg ikke meget for. Men tjah, hvis den nu var blevet behandlet pænt var den sikkert bedre, også mht mine lange lemmer smiley


  • #6   27. jun 2010 Nu spørger han jo om de tre nævnte cykler og der vil jeg stadig fastholde, at en Honda, der skal repareres, er lavere placeret end en yamaha xj 550, som jeg i øvrigt selv har ejet en af i 87-88, der i lighed med den øvrige del af xj serien er noget nær uopslidelig!

    At cx'eren er mere populær blandt de engelske couriers kunne jo også skyldes, at en væskekølet er et aktiv i den tætte london trafik?


  • #8   27. jun 2010 Yamaha'en er da lige så driftsikker som honda'en..ville til enhver tid undgå en honda der har kørt langt og som skal repareres..
    bmw'en er jo skabt til at køre mange kilometer, men er altså ikk ligeså inspirerende på de små veje..et minus ved yamaha'en er at 4cyl. plejer at være mere tørstige end 2cyl..


  • #9   27. jun 2010 Så kan jeg da indskyde, at min XJ 550 ved pæn kørsel kom op på over 20 km/l!

  • #11   27. jun 2010 var heller ikk ment som om at yamaha er mere tørstigt end andet, var mere rettet på 2 vs. 4 cyl...
    Min kærestes xj 900 går ikk nær så langt på literen som den bmw 100rs min far havde før..


  • #12   27. jun 2010 Min XJ 650 turbo havde et forbrug, der svingede mellem 8 og 22 km/l! Alt efter, hvor travlt jeg havde.
    Men alle cykler bruger benz efter graden af anvendelse. Min XJ 900 havde et gennemsnitsforbrug på 16 km/l men kunne godt pines op over 20 og min nuværende V-Strom 1000 kører også væsentlig længere når jeg følges med konen og hendes Virago 535 end når jeg skal skynde mig!


  • #14   28. jun 2010 Et minus ved 4 cyllindret vs. 2 cyllindret, er at lyden er i hvert fald bedre i mine ører når den kommer fra en 2 cyllindret, for der går de tit og ofte så roligt, at man kan tælle omdrejningerne. Den 4 cyllindrede går næsten ud når jeg stiller den lavt nok til at det næsten er sød musik som den 2 cyllindret.
    Om 4 cyllindret er mere tørstige ved jeg nu ikke. Teoretisk set burde de være mere økonomiske, da de nærmest ikke bruger nogle kræfter når de bare skal holde sin fart på fx 80 km/t.
    Tror derimod at en 1 cyllindret der kører på høje omdrejninger er tørstigere, for den skal arbejde hårdere.

    Mht. reparetion, skulle Yamaha'en også repareres idet at den skulle ha skiftet gearkasse. Det tror jeg til gengæld også var nemmere, end at skulle skifte stempler, få honet cyllindre og måske skiftet ventiler i Honda'en.
    Forstår dog stadig ikke gearkassen i Yamaha'en 100 %, men er næsten også ligemeget når det jo virker smiley


  • #15   7. jul 2010 Det er alle 3 nogle gode maskiner, alle er driftsikre og har historie for at klare over 200.000. Jeg ville dog selv holde på XJ´eren. Jeg har selv en og det er en dejlig maskine - nem at vedligeholde (kardan) nogenlunde økonomisk (20km/l) og rigtig gode køreegenskaber.


  • #16   7. jul 2010 Syntes min er begyndt at bruge lidt olie ved 62000 km. Er det normalt for en XJ'er?

  • #17   7. jul 2010 Mine bruger ganske lidt olie, den har kørt ca 80.000 så det kan forekomme.

  • #18   8. jul 2010 Okay, må vel bare købe et nummer tykkere olie næste gang smiley

Kommentér på:
Top 3 placeringer af motorcykler?

Annonce