{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.567 visninger | Oprettet:

Ret dårligt argument fra forsikring. {{forumTopicSubject}}

Jeg ringede til Topdanmark idag og snakkede med en sød pige, for at høre hvad prisen ville være for at forsikre min nye Yamaha. Hun fik de nødvendige informationer, og kom frem til 3450 kr.
Spurgte så om det ikke var noget med at der er rabat når den er så gammel. Så hedder det vel classic forsikring?
Til det svarer hun:
"grunden til den er dyere er fordi der er så mange Yamaha'er, og så sker der nemmere ulykker med dem. Havde det være en Honda hvor der jo ikke er så mange, ville forsikringen være billigere"

Sig mig, er det aber der sidder ved Topdanmark? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ret dårligt argument fra forsikring.
  • #1   28. jun 2010 Ja det er det sikkert, men det har aldrig været en hemmelighed at de vurderer præmien efter statistikker, hvilket efter min mening godt kan være LIDT for firkantet nogle gange, f.eks i dit tilfælde..

    Hos GF er de f.eks kolde i røven overfor, om man kører på en 999ccm DØDS racer eller en cruiser som min..


  • #2   28. jun 2010 hold da op... det var vist ikke aktuaren du havde fat i der!!

  • #3   28. jun 2010 shit det må være dyrt at køre suzuki så, for det er vist dem der er flest af på markedet

  • #5   28. jun 2010 Christian H: Prisen på forsikringer bliver sat ud fra statistikker, om du kan lide det eller ej. Hvorfor skal en 19 årig der lige har fået kørekort, og aldrig lavet en skade betale mere end en 40 årig, der har haft skader?? Ja, svaret er statistik. Ikke altid rimeligt, men sådan er det.

  • #6   28. jun 2010 Ring igen og spørg om det er muligt at få billigere forsikring hvis du får skrevet Hyosung på siden af den evt.

  • #7   28. jun 2010 Christian, du må nok hellere læse mandens indlæg igen....

  • #8   28. jun 2010 Argumentet i sig selv er idiotisk, men syntes heller ikke det passer at der er flere Yamaha'er end Honda'er. Er der ikke flest Honda'er på vejene?

    Har bedt om at få tilsendt et forsikringsbevis. Men kan jeg godt melde den over i GF og opsige topdanmark uden jeg skal pille den plade af som jeg henter imorgen?


  • #9   28. jun 2010 Det må så også være en åben invitation til alle ejere af eksotiske maskiner - Den søde pige må jo stå med åbne arme og modtage den ene Duc, KtM, Bimota mv.. efter den anden :o)

  • #10   28. jun 2010 Tjah kunne være jeg skulle få mig en 80 ccm KTM Comet. Dem er der jo næsten ingen af i DK, så den må koste omkring en flad 20'er hvis det virkelig er sådan de vil ha det smiley

  • #11   28. jun 2010 Yes - ka' du så ik' også lige høre hvad en Bimota Tesi kan forsikres for - tror ikke der kører en eneste i DK, så det må jo også kunne gøres for ingen penge ;o)
    (næste problem - og få råd til en Tesi)


  • #12   28. jun 2010 Haha, så er det nok alligevel lidt billigere med den KTM. Så har jeg jo også endnu en KTM til min veteransamling smiley
    Kan nok også undvære den 20'er det må koste at forsikre sådan en smiley


  • #13   28. jun 2010 Mon ikke du bare misforstod hende smiley

  • #14   28. jun 2010 Mon ikke hun mente, at der er flere uheld blandt Yamaha kørere end hos Honda kørere. Det andet lyder for åndsvagt !
    Som der bliver nævnt de prissætter ud fra statistikker.
    Havde engang en gammel BMW (bil) og havde haft den forsikret hos Tryg i flere år. En dag fik jeg et brev med beskeden om at min forsikring ville stige 35 % fordi der blandt denne type biler var en kraftig stigning til erstatninger. Det skulle så åbenbart også gå ud over alle som kørte BMW uanset om man havde haft skader.
    Men de blev da heldigvis klogere efter en personlig henvendelse !


  • #15   28. jun 2010 Lyder som en and!

  • #16   29. jun 2010 Jeg kontakter dem igen her en af dagene, og spørger om de virkelig mente det seriøst, eller om det var en meget grov fejl-formulering smiley

  • #17   29. jun 2010 Ja, sådan er det desværre... præmierne er baseret på statistikker, og derfor er eksempelvis 1000 ccm sportsmaskiner billigere i forsikring, da de fortrinsvis købes af lidt mere erfarne motorcyklister og i mindre antal, frem for 600 ccm'ere, da de sælges i hobevis og til lidt mere "sprælske" motorcyklister.

    Således bliver en ældre Kawasaki GPZ600 dyrere i forsikring for mig, end min nuværende ZX10, selvom den har 62 hk mere (også forsikret i TopDanmark)... og det kan man godt undre sig over, men forsikringsselskaberne kigger meget nøje på statistikkerne. Men så er det jo bare at shoppe lidt rundt til andre selskaber, som har andre former for statistiske beregninger af præmierne... smiley


  • #18   29. jun 2010 Min ZX-10R fra 2009 faldt 1.500 kroner i årlig præmie i forhold til min ZX-9R fra 2000. Begrundelsen? ZX-9R kostede i 2000 kr. 215.000. ZX-10R koster 199.000. Det er helt sort, for mange år senere kunne man købe overgemte ZX-9R'ere for 159.000 og de ville jo også have sluppet meget billigere hvis der var sket en skade. Jeg tvivler sgu på der bliver brugt meget statistik i de beregninger. Lyder mere som dumhed for mig.

  • #19   29. jun 2010 De har bare ikke lært at regne med variabler og andet gøgl man lærer på fx. gymnasiet smiley

Kommentér på:
Ret dårligt argument fra forsikring.

Annonce