{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

knast kæde og strammer {{forumTopicSubject}}

min cbr 1000f fra 87 snakker, jeg er ret overbevist om at det er knastkædestrammeren som er et problem ved CBR

min svoger har lovet at hjælpe og vi har sammen kikket lidt i haynes, og fundet ud af at . er det kun strammer man skal skifte så skal motoren ikke ud .. men skal man også skifte knastkæden så skal motoren ud , det er som sådan ikke et problem men.

det vi hurtig fandt ud at var at spørge folk herinde som har skftet den slags før .. jeg vil gerne undgå at skille motoren ad, hvis det 19 / 20 gange , er nok at skifte strammeren , det koster også flere penge og tager noget mere tid hvis motoren skal ud ..

Jeg håber på nogle rigtig gode svar hvad i har været udsat for , dyret skal laves engang i næste uge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  knast kæde og strammer
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #1   1. jul 2010 Hvor mange kilometer har den kørt, og hvor mange kilometers udskiftningsinterval er der på kæden ifølge bogen?

    Kender du de to tal, er det nemt nok at svare på.


  • #2   1. jul 2010 Ja det vil jo være fedt ikke at skulle til at have motoren ud midt i sæsonen!

  • #3   1. jul 2010 tror jeg skifter kæden også , et par stykker fra cbr forum siger man nemt kan skifte kæden uden at tage motoren ud . " nemt " , ja ikke sjovt at undvære cyklen, for lang tid nu

    tak tak -- kom gerne med flere råd osv


  • #4   2. jul 2010 det er jo helt normalt eller bliver betragtet som helt normalt når motor er ved at være slidt op, det er svært at anerkende at en motor kan slides op men det er faktisk grunden til "snak" og lign. begreber, det er en naturlig udvikling på en motor, ting slides og ska lskiftes, at skifte en knastkæde er ikke det store problem og hvorfor snakke om at motor skal ud ??? motor skal kun ud hvis man vil renovere den og være fri for raslen og skramlen, knastkædeskift og lign. er jo lidt ligesom at pisse i bukserne for at få varmen, det hjælper --- men kun kort tid

  • #5   2. jul 2010 >Bodie - kan ikke se nogen grund til det "lidt ligesom at pisse i bukserne". Hvorfor skulle det ikke være nok at skifte strammer og kæde??

  • #6   2. jul 2010 Bodie > Jeg læste haynes , og der står at motoren skal ud ved skift af knastkæde , nu har jeg så lært at det ikke er sandt .. endnu en fejl i Haynes ...

    Men jeg vil efter råd og vejledning ikke fortage mig noget andet end at justere balanceakslen , hvilket kan gøres nemt , jeg har ikke så meget forstand på cykler endnu, men har i dag fået at vide at den lyder godt og jeg ingen grund har til panik ..

    hvis det stadig genere mig skifter jeg det til vinter


  • #7   2. jul 2010 Bodie.
    Man bør vel egentlig heller ikke skifte tændrør og olie, da det jo heller ikke holder evigt. Man skifter vel normalt tændrør og olie pr. 10.000km og så kan man jo egentlig bare lade disse dele blive i motoren( da intet jo holder evigt) Køb og monter i stedet en ny motor incl. disse stumper, og så er man jo også mere sikker på at det hele virker, da alt er nyt.
    Det er jo egentlig også noget pis at man er nødt til at tanken cyklen- det holder jo heller ikke evigt..............


Kommentér på:
knast kæde og strammer

Annonce