1.265 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Der er stadig rare mennesker til i DK Der er stadig rare mennesker til i DK

Hej MCG

Lidt info til at starte med.
Min benzinhane på MC'en er gået i stykker så den kører på "Reservetank" hele tiden, og man skal derfor holde øje med hvor langt man har kørt også tanke i god tid.

Dette havde jeg så glemt, og kørte derfor på motorvejen i god tro om at min lille zuki sagtens kunne køre hen til hvor jeg skulle.
Jeg når kun at køre ca.2 km på motorvejen da MC'en bare dør 100% af benzinmangel. Underligt nok spruttede den ikke, eller begyndte at gå på 1 cylinder som den plejer. Nej den døde bare bum.

Holder så ind til siden på motorvejen, og konstatere, Jo tanken er fuldstændig tom. ØV tænker jeg bare, da der i hvert fald var 8 km til nærmeste tank. og det meste af vejen går opad bakke.
Jeg begynder så at trække i nødsporet, jeg når at trække ca. 800 meter da der er en mand i en sort VW Transporter der dytter en gang og holder ind lidt længere fremme.

Han spørger så hvad der var sket, og jeg fortæller ham at den er gået tør. ( og hvorfor jeg ikke havde tanket den)
Så tilbyder han at tage min MC ind bagi hans varevogn også, køre mig op til nærmeste tankstation, og det kunne jeg jo ikke sige nej til smiley
Så vi hjælpes ad med at få den op i varevognen og ud igen oppe ved tanken.

Jeg ville godt have givet ham nogle penge for besværet, men det ville han ikke have.

Men det var rigtig rart at der var en der gad/kunne hjælpe sådan, også endda ikke ville have noget for det.
Men jeg skal nok huske at tanke fremover smiley

Er der nogle andre der har haft lign. oplevelser så skriv dem da lige smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Der er stadig rare mennesker til i DK
  • #1   3. jul 2010 som udgangs punkt stopper jeg også ALTID hvis jeg ser en mc der ligner en med et problem... ca 6 gange er det blevet til hvor fra 2 af gangene var der brug for hjelp til vidre transport...

de 4 gange jeg har stoppet hvor det ikke har været brug for hjælp, har jeg dog fået et tak for tanken...

håber bare at hvis jeg nu skulle ende i et lignende problem, at andre også hjælper mig... smiley

• #2   3. jul 2010 det er sku rigtigt dejligt der stadig er sådan nogle folk tilbage hehe. det ville sku også være rimelig varmt og svedigt at trække en mc 8 km i dette skønne vejr :- )

• #3   3. jul 2010 Ja jeg har også prøvet at køre tør, langt ude på landet, nærmeste tank havde jeg ingen anelse om hvor befandt sig. Imens jeg stod og skulle til at ringe efter en der kunne komme med lidt benzin, kom der en mc´ist, som tilbød at hente noget til mig, da han ikke boede andet end 5 km derfra, og havde en reservedunk stående derhjemme. Da han kommer tilbage give jeg ham en hund for benzinen, hvortil han svarer at jeg ikke skal give noget, bare jeg selv lover at hjælpe hvis jeg ser en nødstedt mc og fører.
    Det lykkedes mig nu at give ham pengene alligevel, samt selvfølgelig også garantien for at hjælpe andre, hvilket jeg så som en selvfølge i forvejen. smiley

• #4   3. jul 2010 Gode historier der smiley generelt synes jeg folk i dk er dårlige til at stoppe og spørge og hjælp, især omkring storbyerne, men på landet ser det anderledes ud

• #5   3. jul 2010 heh...det sjove er at jeg sidste år kørte i stykker med min gamle Sportster ude på lars tyndskid, den havde smadret et topstykke bl.a. da jeg sidder der og sveder og bander imens jeg leder efter fejlen kører der 4 mc´er forbi (ikke samlet) uden så meget som at glo tilbage, såå, hvis man kører Harley skal man ikke føle sig sikker på hjælp, medmindre der kommer en anden Harley;-)

• #6   3. jul 2010 jeg selv har også stået på motorvejen med en defekt mc på en dejlig sommerdag og måtte skubbe dyret de 2 km til nærmeste afkørsel. Jeg fik dog utallige vink og dyt med på vejen som eneste hjælp... også fra mc folket som der bestemt ikke var mangel på.
    jeg mener bestemt også at det da umuligt kan skade at stoppe og tilbyde sin hjælp og dejligt at høre der findes andre med samme holdning

• #7   3. jul 2010 DeNyS aka. Mexicalf **FJELSTERVANG**

Jeg ville nu stoppe lige meget hvilken cykel der er gået død , men det bunder jo nok lidt i at mange HD kører knap gider hilse på os alm. dødelige :=))

• #8   3. jul 2010 lækkert at sidde og læse sån en guld historie. smiley

• #9   3. jul 2010 Herligt du smiley

Stopper også altid når jeg ser en mc i vejkanten smiley

• #10   3. jul 2010 Junior 250-666/

Jeg hilser på alle du smiley

Ved godt det ikke er alle Harley ejere der gør det .. tsk tsk..

Men det er lidt spøjst for jeg har også en offroader, når jeg køre på den er der ikke ret manger der hilser .. hehe ..men hva faen smiley

• #11   3. jul 2010 Jeg kan så lige sige jeg kørte tør på den fynske motorsti sidste år mødte 4 Mc som kom i samme retning og 2 i modsatte retning ikke 1 så meget lindede gassen ,,.... Så kom der en på træde cykel og stoppede som henviste til en nærliggende tank 1½ Km travede jeg med dyret Det var varmt ..

Så det er da glædeligt at der er nogle der får hjælp

Jeg har selv vendt for at spørge om der var noget jeg kunne hjælpe med da der var en der trak i vejkanten

• #12   3. jul 2010 det med at der ikke er nogen der hilser på en offroader kan jeg godt genkende. men når jeg køre en tur på min gamle suzuki gs 400 så er der masser der hilser

• #13   3. jul 2010 Dejligt med hjælpsomme mennesker. Har aldrig selv haft brug for hjælp, men har selv hjulpet 2 gange. Den ene var bare kørt forkert og skulle guides på rette vej igen. Den anden var en ung gut der lige havde fået en GS500 og var kørt tør og vidste ikke at den havde en reservetank. Det var så kun fordi jeg selv har haft en GS'er at jeg kunne hjælpe - men han var meget taknemmelig.

• #14   3. jul 2010 hjælper kun hvis jeg osse må håne

• #15   3. jul 2010 Det er da godt, at ikke alle bililster læser med herinde, for sådan som de bliver svinet til, kan jeg da godt forstå ingen stopper.

• #16   3. jul 2010 grauballemanden - Havde med glæde taget imod både hån og fornærmelser, frem for at trække en MC 8 km opad bakke smiley

• #17   4. jul 2010 hjælper de fleste jeg møder (også billister).
    Ofte er Harley ejere jo de rå og rigtige bikere (hvis de skal sige det selv) selvom de ofte kun kører det kvarte antal kilometer om året, hvorfor de ikke får min hjælp medmindre jeg kender dem personligt.

• #18   4. jul 2010 Det kan man da kalde forudindtaget Hunter.

• #19   4. jul 2010 Jeg skriver heller ikke "alle" men "ofte"..

Harley kørerer har ofte været overlegne og snobbede mht andre mc mærker så de kan bade i deres egen sved efter min mening..

Det er nu engang min mening.

• #20   4. jul 2010 kørte folk bare på diesel cykler kunne jeg hjælpe har altid 20 liter bag bilen. men rart er er rare menesker... min vong døde ude ved strandvejen 3 kilometer fra bakken. en af de dersens rige menesker forærede mig 20liter benzin og dunken kunne jeg også beholde..

Kommentér på:
Der er stadig rare mennesker til i DK

Annonce