{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

gas kabler. droppe det ene hjælp.. {{forumTopicSubject}}

hej mg. jeg tænker på om det er muligt at droppe det ene gaskabel, altså det der skal trække tilbage, og har lige været ude og tjekke om fjedren i karburatoren, var nok til at trække den tilbage og det var den, så jeg ville ikke se det store problem, men hvad siger i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gas kabler. droppe det ene hjælp..
  • #1   4. jul 2010 Det har jeg gjort på min VT600. Nu kører gashåndtaget rent faktisk retur :o)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #2   4. jul 2010 Hvorfor vil du droppe det kabel?

    Hvis ikke det kører retur, så er der nok noget galt med det - så fejlfinder man da i stedet for at pille det af.

    Hvis dit kædekit er slidt op eller mangler smøring, kører du så også bare uden?


  • #3   4. jul 2010 forde det ikke er til at finde nogle gashåndtag til 2 kabler. jeg kan hvertfald ikke..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #4   4. jul 2010 Ikke til at finde?

    Tæt på alle MC'er kører med 2 kabler, så mon ikke du kan bruge noget fra en anden model?


  • #5   4. jul 2010 kan du så ikke lige skrive et link med en hjemmeside der sælger dem

  • #6   4. jul 2010 Nichlas> Jeg har set gasruller med tilhørende huse, både i 22 mm og i 1", der bruger to gaskabler. Jeg har bl.a. set dem til stumpemarked i Herning. Og jeg vil da tro at Bikeline.se / Nygaard MC også sælger dem.
    Mange der bygger mc'er om, dropper returkablet, da det bare fylder og ser "nolder" ud :o)
    Jeg har ikke selv fundet ud af den praktisk betydning endnu, af et manglende returkabel.


  • #8   4. jul 2010 Men HVORFOR er det en vigtig sikkerhedsfaktor????

  • #9   4. jul 2010 fordi du trækker spjældet tilbage igen med returkablet hvis gassen skulle sætte sig fast

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #10   4. jul 2010 Hvis gassen sætter sig, kan du tvangslukke den med returkablet - men det er nok en smule svært hvis det er pillet af.

  • #11   4. jul 2010 Ok. Så må jeg bare huske at koble ud og tage dødemandsknappen i stedet.

    Men lige frem en "sikkerhedsfaktor"???
    Dobbelt kredset bremser, dækmønster, effektive støddæmpere osv. ser jeg som sikkerhedsfaktorer. At gassen sætter sig fast, kan hurtigt afhjælpes ved koble ud eller tage dødemandsknappen.


  • #12   4. jul 2010 Nymodens pjat... Hvis gassen sætter sig fast så er det på tide at smøre gaskablet eller i værste tilfælde skifte det :o)

  • #13   4. jul 2010 har oså gjort som jan k.. eller rettere mit knækkede og blev pillet af.. jeg har kørt sådan i 4 år... hvor svært kan det være at ramme dødmandsknappen?

  • #14   4. jul 2010 Jan K: Helt generelt er det altså en god ting at have. Det kan godt være du har tid til at gennemføre en masse ting på din maskine hvis gassen sætter sig, men det kan altså nemt gå hen at blive kritisk på en maskine med væsentlig mere motorkraft. De straffer altså med det samme.
    På crosser har det kostet mig flere styrt fx


  • #15   4. jul 2010 Jonas: Det er muligt du mener du kan ramme dødemansknappen, men en dag med fuldt styr udslag osv, osv, osv, osv så ligger du der altså inden du når at tage dødemandsknappen. <<<----Skal forståes sådan at når gassen sætter sig sker det ikke altid på det mest belejlige tidspunkt

  • #16   4. jul 2010 Har også pillet retur kablet af flere cyklen end jeg kan huske........aldrig haft brug for at "tvangslukke" gassen.Som Jan K siger ; dødemandsknappen og drej nøglen.Hvis kablet ikke let "ruller" tilbage når man slipper gassen,så skal det skiftes,eller i det mindste smøres.
    Ville nu selv helst skifte end smøre et "trægt" kabel.
    KIM


  • #17   4. jul 2010 hvor mange mon er væltet pga fastsiddende gaskabel

  • #18   4. jul 2010 kasper. nu er der hverken snak om en hidsig crosser eller en højhastigheds racer. og den kommer nok ikke til at lægge ned med fuldt styrudslag.

  • #19   4. jul 2010 Jeg har også kun træk kabel på min .. Har ikke hørt om nogle der har sat gassen så det var ved at blive kriminelt ... Min Broder og jeg monterede en fartpilot på en maskine .. Den kunne hænge en gang imellem fordi der ikke var plads til den firkantede klump som skulle om kablet som piloten trak i .. Det skete 2 gange så ændrede vi ligt på det og så fungerede der optimalt ( Det var forøvrigt en AP 50 ) vi monterede

  • #20   4. jul 2010 Ballemand> Var det på grund af fastsiddende gaskabel du lagde dig ned på Jyllandsringen sidste år? :o)

  • #21   4. jul 2010 "dunk i hovedet" smiley

    helt sikkert jeg holdt fast i kablet


  • #22   5. jul 2010 Nu er det ikke kun pga mangelfuld smøring, at spjældene kan sætte sig! Det KAN også komme pga suget fra indsugningsventilerne.

    Adskillige guzzi-kørere, der for at skåne højre arm, havde monteret spjæld fjedre fra en Laverda, kunne opdage, at cyklen blev mere "træg" til at slippe gassen til ligefrem at sætte sig, hvis hastigheden og løftet på spjældet havde været i den "lystige" side!

    Så, der er rent faktisk nogle gange en grund til, at fabrikanterne monterer det på cyklerne, de gør! Men de besidder jo selvfølgelig ikke den samme mængde viden som de fleste på MCG!


Kommentér på:
gas kabler. droppe det ene hjælp..

Annonce