357 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

kendskab til tændning på cbr 900 kendskab til tændning på cbr 900

Hej
Står og ikke kan starte min cbr. Har haft mit generator dæksel af og mit tændningsdæksel af og nu kan jeg ikke starte. Har haft den sensor af der sidder i tændningsdæksel . Kan det kan der vel ikke ske noget ved ?

Maskinen får benzin og der er strøm på. Starterenkør også rundt . Og har ingen dødmandsknap så det kan hellere ikke være den

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kendskab til tændning på cbr 900
  • #1   6. jul 2010 Ja, de tlyder jo nærliggende at det er den sensor dua har haft afmonteret, som fejler.
    Nemmeste måde er at checke om der er gnist på tændrørene.
    Hvis der ikke er det, så er det ikke utænkeligt at pickup-sensor ikke længere giver impulser til tændigsboksen.

• #2   6. jul 2010 jeg tror også på sensoren er defekt. Da det er en induktiv impulsgiver kan den ret let kontrolleres med et multimeter der kan måle veksel (IKKE JÆVN) spænding. Adskil stik, og mål i de to ben der går til sensoren. Vekselspænding ved starteromdrejninger er vel ca. 0,5 volt. Prøv evt. at ohme sensoren. Jeg tror den skal have ca. 1000 ohms mostand.

• #3   6. jul 2010 Hehe ja tak der stod jeg så af. Men kan man rykke tændnings punket hvis nu flytter maskine imens den var af ?

• #4   6. jul 2010 dennis J: Nej, det kan man ikke. For enden af krumtappen sidder der en metalplade med en enkelt tap på. Den sidder lige indenfor dækslet du har haft afmonteret.
    Impulsgiveren sidder placeret sådan at den giver en puld til tændignsboksen, hver gang tappen kører forbi impulsgiveren, altså hver gang krumtappen har kørt en omgang.

Hvis den tap er beskadiget eller impuldgiverne ikke er rigtig monteret vil du ikke få det signal til tændingsboksen.

• #5   6. jul 2010 Ok tak må lige prøve a. Ha dæksel af igen. Hva kan man slippe for at skal ha olien af ?

Kommentér på:
kendskab til tændning på cbr 900

Annonce