1.153 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Nu har jeg prøvet lidt forskelligt Nu har jeg prøvet lidt forskelligt

Nu har jeg været ude og kigge på hvilken motorcykel jeg skal have, og jeg har prøvet følgende:

Suzuki SV650 - rigtig fed lyd, og et dejligt bundtræk

Yamaha FZ6 - rigtig fed lyd, men der sker ikke så meget ved lave rpm, og jeg synes ikke den var ligeså "sporty" og køre som en SV'er

Suzuki GS500 - Kedelig lyd, og kedelig motorcykel som hurtigt vil kede mig.

Kawasaki ER-6 - Sjov og meget letkørt

Så umiddelbart er det en SV'er jeg er på udkig efter, men alligevel trækker FZ6'eren, især på grund af lyden.

Hvad er fordelene og ulemperne ved disse cykler? og har jeg overset nogle i prisklassen 50000 +/-

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu har jeg prøvet lidt forskelligt
  • #1   6. jul 2010 Blot et forslag men ikke en anbefaling, da jeg ikke kender cyklen. Men hva' med en GSR?

http://www.dba.dk/suzuki-gsr-600-599-ccm-07/id-67111851/

• #2   6. jul 2010 oh yes, den havde jeg da fuldstændig glemt alt om smiley Jeg er nemlig lidt ivrig efter at få Suzuki da de tilbyder billig forsikring smiley

Jeg smutter ud til Suzuki i morgen og prøver den

• #3   6. jul 2010 Jeg valgte SV'eren smiley grundet forsikring, køreegenskaber og komfort smiley du kan jo bare rykke frem i sædet, så du sidder mere oprejst .. Tilbage med røven til de små svingture smiley
    Den har et fedt bundtræk og en fed lyd. Designet, synes jeg heller ikke er værst smiley tværtimod !

• #4   6. jul 2010 FZ6 skal sikkert bare lidt højere op i omdrejningerne end de andre for at virke sportslig. Tror det er en udmærket maskine.

Hvis du kan acceptere en lidt ældre cykel kan du også overveje en CBR 600 F2 eller F3. Ellers tror jeg heller ikke den ER-6 er et helt dårligt valg...

Men lad være med at lade forsikringspriserne tvinge dig ud i noget Suzuki. Mondux forsikrer alle mærker ret billigt med kasko (dog ikke R maskiner hvis du er under 30), og GF forsikrer ansvar meget billigt på alle maskiner under 1000 ccm.

• #5   6. jul 2010 SV er en sporty og god maskine.
    MEN der vil være mange der også siger CBR 600 F4 eller F4i
    ved ikke om dn kan findes for 50k. mn det burde den!!

Der er en MEGET vigtig forskel på de cykler SV er moment, rykker fra bunden, de 4 cylindrede rykker på toppen= skal have pisk

• #6   6. jul 2010 Synes først og fremmest at du skal gøre op med dig selv om du er til V2 eller R4 motor og så tage den derfra uanset fabrikat

• #7   6. jul 2010 ville helt klart gå uden om cbr f2 og f3.. med de andre der er nævnt, så får du en 10 år nyere cykel til samme pris.

• #8   6. jul 2010 ER6. For som du skriver er den meget letkørt. På den kan man lære meget om at håndtere en MC og køre ordenligt i sving.

• #9   6. jul 2010 jeg har selv en SV K4 den kører skide godt, den ser sporty ud og har god lyd, og budtræk... Med hensyn til en honda cbr f2 & f3. Synes at de er ser så gammeldags ud, (de er heller ikke så pæne) her får du nyer look til samme penge... Vil bare sige at jeg er glad for min, jeg stod i samme situation for et år siden, jeg har ikke fortrudt mit valg smiley men de andre maskiner du nævner, de fejler nok helle rikke noget smiley

• #10   6. jul 2010 ..............og som et seriøst indlæg, kan jeg kun sige:
    Var det min kæreste, med den røv, du har på billedet, så var jeg fuldstændig ligeglad med mc.
    ;O)

• #13   6. jul 2010 Du vil umiddelbart få meget mere kørehlæde af de tocylindrede. De har begge mere moment nedefra, og dermed egentlig langt større dynamisk køreområde.

Du kan eventuelt finde nogel You-tube klip med hyl og skrig fra en racerbane. Læg dem på en I-pod, så har du R6 lyden på en rigtig motorcykel:-)

• #14   6. jul 2010 Har selv haft en SV650S (og SV1000N) og prøvekørt en FZ6ér, og ville personligt vælge SVéren - jeg synes FZ6ér var kedelig og meget anonym at køre - Men som sagt min personlige vurdering

• #15   6. jul 2010 Jeg havde nok valgt en ER-6n, den har et godt bundtræk og en fed lyd, efter min mening. Har ikke prøvet en SV´er endnu, men tror også at det er et godt bud på en mc, til de danske veje og forhold. :o)

Kommentér på:
Nu har jeg prøvet lidt forskelligt

Annonce