{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Mobil 1 Racing 4T 10W-40
  • #2   7. jul 2010 Sorry ...så lige den hed 15 - 50 ....... fat knoglen og ring til mobil kunde service de må næsten kunne hjælpe, og du har ret ...den er svær at finde. held og lykke på din jagt

• #4   7. jul 2010 hvad skal den olie bruges på ????????????? syntes ikke du har en cykel oprettet ???

jeg vil lige sige jeg kørte på den olie sidste år og den var sgu ikke speciel god, i koblingen...

• #5   7. jul 2010 Jeg kører blackbird. Vil sige at jeg ikke har haft held med at smide castrol power 1 10W-50 på den, viskositeten er alt for fed i det varme register og derved er mit gearskift trægt.

Et lille tricks, som jeg fik af vide senere efter at have hældt olien på.
    Hvis man vil være sikker på at olien er tyndtflydende nok, skal man sætte maskinen på dobbelt støttefod, motoren skal være varm og se om baghjulet løber stille rundt i takt med at man giver motoren omdrejninger i frigear. Så kan man konstaterer at olien er for tyk. Det er simpelthen fordi olien ikke kan fortrænge hurtigt nok mellem akslerne i motoren og vil fungerer som en let forbindelse og drive akslerne rundt.

• #6   7. jul 2010 Morten P der er masser af olie med de spek. men nu er det MOBIL OLIE han søger, jeg søgte også som dig og fik en masse op, men ved nærmer gennemgang var det sgu så som så med MOBIL OLIE he he

• #7   7. jul 2010 Det er ikke fordi jeg er specielt klog på olie, men er dog uddannet mekaniker (for ca 100 år siden).
    10W-40 er netop et tal for viskositeten ved varm og kold, så de forskelige fabrikater er vel ca lige tyndt flydende, hvis de har samme spec.
    Den med baghjulet tror jeg ikke rigtig på. Jeg har aldrig set en MC der ikke trak hjulet med rundt medmindre den hang i bremsen.

• #8   7. jul 2010 Det er rigtigt Kim S. MOBIL olie jeg søger.

Henning V: Det skal jeg ikke kunne sige, for som sagt er det blevet mig fortalt. Men man kan vel prøve at holde på hjulet imens en anden gasser op og så må modstanden fortælle om olien er for tyk?
    Med hensyn til spec. 10W-40 betyder at ved -18 gr. er viskositeten 5 og ved 100 gr. er viskositeten 40. Dette er en standard.... Men der er også en masse andre spec omkring bæreevne, selvom viskositeten er den samme!

• #9   7. jul 2010 hov min fejl, må have været træt da jeg fandt linket, så bare der stod Racing 4T 10/40 smiley

• #10   8. jul 2010 SÅ!! Da jeg ikke kunne finde Mobil1 olie, måtte jeg ty til Mutul 300v.

Jubii... Det virker sgu godt på gearskiftet, har kørt på job her til morgen og gearskiftet er gået fra klonk til klik. utroligt at olien har SÅ stor indflydelse. Min motor har også en anden lyd, mere rolig og stabil i tomgang.

Konklusion:
    Hold Castrol R4 10W50 Super Bike langt væk fra Blackbird!!!
    Det giver træge gearskift og ved acceleration slipper den nogle gange koblingen.

Bemærk at når i køber olie, så skal API typen passe til det forskrevet spec i manualen. Fx. API SJ, SG.

Tak for jeres hjælp...

Kommentér på:
Køb af Mobil 1 Racing 4T 10W-40

Annonce