6.934 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Skift af luftfilter, hvor ofte Skift af luftfilter, hvor ofte

Hvor ofte skifter i det, det er jo ikke bare lige at kigge til det. Har kørt 6000km siden sidste skift, og jeg husker det som om at min mekaniker skiftede det iforbindelse med service sidst, hvor den imellemtiden havde gået 7000km med filteret og det var ret beskidt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af luftfilter, hvor ofte
  • #1   11. jul 2010 Det skiftes efter behov.... men tænk på det sådan her... det er den vej din motor trækker vejret så i teorien burde man skifte det efter hver tur... dette er dog langt fra nødvendigt da det er lavet i overstørrelse... skift ved hvert service er en god ting men ikke strengt nødvendigt.. tag det ud og vurder selv...

En anden mulighed er at købe et KN eller tilsvarende mærke så skal det bare vaskes i stedet for udskiftning.....

• #2   11. jul 2010 Hvis ikke du ligger og kører off-road eller lignende meget støve kørsel, så holder de MEGET længe. Jeg skifter mine hvert tredie eller fjerde år - rent rutine mæssigt - og der er de dårligt nok snavsede. Jeg har da heller aldrig mærket nogen forskel.

• #3   11. jul 2010 Der er ret vide grænser, officielt foreskriver Honda hver 18.000 km for din cykel ved normal blandet brug, men for mange udgør udgifterne til sliddele en så lille del af deres totalbudget, at de skifter en del oftere, selvom det ikke er strengt nødvendigt.

• #4   11. jul 2010 som michael s

siger 18000km skift af luft filter dette gælder også hved suzuki såvel som honda smiley

• #5   11. jul 2010 Jeg skifter når den bliver sat ind til venter sammen med alt væske samt Olie filter & Tændrør

De 140 Kr vælter ikke bugtet..

Kommentér på:
Skift af luftfilter, hvor ofte

Annonce