{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.454 visninger | Oprettet:

Fortryd køb af MC ved forhandler? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg har købt mig en MC ved en forhandler for 4 dage siden, men har en lille smule fortrudt det. Er der 14 returret ligesom med alm. varer, dog skal jeg selvfølgelig betale levering og hvad der nu eller har været af omkostninger?
Er der nogen der er inde i sagerne?

Med venlig hilsen
Allan


Kommentarer på:  Fortryd køb af MC ved forhandler?
  • #1   13. jul 2010 man har IKKE 14 dages fortrydelsesret ved køb af noget som helst i en butik, det er en ekstra service som butikken kan yde.. Så det bedste du kan gøre er faktisk at gå ind og snakke med sælgeren, om hvad i kan gøre smiley - De plejer at være til at snakke med, men du har teoretisk ingen ret til at fortryde det køb, eller jo, men ikke overfor sælger smiley


  • HNG .
    HNG . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 27
    #2   13. jul 2010 Præcis som Lasse S siger
    (link fjernet)


  • #3   13. jul 2010 hvad har du købt og hvorfor fortryder du ?


  • #4   13. jul 2010 Okay, øv bøv :). Nå, jeg er også glad for cyklen, men vil sgu have haft noget større :/.. Takker mange gange for svarene

  • #5   13. jul 2010 Har købt en Kawasaki ER-6N, 2006, jeg vil have en Kawasaki Z750.

  • HNG .
    HNG . Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 27
    #6   13. jul 2010 Hvis du skal have en større cykel fra samme forhandler, er det vel meget muligt, at de er måske til at snakke med, de tjener muligvis flere penge ved at sælge dig en større/dyrere en jo.

  • #7   13. jul 2010 se dette link.. det samme må vel gælde mcér

    http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=2378

    men står der evt. noget om fortrydelsesret i din slutseddel ?


  • #8   13. jul 2010 Der står ingen ting om fortrydelsesret på de sedler jeg har modtaget fra forhandleren, men jeg tror jeg vil sende dem en mail om det er muligt at fortryde det og hvilke omkostninger det end må have, hvis det er muligt. Er det ikke muligt, er det bare som det er.

  • #9   13. jul 2010 inden du kaster regler og paragraffer i hovedet på forhandleren, så skulle du da tage en venlig sludder med ham og sige det som det er. Hvem ved, måske kan han hjælpe så det blive ren win - win?

  • #10   13. jul 2010 Synes også du skal prøve at tage en rolig snak med forhandleren hvis han nu har en Z750 du kunne tænke dig tror jeg da snildt i kan finde ud af noget

  • #11   13. jul 2010 Ja, gør som Allan skriver.. Og endnu bedre end en mail, kør ned og snak med ham..

    Jeg købte en gang for 10 år siden en fed bil hos Toyota, 1½ måned senere blev min daværende kone gravid, og vi byttede den over for en St.Car til en for begge parter, god pris...

    Ned og snak med ham ;o) Indrøm din fejl...

    Du vil opdage, at man kommer langt med ærlighed ;O)

    HELD OG LYKKE


  • #12   13. jul 2010 Har du prøvet at køre på en Z750?
    IMO føles den ikke stærkere på landevejen end en ER6.


  • #13   13. jul 2010 Allan ... Ganske som alle de andre skriver kommer du garanteret længst ved at snakke med forhandler. 4 dage efter køb og hvis han har en 750 ell. kan skaffe bliver det en win-win for alle ....Så tag turen derned, den er det værd ;-))

    Bullson


  • #14   13. jul 2010 min gør, jesper VÆSENTLIGT endda smiley

  • #15   13. jul 2010 Jeg må komplimentere din fornemmelse for kræfter jesper. Har du prøvet at bruge mere end halvdelen af omdrejningregistret?
    110 hk / 75nm (skal imo) føles stærkere end 72 heste / 66nm!

    Og ja, jeg ved godt at de levere deres kræfter forskelligt, men på trods af det ER den Z750 bare stærkere.

    Og ja, jeg har prøvet dem begge.

    Sorry for OT.

    Gå til forhandleren med åbent sind, hvor har du handlet?


    Rasmus



  • #16   13. jul 2010 Jeg synes nu Jesper som sådan har fat i det rigtige, men tvivler på det er kræfterne der trækker. Nok nærmere designet på Z750'eren.

    Hvis du tager ned til din forhandler i morgen og siger du desværre er blevet ked af dit køb da du hellere ville have en Z750 vil de nok kunne hjælpe dig. Du skal dog ikke regne med at få alle dine penge igen.


  • #17   13. jul 2010 Rasmus ØH (Vildbjerg) !-->
    Du skal lige have med i din beregning at en Z750 er sygelig tung.


  • #18   13. jul 2010 Rasmus ØH: Korrekt at når man bruger hele registret er Z750 stærkere, men det kræver så at den holdes over 8.000rpm, for det er først her den er stærkere. Dvs. at ved mellemacceleration har ER6 kræfter med det samme, mens Z750 lige tøver inden den rammer sit register. Det giver fornemmelsen af at ER6 trækker mere kontant på gassen, og ja, gearer man ned kommer Z750 jo også.
    Men de 9nm der er til fordel for Z750 skal trække små 40kg mere.

    Men det handler så også om man er til 2 eller 4 cylinder træk.

    Allan P: Håber da for dig forhandleren er til at tale med, så du får den MC du føler er den rigtige.


  • #19   14. jul 2010 Arhhh Jesper 40kg? Z750 frem til 2007 vejer 195 (tør) ER6 vejer 178 uden abs og 182 med abs.
    Jeg har ikke prøvet en ER6 så jeg skal ikke kloge mig på den, men jeg har prøvet en del andre 100hk 600ccm (Triumph speed four, Yamaha FZ6, Hornet) og der er fandens til forskel mellem dem og de 3stk Z750 jeg har prøvet, både i moment og træk når der kom rpm på.


  • #20   14. jul 2010 Allan H: Sorry. Se 26 kg til forskel jf. kawasaki's side. De 600ccm du nævner er alle af samme motortype som din Z750, og derfor er den største også den stærkeste, da de stort set leverer deres kræfter på samme måde. Twin motoren har sin styrke i mellemområdet.

  • #21   14. jul 2010 jeg kan alstå ikke se nogen steder at en ER 6 vejer < 170kg hvor ser du det? Men du har helt ret i at en twin har en bedre bund/mellem område end en R4, og som fø nævnt har jeg ikke prøvet en ER6. Kunne sgu godt tænke mig at prøve den, jeg syntes det er en fed ged.
    Men lige for the record er der en 1000ccm i mit stel, så det var derfor jeg skrev som jeg gjorde i starten, med et glimt i øjet smiley


  • #22   15. jul 2010 Hej ALLE

    Tak for svarene, det har hjulpet meget. Jeg har sendt forhandleren en mail, da de alle sammen er gået på ferie de 2-3 uger. Jeg har skrevet det som det er og at jeg godt er klar over der ikke er nogen form for fortrydelsesret, men at jeg alligevel vil førhøre mig om det er muligt.
    Det skal siges jeg ikke har prøvet en Kawasaki Z750, men ved der er mere power i den og så er det mit drømme design på en cykel.

    Med venlig hilsen
    Allan


Kommentér på:
Fortryd køb af MC ved forhandler?

Annonce