{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

GS500F forkedelg nybegynder {{forumTopicSubject}}

Hej har kigget på sådan en gs500f men er noget itvivl om den hurtigt blir forkedelig/lille

Har os kigget en del på gsx750F, men syns den har dårlig omtale, er der hold i det eller lukker folk bare vand ud af øerne?

Jeg vil gerne have en all around maskine,en der er sprald i når øret vrides, men samtidig er perfekt til hygge ture og langfart..

Jeg er helt ny i mc verdenen, har dog kørt lidt cross i ny og næ
Franz


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GS500F forkedelg nybegynder
  • #2   13. jul 2010 denne vil være et godt bud..evt

  • #3   13. jul 2010 Glem den 750F, tag og køb den billigste GS 500 du kan finde der er i rimelig stand og lær så at kører lidt sving og sælg den så til foråret igen, så har du prøvet hvor nem og let en mc kan være og det er meget nemmere at lærer svingkørsel med en lille mc

  • #4   13. jul 2010 Enten SV650 (V2) som nævnt ovenover, eller GSX 650F Bandit (R4)

  • #5   13. jul 2010 En gs 500 er kedelig. Hvis du gerne vil have 500 cc, så kig på Honda CB eller Kawasaki Gpz , der er noget mere gang i dem.

  • #6   13. jul 2010 Dem der har for høje forventninger til en GS500 bliver skuffet og sælger den hurtigt igen, dem der har realistiske forventninger er glade for den.
    Dem der keder sig på den, keder sig kun når det går lige ud, og har næppe lært den at kende i sving.
    Og ja, CB500 er en markant bedre MC, men det der gør en GS500 til et godt køb, er dens lave pris. Se f.eks denne:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=80114
    Smider du yderlige 2-3.000,- i den i form af en ny og bedre affjedring for og bag så er du udemærket kørende. Det gør dem sjove i sving også. Og den er så letkørt at du kan lære en masse på den.
    Er dit budget på +30.000,- så er en CB500 eller GPZ 500 (for at blive i samme segment) bedre MC'er til prisen.

    GS500 har nok skrald i motoren til en begynder. Du får ingen problemer med at trække fra Brians golf gti.


  • #7   13. jul 2010 Jeg har min på fjerde sæson og jo... den er pænt kedelig på lige stræk, men der er rigeligt til by og små landeveje. Men som Glenn B skriver. Så er den fin og starte på og kan nemt sælges igen.
    Jeg har længe kigget efter en større maskine, men pga. et veteranbilprojekt som også koster lidt, så må det række det den kan.

    Det er en cykel der kan leges rigeligt med, selv en wheelie er mulig med lidt god vilje. Kig på youtube. Det behøves ikke være en kedelig cykel. Det er hva man gør det til;o)

    Mht kvalitet, så har min ikke skabt sig i de tre år jeg har kørt på den og den bliver da kørt friskt. Så jeg er glad for min, men det blir aldrig nogen racer... så skal du finde noget andet!

    Mvh Dennis


  • #8   14. jul 2010 jeg startede på en gs500e i 2 sæsoner..
    den er kedelig og træls på lig motorvejsstrækninger o.lign.(men tror jeg jeg vil synes om alle køretøjer) min mening er at motorcykler skal køres på veje med sving for at udnytte deres potentiale for optimal køreglæde..

    når det så er sagt så kunne jeg snildt følge med hhv. en gsx750r, cbr600rr og en anden sportsmaskine jeg ikk lig kan huske.. så det handler om at lære sin maskine (og dens begrænsninger) at kende..

    jeg vil klart anbefale en mindre hidsig maskine som en gs500, lær at køre hurtigt i svingene og når det ikke længere er dine evner der sætter begrænsninger men cyklen, så skift..
    jeg skiftede til cbr600f3 som jeg nu så smut leder efter at få udskiftet..


  • #9   14. jul 2010 Jeg bliver simpelthen nødt til at prøve om jeg kan aflive den GS 500... Vælg alt andet end den. Min lillebror havde en for en del år siden og der synes jeg den var lidt fesen, og nu har jeg lige haft lånt en en dag da bladen var til service. Og det blev bekræftet, for fanden det er en ringe maskine.

    Køb heller suzukien, eller måske en ældre cbr 600, bare lov mig ikke at købe en GSer.


  • #10   14. jul 2010 Suzukien er så her lig med GSX750F og det kunne for den sags skyld også være en 600 smiley

  • #11   14. jul 2010 Det kommer jo som mange skriver an på dit budget og dine forventninger!

    Jeg havde selv en GS500 i halvandet år, da jeg startede med at køre MC, og den var jeg bestemt glad for, fik kørt nogle km. på den og solgte den med en lille gevindst!

    Det er ikke nogen "sving-æder", men den er stabil, driftsikker og HVIS den skulle gå i stykker, så er den billig at få repareret på, fordi den ikke indeholder meget mere mekanik end en Puch Maxi!

    Du skal ud og prøve nogle forskellige maskiner og holde køreoplevelserne op imod dit budget, for SV650'eren er bestemt en federe maskine, men den koster altså også noget mere. Det samme gælder Suzukis Bandit. Men lige netop Bandit'en har jeg indtryk af er prissat forholdsvis højt på brugtmarkedet.

    Hvis du har lyst til at forsøge dig med en GS500, så kan det jo altså ikke gå helt galt med sådan én, som Jesper linker til: 18.000,- for en fin maskine... Herregud, hvis du så skulle ske kun at få 15.000,- for den, når du sælger den igen, så er dén afskrivning jo også til at overskue!!

    Jeg håber, at du bliver klogere af svarene, men prøv evt. at skrive lidt om dit budget, så dine frivillige "rådgivere" kan gå lidt mere i dybden med gode forslag. smiley


  • #13   14. jul 2010 I øvrigt a Pro Pro billig i drift så skal GS500eren have stillet ventiler for hver 4000 (firetusinde) km. Der er nok ikke mange der gør det, men det er forskrifterne.

  • #14   14. jul 2010 både den gs500f og gsx750f er forholdsvis nye, gs´eren er fra 09 og gsxf´eren er fra 08..
    gs har kørt 900 km og koster 58.000 ved privat (kollega) og gsxf har kørt 9000 km koster 65000 ved forhandler..

    Mener at en lidt for maskine er okay, det er bare et spørgsmål om ikke at vride øret helt i starten.. ville være træt af at skulle sælge en maskine efter første år fordi jeg syns den er tam..,

    maskinen vil blive brugt til og fra arbejde (ca 65 km i alt) primert hovedeveje og hygge ture om aftenen, rundt til kammeraterne, længere ture, kort sagt en erstatning for min bil, regner med den kommer til at trille omkring 10.000 km om året, da bilen ca triller 30.000 der vil selvf være siturationer hvor bilen er nødvendig

    det jeg er på jagt efter er en sjov maskine som vil frem af, den skal kunne slæbe sig selv med to på

    ikke være nødvendig at bytte efter en sæson

    en man sidder ret på ved længere ture på hovedevej og motorvej.

    Min højde er ca 188-190 og vægt ca 90-95 kg


  • #15   14. jul 2010 OK... Uden nogen forkromet og saglig begrundelse, så tog jeg GSX F'eren i den situation. Du får ret meget mere for de sidste 7.000,-!!


  • #16   14. jul 2010 jeg er os selv mest lun på gsxf´eren, syns dog man skal vende sig til fronten.. men den kan der heldigvis laves lidt ved.. mon ikke det kan lade sig gøre at lære at køre på sådan en cykel selvom den vejer 230 kg


  • #17   14. jul 2010 Når budgettet ligger i det område, så ville jeg tage Honda lidt med i tankerne. En VFR måske. Bliver selvfølgelig lidt ældre end de andre, men det er bare en meganice allround cykel. Fed at køre langt på og stadig sjov på småturene.



  • #18   14. jul 2010 så vidt jeg har forstået bliver min forsikring mega dyr hvis bogstavet R indgår i model betegnelsen.. jeg har ikke haft cykel forsikret før..



  • #19   14. jul 2010 Så må du forhøre ved forsikringen, hvilke cykler de synes du skal købe. Det er ikke sikkert R-et har nogen betydning. VFReren er en sportstouring og ikke en racer.

  • #20   15. jul 2010 hvis du går væk fra gs500 så overvej en cbr600.. den er billig i forsikring, stabil motor og køre skide godt.. super allround sports/touring maskine.. i nogen selskaber tager den som sportsmaksine og vil have høj forsikring men andre tager den som sportstouring (tryg/topDK/Lloyd) og der er så en chance..

Kommentér på:
GS500F forkedelg nybegynder

Annonce