2.256 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 74 Svar

Pas på dit kørekort. Pas på dit kørekort.

Pr. 1 okt. indføres der nye regler for, hvordan du kan miste dit kørekort.

Det er selvfølgelig ikke aktuelt for nogle herinde fra, da I jo alle kører pænt, men fortæl det til venner og bekendte.

Kort fortalt, så ryger kortet UBETINGET, hvis du bliver snuppet med mere end 200 km/t, eller
- hvis din hastighed er mere end 100 km/t og du har overskredet den gældende hastighed med mere end 100 % (f.eks 180 på landevejen eller 110 i byen).

Læs evt. mere på retsinfo: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=132384

20. I § 126, stk. 1, indsættes som nr. 11 og 12:

»11) har kørt med en hastighed på 200 km i timen eller derover eller

12) ved kørsel med en hastighed på mere end 100 km i timen har overskredet de tilladte hastigheder efter §§ 42 og 43 eller en anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning med mere end 100 pct.«


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hækkeklipning 500 kr.
  • Gardinskinne i loft 250 kr.
  • Hej! Jeg har lige købt et IKEA garderobeskab (model: Rådmansö]), og jeg har brug for hjælp til at samle det. Skabet er bresde 118 dybde højde64H190 cm, og det er stadig i sin originale emballage. Kan du hjælpe mig med at samle det hjemme hos mig i Nørrebro? Hvad vil det koste, og hvornår har du tid? Venlig hilsen, Sasha please, if possible, reply in english thanks! i would need it to be done ideally this morning, but also tomorrow morning is fine 800 kr.
  • Udskift Nilhane / Stophane 1.400 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.500 kr.
  • Træfældning 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pas på dit kørekort.
  • #2   14. jul 2010 måske man skulle købe en velo :o(

  • #3   14. jul 2010 Tænk at det er så stort et problem at de faktisk laver en lov om det.
    - altså at der faktisk er nogen der overskrider 100km/t i byen...


  • #4   14. jul 2010 Er der nogen der ligger og kører 110 km/t i byzonerne, har de sgu heller ikke fortjent deres kort. Eller MC.....

  • #5   14. jul 2010 Det er sgu da nemt mange steder at køre over 100 kmt indenfor byskiltet.

  • #6   14. jul 2010 den skal jeg lige have skåret helt ud i pap.. kort fortalt kortet ryger hvis man køre 100% over den tilladte hastigheds grænse..

    dvs i en 60km/t zone ryger det ved 120?


  • #7   14. jul 2010 Franz C: Ja...

  • #8   14. jul 2010 Stig

    Husk lige at lægge de 3% fejlmargin oveni.


  • #9   14. jul 2010 Fornuftigt

  • #10   14. jul 2010 puha.. så skal min satme drosles:-(

  • #11   14. jul 2010 bombe: +1 til det...

    I byen kører jeg ikke stærkt, men man kan jo komme til at strække ben på motorvejen..

    Lortelov!


  • #12   14. jul 2010 Så må jeg hellere sænke prisen endnu engang på min mc. Ellers er det bare et spørgsmål om, hvornår de snupper mit kørekort.

  • #13   14. jul 2010 Samme her... godt jeg skal have baneged og af med min gadekværn.

    Næste gade mc bliver en virago tror jeg :o/


  • #14   14. jul 2010 Jesper H: Hastigheden er naturligvis den målte hastighed, altså incl. den rabat der skal trækkes fra. så hvis du bliver målt med 105 inde i byen, så er hastigheden 105 - 3%= 101 km/t.

    Men her er der altså talte om en lasermåling. Hvis den er udmålt med policepilot, så er rabatten allerede trukket fra, da den ligger i selve målemetoden.


  • #15   14. jul 2010 Der er sq en del der skal passe på så, eller retter få deres fart ned i byerne, på lande- og motorvejene. Incl. mig selv. Men kan da give lidt ekstra arbejde med tiden til os kørelæere. hehe.

  • #16   14. jul 2010 Stig

    Jeg er klar over det.

    Men medmindre man kører rundt med en GPS der viser den nøjagtige hastighed, så har du kun dit speedometer at holde dig til. Og de har som regel altid en fejlvisning, lidt over den reelle hastighed.


  • #17   14. jul 2010 Kunne være man skulle købe sig en knoldhopper for at sikre ens pap.
    Alternativet kan jo være at gå op og aflevere lortet med det samme og køre uden. Så kan man jo med god undskyldning sige: det har i fået smiley


  • #18   14. jul 2010 bombe. helt enig med dig. så bliver det bare håndtaget i bund hvis man ser blåt lys på en hvid bil. endnu en latterlig lov som politikerne kommer med. det samme som loven om muskelhunde! HVAD FANDER SKER DER FOR DANMARK.

  • #19   14. jul 2010 Motard, motard, motard :o)

  • #20   14. jul 2010 Det er vil ret og fær...

    Der vil nok bare være støre ricici for, at nogle vil ta chancen ved at stikke af fra regningen.. Som måske tager uskyldige med i farten...

    Men det vil så nok gavne div. trackday's arrengementer.. c",)


  • #21   14. jul 2010 nej. tyskland, tyskland, tyskland..

  • #22   14. jul 2010 RASS.. nu siger du trackdays.. det kan da næppe være i dk.. hvor de konstant lukker baner eller skære ned på deres dage...

    synes de skyder gråspurve med kanoner...


  • #23   14. jul 2010 har kortet ikke altid røget hvis man kørte over 160 ?

  • #24   14. jul 2010 Lyder da meget fornuftigt!

  • #25   14. jul 2010 baner i danmark??? hvor?

    dem jeg kender til der er værd at besøge ligger da i sverigesland :oP


  • #26   14. jul 2010 joo betinget.. denne gang er det ubetinget.. knabt så sjovt!!!

  • #27   14. jul 2010 Morten P: Jo, betinget, men her taler vi om ubetinget.

    Hvis nogen ikke skulle kende forskellen:
    Betinget, får lov til at beholde kortet på visse betingelser (at man består teori + køreprøve)
    Ubetinget: Farvel kørekort.


  • #28   14. jul 2010 morten, jo men det er kun betinget om det er NU, men efter 1 oktober, så ryger det UBETINGET over 200km/t, men stadig betinget 160-199km/t

  • #29   14. jul 2010 Tja jeg vil græde snot ved begge dele :), så er det godt det er sjældent jeg køre over 200, og køre 100 inde i byen, så er man da også selv ude om det ?

  • #30   14. jul 2010 Gentager lige Morten p's ord: Har kortet ikke altid røget hvis man kørte over 160?

  • #31   14. jul 2010 Jan P: Læs mit indlæg (og forstå) kl. 21.58

  • #32   14. jul 2010 bombe.. gør det... hehe jeg støtter dig;-)

  • #33   14. jul 2010 godt det først er pr første okt... da jeg lige har ahft vejkants møde med en cevil betjent : P

  • #34   14. jul 2010 Uanset hvad så er det sgu da helt tosset at køre over 100 i byen.

  • #35   14. jul 2010 bombe .
    Byen er alt indenfor byskiltet. Ja man kan sagten, men efter min mening bør man ikke. Der er aldrig 100% sikkerhed for at der ikke kommer noget på tværs af vejen. Alle er sikre på at lige netop en selv er opmærksom og erfaren nok til at kunne bremse. Tror ikke der er mange der kører galt med vilje.
    Nu skal jeg ikke gøre mig helligere end jeg er. Jeg kører heller ikke kun hvad jeg må, men synes nu ikke det er så vildt endda med de regler


  • #36   14. jul 2010 jeg synes de regler er bløde nok når det kommer til stykket

    hvor mange kører egentligt mere end 100%, i byer og udkantsbyzone? jeg gør sgu ikke da, men jeg kører da for stærkt, 95% af gangene ikke over 30% for stærkt, har en del klip som gør jeg jeg bliver nødt ti at tænke over det

    jeg kan næsten ikke huske hvornår jeg sidst har kørt over 100% for stærkt herhjemme


  • #37   14. jul 2010 jeg kørt mindst 100% forstærkt i lørdags;-) frit på motorstien.. og ja.. så blev den sku lige luftet...

  • #38   14. jul 2010 og dækmand.. pus lige guldringen overhovedet!!!! smiley

  • #39   14. jul 2010 jeg lyver da ikke, jeg husker bare UFATTELIG dårligt smiley

    spøg til side, normalt kører jeg sgu pænt, men ind i mellem tager jeg da ture hvor jeg kører for stærkt, ligesom alle jer andre..... andre indrømmer det jo bare ikke


  • #40   14. jul 2010 Jeg vil påstå at 90% der har en nyere tupperwareraket vrider øret lidt rigeligt når der er en tom motorsti

  • #41   14. jul 2010 robert, jeg er enig med dig

  • #42   14. jul 2010 bla bla bla

  • #43   14. jul 2010 Det er sgu nemt nok at være enig med den lov Jumping Crack, når man selv har en cykel, en ordonans fra første verdenskrig ikke engang ville blive set nede i byen på.

  • #44   14. jul 2010 Jumping jack: Hvornår har du sidst set en overskrift med "mc´ist skyld i ulykke med motorvejen med 250km/t" eller "mc´ist kørt galt på landevej med 200km/t"?

    Jeg har aldrig set disse overskrifter og med henblik på hvor mange af os der i følge dig gør lige netop det og er skyld i stramningen, syntes jeg da det er imponerende der ikke kommer flere af de overskrifter.


  • #45   14. jul 2010 Er der så nogen der kan fortælle mig hvor længe kørekortet ryger ved ubetinget? Skal man så bare tage det hele om igen med det samme eller?

    De burde sætte hastigheden op, f.eks om natten på motorvejen, der er næsten ingen trafik alligevel så hvad er der i vejen for at man må køre f.eks 150 km/t om natten på motorvejen.. Stramning af reglerne syntes jeg ikke var nødvendig!

    Mvh. Mathias -


  • #46   15. jul 2010 Jumping Jack F:
    Der er himmelvid forskel på at køre som en brækket arm og køre stærkt


  • #47   15. jul 2010 helt enig med dig Robert

  • #48   15. jul 2010 Lad være med at drille Jumping Jack F... han har også kun sex for at få børn, ikke fordi det er sjovt!

  • #49   15. jul 2010 Enig med Robert... At gi' fuld gas på en tom motorvej er ikke ensbetydende med at køre som en brækket arm - det er det derimod hvis man kører 50 km/t igennem gågaden... Eller kører for stærkt igennem en by, eller ja...

  • #50   15. jul 2010 Jesper S: Så der skal ske en ulykke før det skal være ulovligt??
    Men nu er det jo sådan, at de fleste soloulykker sker pga. for dårlige evner til en for høj hastighed. Seneste var på Kongevejen ved Birkerød.

    Robert A: Korrekt, men der er også den sammenhæng, at mange af dem der kører for stærkt samtidig med også kører som en brækket arm.


  • #51   15. jul 2010 Hmm..

    1. Er der nogen der ved om bøderne i samme moment for en tak op også?

    2. Det største problem jeg ser ved den nye lov er de steder hvor hastigheden er sæt væsentligt ned pga. evt. vejarbejde etc. i forhold til den normale hastighed på strækningen.
    Eksempel er der på Jyllingevej og ved folehaven i København (Findes med garanti masser af eksmpler rundt om i landet) sat skilte op med 40 km/t, hvor der normalt er henholdsvis 70 og 60 km/t. Måske fornuftigt nok når der arbejdes og i myldretiden, men disse skilte fjernes ikke om aften, hvor der ikke arbejdes og vejen er fri.

    Vælger Politiet så at opstille en fotovogn/laser måling, eller er i gang med en måling fra bil fordi man måske allerede kører måske bare 10-15 km/t for hurtigt ja så ser det sgu pludselig sort ud for en måske ganske alm bilist der blot kører efter forholdene.

    Desværre er det jo på strækninger med supergode forhold at man hyppigst ser disse fotovogne og lasermålinger blive lavet, da det er der man kan få taget flest bilister, ikke at de nødvendivis er fartpsykopater, men ganske alm. folk der blot følger trafikken og en smule til måske, ..der så pynter flot i statestikken og giver penge i statskassen. Men jeg har aldrig set en fotovogn på f.eks Vesterbrogade eller i Store Kongesgade. Da folk her som regel kører pænt. MEN her ku det jo være relevant at få stoppet dem der kører psykopat kørsel, hvor det reelt er farligt, men der har de mere eller mindre frit spil..... Det hænger sgu ikk sammen.

    Men en go reminder Stig... Tak for det. smiley


  • #52   15. jul 2010 Jesper [Virum] P ... når nu du siger Motard , motard , motard mener du så at man ikke kan miste kørekortet i byen hvis man bare nøjes med at køre på baghjulet hvis man er over 100km/t :=))

  • #53   15. jul 2010 nu har jeg så kun lige skimmet tråden (så bare svin mig til hvis jeg har overset noget :-D)

    men har 100% overskridelse ikke altid været = ubetinget frakendelse ??


  • #54   15. jul 2010 Dingle B: Nej

  • #55   15. jul 2010 ok ?? hvor meget skulle der så til ??

    har altid kørt efter : over 30% (risiko for) betinget frakendelse (ex 68 i 50zone) og og 100% ubetinget ?


  • #56   15. jul 2010 har haft kort siden 1995 med en lille update 2004 for at få et bogstav mere på , og kan altså ikke erindre at man på noget tilspunkt har kunne overskride med 100% uden det har kostet en ubetinget frakendelse
    måske fra 1995 til 2000 da der kom nye regler deromkring der ville have kostet mig en betinget frakendelse da jeg blev stoppet med 131 i en 80 zone men det var 13-15 dage før det blev ændret smiley


  • #57   15. jul 2010 Du kunne ikke miste kortet ubetinget for fart alene. Om du så blev snuppet med en milliard million smiley

  • #58   15. jul 2010 ?? det er så åbenbart op til dommeren når det kommer til en retsag ??

    kender en der fik ubetinget frakendelse da han blev målt til 104 i en byzone (50) kl 5 om morgenen , grunden til det kom til en retsag var noget med at cyklen var blevet solgt og kun delvist betalt og så hentet af sælger og meldt stjålet af køberen som ikke kunne betale

    men er stadig sikker på at før i tiden gav en 100% overskridelse ubetinget frakendelse uanset omstændighederne


  • #59   15. jul 2010 Jaja. Ved ikke om det har været anderledes fot maaange år siden, men det har i hvertfald været sådan de sidste 10 år.
    Kunne måske tænkes at dit nævnte eksempel havde en betinget frakendelse i forvejen. Den løber normalt tre år og en mere udløser en ubetinget. Det er ikke noget dommeren "bare" selv bestemmer. Der er altså nogle love han skal følge. Læs evt mere under færdselslovens paragraf 126


  • #61   15. jul 2010 Det er meget fint med hellighed og nej til hurtig kørsel i byen... men come on...kan da nævne en del steder hvor jeg uden dårlig samvittighed ryger over de 100%

    Amager Boulevard ud forbi SAS hotellet / Kasino: Hastighed: 50 km/t - Min hastighed 100 - 150 km/t

    Bispebuen: Hastighed 50 km/t - Min hastighed omkring de 100 km/t

    Sydhavnen: Hastighed: 50 km/t - Min hastighed 100 - 150 km/t


  • #62   15. jul 2010 Syntes den generelle hastighed i byen er til grin....

    50 km/t hvor der er fodgænger overgange og mange mennesker = Fint
    50 km/t hvor der er masser af plads og kun cykellister = Til grin!


  • #64   15. jul 2010 -Kristian J
    100-150km/t på Amager Boulevard: Det skulle vel ikke være dig, der slap væk? http://politiken.dk/indland/article295796.ece


  • #65   15. jul 2010 jeppe.. vidner siger de kørte over 200 kmt.. eller noget... en mc med mange omdr gør lyden jo at det lyder voldsommere..

    personligt har jeg haft min far kørende bag ved i bil på nogle mindre veje.. og han tog sig selv i at tænke ¨hold op det går stærkt¨ over efter han kigger på speedometeret hvor der står 80 kmt. de høje omdr gjorde at det lød meget voldsommere..!! så er de bare lettet hårt fra et kryds, ja så har den ene kommet på hjul.. og ja.. kørt max 100kmt!!

    Men dårlig stil han stikker af fra ulykken!!


  • #66   15. jul 2010 Jeppe (Amager) A: Ikke hvad jeg ved af.... men kan da godt være jeg er kørt fra dem uden at opdage de var efter mig ^^

    Har da kørt "ræs" et par gange med andre motorcyklister der...!

    Har også kørt "ræs" med et par piger der endte med at slippe deres nummer i lyskrydset smiley


  • #67   15. jul 2010 Steffen A: Jeg har faktisk set folk fyrer den af med mere end 200 på det stykke så slet ikke umuligt... men du har ret i af lyden gør meget!

  • #68   15. jul 2010 hehe ja lyden gør meget , en gsxr250 med åben potte 100 rpm fra begrænseren lyder som en formel1 vogn , og 100 rpm fra begrænseren i 2ndet gear lyder nok som 312KM/T i stedet for de omkring 85-95 den nu kan mønstre , men det kan hr og fru jensen ikke skelne imellem , så vi må nok finde os i at vi bliver stemplet som fartbøller så længe at rpm kommer lidt op med åbne potter

  • #69   15. jul 2010 bombe .
    HAHAHA hvis det bare var så nemt smiley


  • #70   15. jul 2010 Over 200 på Amager Boulevard lyder uforsvarligt, og kræver vist du har god rulle på allerede fra Langebro - hvor politiet i øvrigt ofte foretager målinger fra hjørnet ned mod Bryggen. Ikke at man ikke kan komme op på hastigheden, men man skal være rimelig sikker på at der er grønt ved Artillerivej, da din bremselængde ved denne hastighed nok er omkring 200 meter afhængig af dine bremser og evner til at stoppe optimalt.

    Surt at blive en i statistikken, og ikke mindst at rive et par cyklister eller andre trafikanter med i købet fordi man ikke har den fornødne bremselængde.

    JLL


  • #71   16. jul 2010 JL L Vil du mene at man kan stoppe på 200 meter med 200km/t. Tror du skal lære lidt om bevægelsenergi og bremselængder.

  • #72   16. jul 2010 JL L: Nu var det som sagt ikke mig der kørte så hurtigt. Men man kan se lyskrydset fra toppen af broen hvilket giver en god bremselængde.

  • #73   16. jul 2010 Michael (Vejle): Er altid klar til at lære noget nyt, men mener faktisk jeg har nogenlunde styr på indbremsning og bremseevne på MC (teori og praksis) OG det jeg skriver er jo præcist, at bremselængden er ca. 200 meter afhængig af din evne til at reagere OG bremse.

    Optimal bremselængde for en standard MC med standardbremser (alle kører jo ikke rundt med monoblock eller firstemplede kalibre), skal nok ligge omkring de 170-200 m. Her snakker vi OPTIMAL bremselængde med optimal reaktionstid (de første 55 meter er ligesom spildt ved 1 sekunds reaktionstid).

    Nedbremsning fra 200 til 0 med 1 sekunds reaktionstid svarer til at selve nedbremsningen i en 100-0 tid skal klares på ca. 36 m. (og det er dæleme ellers en ret fin tid, hvis du checker op i forskellige MC'ers specifikationer.

    JLL


  • #74   16. jul 2010 Kristian J: Sorry, ikke min mening at antyde at du kørte ulovligt.

    En CBR600RR tilbagelægger en ¼ mile på ca. 11 sekunder, med en udgangshastighed på ca. 202 km/t, så den er nok meget god at bruge som udgangspunkt.

    Som du ved, er der to lyskryds frem mod Artillerivej, et ved Klaksvigsgade og et ved selve Artillerivej. Distancen fra toppen af broen og til Artillerivej er ca. 600 meter.

    Hvis du skal koordinere hastigheden i forhold til lysene, og starter stort set ved 0 km/t. for at ”time” en ”grøn bølge” så er der dæleme ikke mange meter at give af hvis der er et uventet skift i lyskrydset.

    Faktisk skal du allerede ca. 150 meter efter det første lyskryds overveje om du når det grønne lys ved Hotel Scandinavia.

    Kan de lade sig gøre: Ja

    Er det vanvidskørsel: Ja (du banker over et lyssignal med150 km/t. 300 meter efter start, og du har ingen mulighed for at vide hvorvidt alle overholder deres vigepligt)

    JLL


  • #75   16. jul 2010 JL L: None taken, og som jeg skriver så kører jeg nu altså ulovligt på den strækning..har bare ikke formået at ramme 200 km/t selv smiley

    Tilgengæld er der ret stor chance for der er grønt....mindes ikke jeg nogensinde har holdt for rødt på det stykke...!


  • #76   13. aug 2010 jumping jack. grunden til at reglerne strammes er sansynligvis ikke at folk der køre stærkt, men nok snarere at riget fattes penge og det skandaløse faktum at fartbøder indgår som en fast del af finansloven.

  • #77   13. aug 2010 Er da også dumt at køre stærkt, hvis politiet er der

Kommentér på:
Pas på dit kørekort.

Annonce