Rygbeskytter, generelt Rygbeskytter, generelt
Umiddelbart kan det nok lyde som et dumt spørgsmål. Men hvad helt præcist, skal en rygbeskytter gøre?
Er dens opgave "bare" at fordele et slag over et større område? Eller skal den f.eks. også forhindre ryggen i at brække bagud?
Grunden til jeg spørger er at det Forcefield L2 Pro jeg har, virker meget blødt og fleksibelt. Og mht. at holde ryggen på plads, tvivler jeg på det kan det.
Som jeg har forstået det med teknologien bag Forcefield, så skulle de netop, ved slag, dele trykket ud. Men det er bare svært at forestille sig, når man bare står med det og vrider det, samt trykker på det med en finger. Få kan man fint mærke trykket meget direkte fra fingeren.
Ved godt spørgsmålet er meget nybegynder agtigt. Men nu vil jeg lige have min bekymring og usikkerhed ud af verden.
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
At brække ryggen, tror jeg ikke der er ret mange som kan sikre dig imod direkte..
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 85 Svar: 849
http://www.webbikeworld.com/r3/back-protector/forcefield-pro-sub-4/
Skulle være noget af det bedste inden for rygbeskyttere, sidder godt og er glad for den.
En praktisk ting er at den kan vaskes - det er der ikke mange af de andre der kan.
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 474
Mit rygskjold er meget stift og hårdt, så jeg kan blive slået i ryggen, uden at mærke slaget direkte... Mit sikre også ryggen imod at blive bøjet bagover, hvis jeg fx lander med ryggen først imod et autoværn. det gør at ryggen får en blød krumning bagover, istedet for et knæk.
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 119 Svar: 787
jan 2004
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 28 Svar: 135
Der er altså mange ting at se på og der findes nok ikke et der kan det hele "bedst". ...
Men et rygskjold du tager på giver helt sikkert bedre beskyttelse end en af de der bløde pudder der kommer med jakkerne
Stay Monster - E
maj 2009
Så håber selvfølgelig der er nogen der kan bekræfte at det er korrekt og det ikke bare er en gang salgs-gas.
maj 2009
(link fjernet)
Der står direkte at Forcefield Armour er blødt og fleksibelt
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 474
men jeg ved ikke om det er sådan et du har
Du kan jo prøve at slå på det med hånden, og se hvordan det reagere
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Mit rygskjold (Held Salvo) er også helt blødt, men var det der viste lavest slagstyrke i den test som Bike lavede i 2008, så går da ud fra at det virker
gider ikke at brække ryggen flere gange, én gang må være nok
maj 2009
Rygbeskytter, generelt