{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.044 visninger | Oprettet:

hvorfor dålig tændrør? {{forumTopicSubject}}

hej mcg! nu har jeg fundet ud af hvad der sker for min kværn, den køre som om den har en dårlig stelforbindelse, ( altså går dårligt og den kan sagtens tage gas men har svært ved det ) har så fundet ud af den brænder mine tændrør af ( de var helt nye ) så satte jeg nogle el gamle tændrør i så gik den godt igen, men kun i kort tid, nu har den så også futtet de tændrør af på ca 15 -20 km. nu har jeg sat nogle gamle tænrør i igen og wupti så går den godt igen. nogen der ved hvad der er galt? eller hvad jeg kan prøve at gøre ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor dålig tændrør?
  • #1   4. aug 2010 Har alle tændrørene samme glødeværdi? Ellers kan det jo forklare det.

• #2   4. aug 2010 ja det har de. har prøvet lidt forskelligt nu så det ikke det desværre.
    ps min motorcykel er en gsxr 400 fra 1992.

• #3   4. aug 2010 Helt nøjagtig, hvordan ser de afbrændte tændrør ud - du ka jo køre på en nærmest benzin fri blanding, og så ender du med gennembrændte stempler, hvis du bare fortsætter med at lege med tændrør af stadig lavere glødeværdi.

• #4   4. aug 2010 mine tændrør er sorte og en smule våde, men tror det fordi den ikke antænner benzinen helt inden jeg har haft taget dem ud. der er dog stadig gnist på tændrørene når bare ikke den ligger på motorblokken men hvis man holder tændrøret ca 2 mm fra motoren så springer der en gnist, ved godt det ikke er rigtig at den skal gøre det men hvis det havde nogen betydning ville jeg bare lige skrive det.

• #5   4. aug 2010 Havde lign. problemer på en GSX-R250 jeg engang havde. Det viste sig, at den havde deffekte/slidte vacumspjældsløftere, hvilket resulterede i for fed blanding.
    Den kører faktisk lidt som en knallert, med flækket tændrørshætte, i regnvejr. Hvis det giver nogen mening.

Det er forøvrigt et velkendt problem, at tændrør kan dø, hvis maskinen har været druknet. Man kan intet se på tændrørene, de fungerer bare ikke. Jeg har endda ladet mig fortælle, at NGK tændrør er mere følsomme over for dette, end Denso rør er.

• #6   4. aug 2010 Sjovt nok. Nu fandt jeg den side der oprindeligt hjalp mig til at løse problemet med min babygixxer.

http://www.oocities.com/ozcross250/holder.html

Siden omhandler GSX250F Across, men motoren er den samme som GSX-R250'eren.

Ved ikke om karburatoren er opbygget ligesådan på den lidt større 400ccm'er, men hvis den er, kan det jo være her fejlen ligger. Jeg undrede mig også i lang tid over, at den konstant brændte tændrør af. Problemet med vacumspjældsløfterne, er meget udbredt på 250'eren.

• #7   4. aug 2010 Har oplevet det samme...nye tændkabler på og nu kan tændrørerne holde til hvad som helst..

• #8   4. aug 2010 sjov nok så har jeg også skiftet tændkabler + hætter. men syntes det er uderligt at der faktis ikke er nogen gnist rigtig når den ligger på motorblokken, men der springer en fin gnist når man lige holder den ca 2 mm fra, det syntes jeg er meget mærkelig da den så ikke for stel, og maskinen køre faktis som om den har dårlig stelforbindelse. men nye rør så går den perfekt. men jeg vil da lige tjekke op på mine kaburatore.

• #10   5. aug 2010 Hvis du skruer tændrørshætten af skal den kunne trække en gnist på MINDST 6mm mellem enden af kablet og motorblokken, ellers er der et eller andet galt med dit tændingssystem...

Hvis det er iorden så prøv at rense dine tændrør GRUNDIGT.
    Affedt dem i benzin og giv dem den store tur med stålbørsten, også "oppe i " tændrøret. Giv dem en lille tur med et stykke smergellærred i "gnistgabet" og juster afstanden til 0,5-0,6 mm.

Hvis det fedter til igen med det samme så prøv at tjekke dine karburatorer.Det lyder som om den får for meget benzin/ for lidt luft...

Hænger din choker i spjæld/ventiler/kabel...?

Er der fri adgang til og igennem dit luftfilter...?

Kommentér på:
hvorfor dålig tændrør?

Annonce