3.044 visninger
|
Oprettet:
hvorfor dålig tændrør? {{forumTopicSubject}}
hej mcg! nu har jeg fundet ud af hvad der sker for min kværn, den køre som om den har en dårlig stelforbindelse, ( altså går dårligt og den kan sagtens tage gas men har svært ved det ) har så fundet ud af den brænder mine tændrør af ( de var helt nye ) så satte jeg nogle el gamle tændrør i så gik den godt igen, men kun i kort tid, nu har den så også futtet de tændrør af på ca 15 -20 km. nu har jeg sat nogle gamle tænrør i igen og wupti så går den godt igen. nogen der ved hvad der er galt? eller hvad jeg kan prøve at gøre ?
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.077
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 20
ps min motorcykel er en gsxr 400 fra 1992.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 20
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 996
Den kører faktisk lidt som en knallert, med flækket tændrørshætte, i regnvejr. Hvis det giver nogen mening.
Det er forøvrigt et velkendt problem, at tændrør kan dø, hvis maskinen har været druknet. Man kan intet se på tændrørene, de fungerer bare ikke. Jeg har endda ladet mig fortælle, at NGK tændrør er mere følsomme over for dette, end Denso rør er.
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 996
http://www.oocities.com/ozcross250/holder.html
Siden omhandler GSX250F Across, men motoren er den samme som GSX-R250'eren.
Ved ikke om karburatoren er opbygget ligesådan på den lidt større 400ccm'er, men hvis den er, kan det jo være her fejlen ligger. Jeg undrede mig også i lang tid over, at den konstant brændte tændrør af. Problemet med vacumspjældsløfterne, er meget udbredt på 250'eren.
jul 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 190
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 20
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 36 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.923
Hvis det er iorden så prøv at rense dine tændrør GRUNDIGT.
Affedt dem i benzin og giv dem den store tur med stålbørsten, også "oppe i " tændrøret. Giv dem en lille tur med et stykke smergellærred i "gnistgabet" og juster afstanden til 0,5-0,6 mm.
Hvis det fedter til igen med det samme så prøv at tjekke dine karburatorer.Det lyder som om den får for meget benzin/ for lidt luft...
Hænger din choker i spjæld/ventiler/kabel...?
Er der fri adgang til og igennem dit luftfilter...?
hvorfor dålig tændrør?