Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Desteleret vand
  • #1   8. aug 2010 Fordi den manglede vand og butikkerne havde lukket ..

• #2   8. aug 2010 Man kan købe det på tanken smiley og Bauhaus havde åbent til kl. 17 ..

• #4   8. aug 2010 Har altid brugt alm. vand på batterier !!!!!

• #5   8. aug 2010 Det er vel demoraliseret vand hvis det er helt smagløst? smiley

• #6   8. aug 2010 Det er fint fint Steffen ingen problemer i det

• #7   8. aug 2010 Det er ikke bare ren, det er destilleret!!!!

Der kan være en anelse fnug fra tøjet i det, men en tur gennem kaffefilteret, så er den kemiske renhed af dette vand højere end noget som helst I kan købe på flaske:-9

I øvrigt har batterier været hamrende ligeglade de sidste 20 år. Før den tid var de også ligeglade, det havde man bare ikke tænkt på smiley

• #8   8. aug 2010 Hvis vandet fra hanen kan drikkes, så er det også godt nok til mit batteri.
    Er der nogen som har hørt om et batteri der er død pga. forkalkning? Nej vel !

• #9   8. aug 2010 Steen P:-)

Det er aldeles korrekt:-) Et batteri indeholder syre, og det holder kalk opløst. Samtidig uddriver syren opløst kuldioxid, så batteriet er så hamrende ligeglad, man overhovedet kan forestille sig:-)

Men vent bare - der skal nok komme et indlæg, der med en eller anden skrøne godtgør, hvordan postevand har fået indtil flere MC-til at smuldre væk, hvis det da ikke ligefrem har udløst atomare kædereaktioner, somm har forvandlet batterier til de rene kernevåben:-)

• #10   8. aug 2010 Kender mange værksteder som efterfylder med hanevand !

• #11   8. aug 2010 Ja og koncentrationen af syre er meget kraftigere end den smule kalk som der er i postevand så det betyder absolut intet i den sammenhæng !

• #12   8. aug 2010 kog dit vand fra hanen..... og køl det ned... det er fint at bruge..

mvh

• #13   8. aug 2010 Hvorfor helvede koge det? Det laver hverken demineraliseret eller destilleret vand. Blot kogt vand!
    Brug almindelig vandhanevand, det er fint nok!

• #14   8. aug 2010 slap dog lige lidt af......

og når du nu koger lidt vand, så tag også en kop the at slappe af på..

mvh

• #15   8. aug 2010 Nu er det jo heller ikke min maskine det drejer sig om ..
    Jeg har ri lige mænger .. Vi har kun el truck på mit job smiley

• #16   8. aug 2010 Steffen:

Der er tre kanongode anvendelser for destilleret vand i dagligdagen:

1: vander man blomster med det, kommer der ikke kalkskjolder på bladene
    2: bruger man det i sit dampstrygejern, holder det meget længere
    3: fryser man isterninger af det, bliver dirnksene ikke grumsede, når de smelter.

I de tre anvendelser kan du snildt anvende kondensvandet fra tørretumbleren, og til blomster behøver du ikke engang filtrere det:-)

Ellers er det mest retfærdiggjort i analytisk arbejde, som jo ikke har meget med MC at gøre:-)

.....men du kan da aldrig skade dit batteri ved at benytte et af de produkter i verden, der har højest værditilvækst i samtlige kommercielle led:-)

• #17   8. aug 2010 Super .. Så kan han jo roligt bruge det igen hvis det bliver nødvendigt

Takker for svarene

• #18   9. aug 2010 >Busa
    Jeg er skam vældig afslappet. Lidt mere afslappet og jeg skider i bukserne!
    Men du henter altså ikke en skid ved at koge vandet til batteribrug. Du kan højest få afdampet eventuelle klortilsætninger der nogle steder bliver titsat vandet. Men det kan også klares ved at lade vandet stå i et døgns tid i en skål. Men så tjener el-selskabet ingen penge, og de er i virkeligheden de eneste der har fordel af dit forslag med, at koge vandet først!

The? Er det ikke noget for pædagoger?

Kommentér på:
Desteleret vand

Annonce