{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Tilkørsel af MC {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har købt en sprit ny mc. Jeg regner med at hente den i morgen hvis vejret er godt. Jeg betalte den den anden dag, og fik servicebog osv., men skal jeg ikke have en instruktionsbog med også?

Den skal jo køres til, og det regnede jeg med jeg kunne læse mig til i instruktionsbogen.

Hvordan kører jeg den til?
Max. 6000 omdr. de første 1000km?

Mvh. Lasse

Ps. hvor nødvendigt er en tank-pad på en naked Bandit 650?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilkørsel af MC
  • #1   12. aug 2010 fik at vide at jeg på min Z750'er ik måtte komme over 7000rpm de første 1000km.

• #3   12. aug 2010 en tankpad er godt ,den beskytter mod småridser , men den kan jo også sættes på senere og dække ridserne ,
    tillykke med din nye mc

• #4   12. aug 2010 Den skal bare køres på... Min måtte ikke sejtrække eller køre med samme omdrejinger konstant, den skule helst køres frisk... Når den først er varm, minimum 25km for at være helt sikker, sker der ikke noget ved at fyre den af eller ramme begrænseren... når bare man tænker sig om...!!

Tilkørsel er lige som religion, nogen køre max 5-6000RPM og andre kører den til på rullefelt... Her er lidt læsning: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

/ Bülow...

• #5   12. aug 2010 Der er MANGE meninger om dette, men jeg ville gøre som Bülow har beskrevet..

Sejrtræk er strengt forbudt, og kør gerne elastisk, en masse små accelerationer hele tiden..

• #6   13. aug 2010 har aldrig kørt til sådan her ! men hørte en gang en sige kan det ikke holde når det er nyt ,kan det aldrig holde smiley

• #7   13. aug 2010 Da jeg fik min ninja hjem, for et par uger siden, fik jeg af vide jeg skulle køre med 6000 omdrejninger de første 500 km, og for hver 100 km derefter måtte jeg øge omdrejningerne med 1000 og at den hellere måtte få for mange omdrejninger, end at sejtrække. (at man helst skulle holde den over 5000 omdrejninger i mit tilfælde)
    Men det er der vidst meget delte meninger om. Hvad gør dem der lige har købt sprit ny baneræcer fx?

• #8   13. aug 2010 Min tidligere GSXR 1000 K6 fik max gas fra starten og har aldrig haft problemer med motoren. Dermed ikke sagt at det kan anbefales. BMW har begrænset deres S1000RR til 9000 i indkørings perioden. Men alle tolerancer på motor dele er bedre end før i tiden og indkøring er derfor ikke så nødvendigt som tidligere. Men det er jo klogt nok fra producentens side at be os om at køre "pænt" de første 1000 km af garanti perioden.

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #9   13. aug 2010 Jeg har det også bedst med at den bliver kørt lidt forsigtigt i starten, men motoren har altså været oppe ved det røde felt adskillige gange på fabrikken, Så jeg ved altså ikke hvor meget det har at sige.

• #10   13. aug 2010 Du skal selvfølgelig have en instruktionsbog med til cyklen.
    Heri står helt sikkert hvordan du skal tilkøre.
    Hold dig til det fabrikanten foreskriver, så går det ikke helt galt.

• #11   13. aug 2010 Der har været en udsendelse på discovery om hvordan de laver cykler, og der blev hver cykel der var færdig samlet, kørt på rullefelt for at teste ydelsen på motoren, så de har allerede fået tæsk før man får dem fra forhandleren.

• #12   13. aug 2010 Den skal bare ha gas... Self. er de lavet til at få kniv med det samme.. Og hvis ik, er der jo garanti smiley Og den skal dække selvom du gir den bundgas fra dag 1. smiley

• #13   14. aug 2010 Kristoffer, Aalborg C

Jeg er slet ikke enig i det der. Visse motorer har fået lov at løbe længe i testbænke, andre er bare lige snurret op i omdrejninger en enkelt gang.

Ideen med tilkørsel er at man stille og roligt med moderate belastninger skuffer stempelringe og olieringe i facon, samt sikrer at der sætter sig et godt ensartet kokslag på alle indre pakninger, samtidig med, at man sikrer, at dyret er smurt ordentligt undervejs (derfor ingen sejtræk).

Gu gælder garantien, hvis du pander til den fra dag 1, men det er heller ikke det tilkørsel handler om. Det handler om at få en meget langtidsholdbar - tæt- maskine, der lever rigtig længe, bruger mindst mulig benzin og mindst mulig olie, og der har tilkørsel betydning

Kommentér på:
Tilkørsel af MC

Annonce