7.227 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Suzuki gsf 600 bandit - begynder? Suzuki gsf 600 bandit - begynder?

Jeg regner med at melde mig til MC pap her d.1 efter jeg har fået løn smiley

jeg har kigget rundt efter en god begynder cykel og er faldet over en Suzuki gsf 600 bandit, vil I sige det er en god begynder MC? hvis ja, hvorfor og hvorfor ikke, hvis nej?

Hvad kan jeg evt kigger efter som en god, stabil begynder MC ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki gsf 600 bandit - begynder?
  • #1   16. aug 2010 Den er lidt tung.

• #2   16. aug 2010 Det er en god begyndercykel, en velbalanceret motor med et jævnt effektforløb der ikke tager røven på dig, rolige og forudsigelige køreegenskaber, har ikke nogen kendte fejl og velligeholds omkostningerne er til at leve med.

Men du har jo allerede haft en R6 så banditten vil nok blive kedelig for dig.

• #3   16. aug 2010 Hellere den end en GS500 smiley Prøv den og se om det er noget for dig.
    Men der er altid noget lettere, krafitigere, og hurtigere end den du vælger smiley Lærd at leve med det, vigtigste er den passer til dig og din pengepung.

HUSK altid at ringe og hører forsikringen inden du køber noget, nogle, sikkert ikke banditten, koster en milliard million at forsikre

• #4   16. aug 2010 hej sundet
    jeg startede på en bandit dengang i 96, den er måske lidt tung men du er nybegynder så det gør måske at den ikke render af med dig.
    men den er jo ikke så kvik og let som den r6 i din profil, har du så haft den uden at køre på den?

• #5   16. aug 2010 Hej Sundet

Jeg startede i en alder af 32 med en GSF650 fra 2005. Den går under betegnelsen en begynder MC i den bedste række.
    - Den er nem at håndtere
    - Du sidder oprejst
    - Dens kræfter er nemme at håndtere da den ikke den først trækker ved 6-7.000 rpm
    - Den fås tilen billig penge
    - Der finde meget lir til den, hvis man syntes den trænger til lidt opfriskning smiley
    - Den er billig i forsikring og afgift grundet den lille motor.

Kort og godt den er en super god begyndelse og nogle vil enda ikke af med den igen, men blot skifte til en 650 eller 1200 ccm. Du vil ikke blive skuffet. Vaf jeg dig ville jeg nok kigge efter en 650 da man efter et par år kan trænge til lidt flere HK. Var det mig der ved det jeg gør nu ville jeg gå efter en GSF650 fra 2007 og abs og indsprøjning og har gået omkring 20-30.000km. Så kan du ikke gå helt galt i byen.
    Held og lykke

• #6   16. aug 2010 jeg har ikke haft nogen MC, det er en fælles profil vi har her mig en kammi smiley

jeg skal ik købe nogen før næsten år, skal lige spare det sidste op nemlig, jeg er 182 og 95kg så den skal ik være for lille, det ser TOTALT dumt når folk har købt en for lilel mc smiley

ja jeg har også kigget på en GS500.

jeg er kun til fuldkåbe hvis det er de helt nye, de fleste fuldkåbe er grimme synes jeg, og har ik råd til en 150000 mc og SLET ik som min første hehe

jeg havde tænkt mig at bruge 40000-50000 men helst mindre da jeg ville blive ked af det hvis jeg væltede på en 50000kr mc den første uge jeg har den...

• #7   16. aug 2010 Den er lidt tung at danse med...

Du skulle evt overveje SV 650 istedet? Ved ikke hvad beløb du har at gøre godt med?

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

Emner: 4 Svar: 290
    #8   16. aug 2010 Det er en fantastisk cykel for en begynder. Jeg købte en som første cykel og har ikke fortrudt det et sekund.
    Den har rigeligt med kræfter til en begynder, og hvis man lærer at udnytte dem man har ordenligt, kan skidtet stadig køre rigeligt på baghjul.

Hvis man har lyst til at ombygge den lidt med noget gøgl, kan ALT skaffes til billige penge, især i England.

Jeg har haft min med på trackdays et par gange, og selvom det ikke er en racermaskine, har jeg ikke haft noget problem med at følge med mange R-maskiner. (Det handler nok også lige så meget om nosser).

Mht. at nogle syntes at den er lidt tung så er det ikke noget jeg mener er et problem. Jeg er ret præcist samme størrelse som dig selv, og det eneste tidspunkt hvor den måske kan opleves en smule tung er når man skal lave en 389 punkts vending i en smal indkørsel.
    Det kan dog anbefales at hæve bagenden da det giver en friskere styring ind i sving.

Så hvis du sidder godt på den, så kan jeg ikke rigtig se nogle større minusser ved den. Desuden er min erfaring at mekanikken kan klare rigtig mange kilometer hvis den bliver serviceret efter forskrifterne

-Christian

• #9   16. aug 2010 Har selv en bandit, som du kan se, og den har været drosslet her i denne sæson, det er dog lige blevet pillet af smiley

Men jeg synes det har være en utrolig dejlig cykel, køre rigtig godt selv med kun 34 hk. og havde ingen problemer med vægten, super nem at ligge ned i svingene og nem at få op igen smiley

Og så kan jeg love dig for at den vil lyde alt for fed med en yoshimura potte smiley

Har faktisk lige leget lidt med den, lavet en ny kædeskærm, forkortet nummerpladeholderen, og sat nogle wheel strips på. Bare lige for at pointere at den er nem at modde lidt.

Ligger lige at billede ind af den nu her.

• #10   16. aug 2010 Ville også hellere vælge en SVér - JEG synes simpelthen en Bandit er for anonym / kedelig / tung

• #11   17. aug 2010 sundet: en super cykel til pengene.
    Du burde kunne finde en 98'er til en 35k, og som vil give dig mange gode km.

Har selv en, som blev købt med henblik på at min kæreste skal overtage den (og jeg så får en ny), og hun er ved at tage kortet nu.
    Den er ikke for tung til hende (hun er 170, 50kg) så det er den næppe til dig smiley

Selv er jeg 180, 90kg, og den er ikke lille heller, tjek mit galleri.
    Go for it.

• #12   17. aug 2010 Sundet:

Du er en gut på godt 180 cm og vel over 90 kg. Der er ikke meget grin ved at spare 20 kg i MC-vægt, når du alligevel er stor og tung nok til at håndtere en ret tung MC. Du er begynder, og så er sådan en Bandit en aldeles fortræffelig cykel, og medmindre du vil køre baneræs eller lignende, så er det ikke en du lige "vokser" fra.

Under alle omstændigheder, så skal du prøve noget forskelligt, og du skal frem for alt op og sidde på noget forskelligt.

Kommentér på:
Suzuki gsf 600 bandit - begynder?

Annonce