{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.717 visninger | Oprettet:

Mon de tjener for meget ??? {{forumTopicSubject}}

I forbindelse med mit job var jeg lige forbi MCGIGANTEN i Næstved og da jeg havde afleveret hva jeg skulle på værkstedet ville jeg da lige et smut i forretningen og gøre en evt. handel over et par køre bukser og forhøre mg om en evt. handel med min SV650 til en nye'rer eller størrer - Jeg var den eneste i butiken ... En gik og talte i tlf (som dog opghørte efter såen ca 10 min) - en anden gik ude bagved - efter et par omgange rundt om MC'erne - gik jeg ind og så lidt på tøjet , ca 15 - 20 min i butiken og 2 ekspidienter og ik EN havde henvendt sig til om de evt kunne hjælpe eller "Du siger bare til hvis du skal ha hjælp med noget".. Så nej tak, enten tjener de for meget eller oss er de piss lige glade med deres kunder - Tror sq jeg finder et andet sted at lægge min penge..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mon de tjener for meget ???
  • #1   25. aug 2010 Søren : det bliver jeg også pist over ! Men der er nogle der ser det som god service at lade folk gå rundt og kigge i fred , og så selv spørge . forkert måske , men ikke sikkert det er et udtryk for ligegyldighed.

  • #2   25. aug 2010 Hvor ringe!

  • #3   25. aug 2010 Ja ja

    For få måneder siden besøgte jeg en Nordjysk forhandler for at købe en af hans motorcykler. Efter at have kigget lidt omkring var der en der spurgte om jeg skulle bruge hjælp. Ja tak vil købe den der (pegede) men vil gerne lige have en tur og høre den igang. Det kunne personen så ikke lige hjælpe med ... Finder lige en anden ... 10 minutter gik, 20 mimnutter gik , 30 minutter gik .... 35 minutter så gik jeg ud af døren ! Så ja motorcykel branchen kan ikke være ramt af krisen.


  • #4   25. aug 2010 Haha.. hold da op..
    Blev du fis-fornærmet over at de ikke henvendte sig til dig?
    Så hvis man vil føre en butik her i Dk, skal man altså henvende sig til hver enkelt kunde? - (Held og lykke til Bilka siger jeg bare)
    smiley


  • #5   25. aug 2010 Jan - det kalder jeg sq tålmodighed - så meget havde jeg alså ik ...

  • #6   25. aug 2010 Søren S det var også over min sædvanlige standard - men ville sgu ha købt lortet ! Fandt heldigvis noget bedre fra Schweitz (eller hvordan fanden det staves) ... schweitz, schweitz lyder som en der har drukket !

  • #7   25. aug 2010 Jeg hader at blive overfaldet af en sælger når jeg bare vil kigge.
    Sådan er vi så forskellige. Hvis du vil ha hjælp, så spørg dog!


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 54 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.109
    #8   25. aug 2010 Tror helt sikkert ikke de tjener for meget, nærmere sådan et typisk dansk "godtnok" fænomen, jeg skal da bare så let igennem min arbejdsdag som muligt, sådanne mennesker render man ind i allevejende har jeg lagt mærke til..

  • #9   25. aug 2010 R-sex
    Hvordan kan du sammenligne Bilka med en special forretning ???? Lyder som om du er van at handle hos T-Hansen ...


  • #10   25. aug 2010 Madsen - et er at overfalde et andet er en "vi ved du er er der" bemærkning - det havde været nok - men her var overhoved intet

  • #11   25. aug 2010 Enhver servicebutik med respekt for sig selv, har skrevet i deres handlingsplan hvor lang tid der må gå fra kunden kommer ind, til den første kontakt er skabt

    Typisk hvis man følger de std. købsregler, skal der været skabt øjenkontakt med kunden inden for 3 min.
    Der behøver ikke siges noget, men kunden skal vide man har set vedkommende.

    Dernæst - hvis muligt, skal der være skabt personlig kontakt inden for de følgende 5 min - dvs kan jeg hjælpe dig med noget? Du siger til hvis du mangler hjælp, osv osv osv.

    Men den slags SKAL bare være fastsat, hvis man vil beholde navnet special butik - for ellers kan man netop lige så godt henvende sig i Bilka.


    Er helt med dig her Søren. Det er bare for dårligt - oplever jeg samme behandling er jeg skredet lige med det samme.


  • #12   25. aug 2010 Som der bliver skrevet i starten, så kan det gøre en fornærmet, men det kan også være belastende at blive kigget over skulderen, så man ikk kan handle i fred...

    Hvis der ikk skal mere til for at gøre dig sur, så er det da ærgeligt smiley


  • #13   25. aug 2010 MC Giganten i Kolding er lige lukket så jeg!

  • #14   25. aug 2010 Hvis der er noget som jeg hader, så er det når man lige har fået den ene fod inden for døren i en forretning og der står en og siger "hvad kan jeg hjælpe med". Jeg er den type som godt lige vil se mig omkring først med hensyn til priser og udvalg. Hvis jeg vil vide noget skal jeg nok spørge når der bliver brug for det. Så det behøver ikke at være et udtryk for dårlig service, at man selv skal henvende sig. Men sådan er vi jo så forskelllige. Hvis endelig der skal være øjeblikkelig kontakt med en ivrig sælger, så foretrækker jeg versionen hvor der bliver sagt "du siger bare til hvis der er noget vi kan hjælpe med" og så ellers lader en være lidt i fred det første stykke tid.

  • #15   25. aug 2010 Søren S. Det har vel ikke noget at gøre med at du er hjemmehjælper der fusker rundt i en Mc forretning i arbejdstiden ?? For så kan jeg sgu godt forstå at de ikke tager kontakt til dig smiley

  • #16   25. aug 2010 Heldigt du ikke blev fyret når du bruger så meget af din arbejdstid på at dingle rundt og kigge på tøj

  • #17   25. aug 2010 Hehehe det har jeg også prøvet i selvsamme butik.

    Ingen kunder og 2, som ikke var mekanikkere snakkede enten i telefon eller snakkede med hinanden. 20 minutter senere kørte jeg igen - ville ellers forhøre mig om et service og en ny hjelm.


  • #18   25. aug 2010 Mirza A!
    Man kan sgu da ikke handle i fred hvis der ingen er at handle med!!
    Jeg havde ikke holdt ud i 35 min. så var jeg skredet.


  • #20   25. aug 2010 Jens : det er onsdag smiley

  • #21   25. aug 2010 Jeg forstår sgu udmærket trådstarter. Selvfølgelig er det ikke rart at bliver løbet over ende af en eller andet overgearet sælger, men den proffessionelle sælger ved da i hvert fald, at i en specialbutik af alle steder, skal man anerkende en kundes tilstedeværelse - i hvert fald ved at vise, at man har bemærket vedkommende - jeg var sgu nok bare gået min vej.

  • #22   25. aug 2010 I den butik, hvor jeg arbejder. Der siger vi lige hej til folk, når de kommer ind i butikken. Ikke på nogen overfaldende måde, men de går lige forbi disken, hvor vi som regl står og lavet et eller andet. Så det er mere ment som et, vi har set dig kig rundt.
    Og når de så har kigget lidt rundt i butikken, så spørger vi dem om de har brug for hjælp. Hvis ikke, så må de råbe op, når/hvis de får brug for hjælp.
    Vi har også en regl, som hedder en på gulvet og en bag disken. Bare så vi ikke står og skjuler sig henne bag disken henne i hjørnet.
    Men alle kunder er forskellige. Nogen vil gerne gå i fred, og andre vil gerne have noget hjælpe og sludre imens, at de er i butikken


  • #23   25. aug 2010 Nogle gange ved jeg hvad jeg går efter, og finder en som regel flink MK der kan vise mig hvor tingene er. Andre gange "oser" jeg bare, og så kan de bare blive væk. Det kommer an på hvad man har i sinde. Hvis jeg vil handle tøj og ha en byttepris på min Mc. Ville jeg nok starte med at kontakte en ansat i butikken.

  • #24   26. aug 2010 Hmm. slet ikke den opfattelse jeg har af MC giga i Næstved de gange jeg har været der:-/
    Iøvrigt er det vist nok familie foretagende så tror ikke at de "bare skal have arbejdsdagen til at gå"....

    men jeg var sku' nok også daffet hvis de havde mere travlt med telefon samtaler uden lige at henvende sig


  • #25   26. aug 2010 Netop Grand Danois. De skide butiksansatte burde gå på et psykologisk kursus så de kan læse kundernes tanker inden de stiger ud af firmabilen, ell. af deres Mc. Så er alle tilfredse...

  • #26   26. aug 2010 jeg overværede en episode ved min lokale mc pusher. Et par unge gutter (gætter på midten af 20'erne) kigger på en ZX636. Da forhandleren endelig hevnender sig spørger den ene (som er den potientielle køber) til denne mc, hvor mange hk etc etc. forhandleren svarer meget arrogant. Derefter siger pot. køber det virker som noget jeg gerne vil købe nu, kan jeg prøve den? Forhandleren svarer igen arrogant NEJ det kan du da ikke.... lang pause og siger knægten sgu: Jamen OK, så vil jeg gerne købe den..........Jeg kunne næsten ikke holde min kæft, sikke dog en svinsk behandling af kunder......

  • #27   26. aug 2010 Jumping Jack F i mit firm har vi noget der hedder pauser smiley og som vi mer eller mindre selv forvalter ... Kan da oss godt være at jeg var røget ind i ders pause - sq da sørgeligt hvis de har valg at ligge dem samtidig og mens den enest kunde på det tidspunkt var i butikken ... Men lad nu den ligge - det var bare ik den dag der skulle handles - der findes andre MC forretninger rundt om i landet - så jeg finder nok min "nye" maskine og bukser andets steds - nu gå vi jo en laaaang vinter i møde hvor man rigtig kan smutte rundt og lurer og finde det rigtige c",) ... Husk at nyde den sidste rest sommer - vi har vel stadig et par km der skal nåes på maskinerne ...

  • #28   26. aug 2010 Det var ikke gået i min butik, og det sker heller ikke.
    Kunden skal kontaktes inden for ca 1. minut, afhængig af branchen, enten med et: Hej, goddag, velkommen eller lign. Så ved kunden der er hjælp at hente.
    Sælgeren skal være så tæt på kunden, at det er let for kunden at spørge om hjælp, UDEN at være på nakken af kunden.
    Jeg har aldrig været i Mc. Næstved, så jeg ved ikke om det er generalt. Men det er sikkert, at det må ikke ske. Problemet er tit at chefen ikke altid er på gulvet, og der findes desværre meget dårligt personale i alle forretninger, der har jobbet bare for at have en indtægt, ikke fordi de kan li jobbet.


  • #29   26. aug 2010 Søren, Hvad er der nu galt med t-hansen? De klarer sig sku da meget godt må man sige.
    Men helt ærligt.. Se det lige i et større perspektiv. Du utilfreds med noget i en butik, da de ikke gør det som DU vil have det.. og det første du så gør er.. at gå hjem, logge på motorcykelgalleri og whine over det smiley Måske er jeg bare en t-hansen kunde, meeen... smiley Kør nu en tur i stedet


  • #30   26. aug 2010 R-sex'er *
    Har jeg skrevet at der var noget galt med T-Hansen ??? Har da oss handlet der - når jeg ik gider at tale med ekspedienterne smiley .. Og hvis vi ik skal bruge forumet til at *wihne* over den slags osse, hva skal vi så ?? Kun skrive om folk der bliver slået ihjel på deres MC'er - eller hvilke dæk vi skal vælge næste gang eller ???
    Og tror mig - Jeg har været ude og kører c";) ...


  • #31   26. aug 2010 hehe Jeg prøver at undgå min T-hansen, der st[r den smarteste sælger type klovn og spiller smart.
    Jeg har en gammel brønd af en bil og han blev sku børnefornærmet da jeg fortalte ham at den olie han havde fundet til den var forkert*LOL*
    oveni det begyndte han at forklare mig at min 13 år gamle bil jo havde en ny motor eftersom den havde kørt under 100k og mente jo så at den skulle have samme olie som en ny motor....klaphat


Kommentér på:
Mon de tjener for meget ???

Annonce