{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Banejern ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for lidt seriøst assistance her....
Jeg har en CBR 600 F3'er (97'er) i garagen. - Jeg har tidligere i år, kørt nogle track-days (på lånte cykler), og nu overvejer jeg om denne kan bruges i fremtiden, til banejern???

Er der nogen som kan/vil være behjælpelige med eventuelle råd og vejledning til hvad jeg skal lave om på den m.m. ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Banejern ???
  • #1   31. aug 2010 Personligt ville jeg bare købe et banejern.. Det flyder med dem.

• #2   31. aug 2010 Det forstår jeg godt smiley Men på den anden side, står denne jo alligevel i garagen - og jeg vil ikke påstå at jeg på baggrund af 3 bane-weekender, er prof.... Der er nok ingen tvivl om at man bliver mere kræsen med tiden, men... ... Er denne da en håbløs cykel at bruge? (Jeg har en til gadebrug som tilfredsstiller mig 100 %

• #3   31. aug 2010 Du skal modificere den, for at den er optimal på bane, det koster. Og du kan ikke få så meget for et banejern, som for en gadecykel. Men det er jo et spørgsmål om temperament. Man kan også få en del af udgifterne hjem ved at sælge kåbe og sager..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #4   31. aug 2010 En F3'er kommer du rigtigt langt med.

Et sæt banekåber, for en tusse i crashpads og et par tusinde i serviceret / opgraderet affjedring - så er du helt sikkert godt kørende.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #5   31. aug 2010 De første par år kan man glemme at stile efter "optimal" - men bør derimod satse på "sjov" når det gælder banejern. :o)

• #7   31. aug 2010 holder lidt med sajmon her
    og en F3er er langtfra håbløs selvom den ikke er fra sidste år , skudsikker motor og meget letkørt og masser af racedele på markedet

• #8   31. aug 2010 Takker Lasse smiley
    Har selv en F3½'er, startede med at køre sidste år og kører med selv samme knallert i Rookie600 DM i år! (10plads i søndags og kommer ellers rundt på knutten på 1.08)
    Ja den har da bestemt sine svagheder men men en ordenlig opsætning er den rigtig god at lære på. Har portet min, anden uds osv, men affjedring er org, har bare justeret den(olie type, mængde osv)

Dæk og ikke mindst dæktryk er meget vigtigt, kører selv på BT-003 MEN modsat de "store" der kører 180/55 så er du nød til at hæve trykket for at undgå de smelter!!!! Kører selv med 36/42 psi (2,5/2,9 bar) prøvede at sænke i starten da alle andre gjorde det men resultatet var jeg sejlede rundt og sled dæk som bare helvede...

Du vil få et problem med frihøjde, men det klares med et lille stykke fladjern i nederste fodhviler bolt, du kan selvfølgelig bruge kassen på fancy grej, men denne model løser opgaven til en flad 5'er smiley

Ellers held og lykke med projektet, skriv hvis du render ind i problemer, eller se min profil.

• #9   31. aug 2010 Du kan sikkert sælge din f3'er og købe et væsentligt federe banejern, der allerede er sat op som sådan, hos en forhandler, og endda stå med penge tilbage i hånden.

• #10   31. aug 2010 Startede selv på en F3. Super begyndercykel. Masser af sjov og spas for få penge. Glem alt om at bruge ekstra penge på den, brug pengene på at komme ud og få noget køre erfaring! Held og lykke med den!

• #11   31. aug 2010 Alletiders, 1000 tak for jeres input - jamen så er valget ikke så svært længere... Som Heidi siger, så vil jeg satse på bare at få noget sjov og erfarring med denne - og så må tiden afgører hvornår jeg skal opgradere til en nyere model smiley

• #12   31. aug 2010 Marc / Lars L : Jeg udtrykte mig sikkert ikke tydeligt: Jeg har en F3'er som gadecykel + en som donor-cykel (dvs. sidstnævnte u./afgift).
    Jeg satser på noget rutine og sjov på banen, til rimelige penge - min eksisterende gadecykel, gør et fremragende arbejde og stiller stort set alle mine "lyster" - så den har jeg ikke i sinde at skille mig af med... Tilbage er der så donor-cyklen - og u./afgift er der ikke mange kroner at købe banejern for, formoder jeg.
    (Jeg beklager min uklare information fra starten, I kan naturligvis kun råde efter de oplysninger I får) smiley

• #13   31. aug 2010 Kim: Jeg havde luret at den var uden afgift.

Havde jeg mønten, købte jeg denne: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=76692

Det er jo foræring, og den er klar.

• #14   31. aug 2010 Den er da absolut tiltrækkende, både pris og at den er klar... Men når nu jeg i forvejen har en ubenyttet stående i garagen, syntes jeg det ville være oplagt at udnytte det. - Det eneste jeg var i tvivl om var blot om nogen havde meget negative erfaringer med eks. F3'eren som banecykel.
    Vil iøvrigt heller ikke gøre mere ud af mig selv end hvad der er : jeg er ikke nærrig - bare en fattigrøv ! smiley

• #15   31. aug 2010 Behold du roligt din F3'er, den er der masser af sjov i smiley Og syntes det er en klar fordel at have samme mc, til gaden/ bane. Så slipper du for at skulle omstille dig til en anden mc...

• #16   31. aug 2010 RuneCNR : Ja, jeg mener også at det må have en fordel at jeg har samme model både udenfor og på banen... smiley
    - tak for "motivationen" til jer alle - håber på at vi ses derude.

Kommentér på:
Banejern ???

Annonce