{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem kan lave nyt el net på min mc.
  • #1   4. sep 2010 mener der er samme model mig og min kami laver... der er en eller anden gut der ved hvor du kan bestille et komplet nyt ledningsnet til ikk ret mange penge.

  • #2   4. sep 2010 Det kan du selv.. smiley

    køb en loddekolbe og nogle ledninger.. det er ikke så svært.. er ved at lave en del el på min egen mc.. og der er en del flere ledninger.. smiley

    bare husk lidt krympeflex skal der til og så skal du have noget at trække kablerne i.. smiley


  • #3   4. sep 2010 Husk nu man ikke må lodde i et ledningsnet på en mc da det danner svage steder, brug pressmuffer og krympeflex

  • #4   4. sep 2010 Glenn: Nu siger du svage steder, hvordan skal det forstås?

    Jeg skal selv til at lave ledningsnet på min XJ, og havde tænkt mig at lodde noget af det, hvad er det der gør, at det bliver svagere? Det knækker nemmere, eller?

    Glæder mig ikke til at lave det, jeg er ikke meget for ledningsnet.. Men det bliver sikkert bedre når man har prøvet det en gang...


  • #5   4. sep 2010 Lodningerne knækker ved siden af nøjagtig som en svejning fordi du svækker kobberet og ja jeg er elektrikker med speciale i 12, 24 og 48V installationer, de eneste der lodder i det er mekanikere, amerikanere og folk der bare bygger udstillingscykler

  • #6   4. sep 2010 er ikke god til el, så vil ikke selv gå igang med det.. så håber en vil hjælpe mig..

  • #7   4. sep 2010 Ok, så må jeg have fat i krympefleks, stik og muffer når det er. Takker.

    Det er vel egentlig også nemmere at arbejde med, når det kommer til stykket..


  • #8   5. sep 2010 jeg har godt nok loddet mc og bil i snart 30 år og jeg har aldrig oplevet at det er knækket, det kan være fordi jeg ikke er uddannet svagstrømselektriker eller ?????

  • #9   6. sep 2010 Ville til hver en tid vælge en lodning frem for stikforbindelse. Hvis det var helt galt at lodde så ville samtlige autoriserede autoværksteder lave grove forringelser på kundebiler, der endda er dækket af garanti ??? Lyder det sandsynligt, ikke i mine øre.

  • #10   6. sep 2010 Så stopper du Henning, det er faktisk en del af min uddannelse. Hvis du vil noget kan du jo sige det direkte

    Men ja mekanikere er og bliver aldrig elektrikere jeg har enda set mekanikere der har brugt strømtyve og alm kobberledninger der ikke var højflexible, men hvad fanden deres arbejde skal jo kun holde et par år



Kommentér på:
hvem kan lave nyt el net på min mc.

Annonce