{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

forsikrings sag {{forumTopicSubject}}

hej jeg har et spørgsmål ang skyld

vis jeg kommer kørende og skal til noget på en skole hvor jeg er inviteret og det er sent aften og mørkt og jeg så kommer trillende ind af vejen til skolen og rammer en kæde som er på tværs af vejen men som ikke er markeret på nogen tænkelig måde så den er næsten umulig og se er det så muligt at få komunen til at dække skader ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forsikrings sag
  • #1   5. sep 2010 jeg vil mene at det er skolens forsikring der skal dække, hvis kæde ikke er forsvarlig afmærket eller at der er skiltet med at vejen er spæret på et bestemt tidspunkt

• #2   5. sep 2010 Hehe, Næh.
    Det betaler kommunen ikke da de forventer at billister har øjne i hovedet- og bruger dem.

Det kunne også ha været en uoplyst fodgænger/cykellist som har mørkt tøj på en mørk aften. Det betyder blot at trafikanter bør køre efter forholdene...

• #3   5. sep 2010 Man skal kunne stoppe før enhver tænkelig hindring . Tror jeg Det er der står. Jeg er 100% på at de ikke æder den . Men det ændre ikke på at det er pisse ærgeligt .

• #4   5. sep 2010 en af mine kollegaer var så smart at køre ind i container der stod i vejkanten uden afmærkning. han fik erstatning af ejer/lejer af container. det må være det samme, om det er en kæde eller en container. Det er bare dummere at køre ind i en container.

• #5   5. sep 2010 Der tror jeg du tager fejl Rene... for hvis en kæde er afspæring til et område (ligesom en port eller låge) er Det er fast del af f.eks en indkørsel . Hvor imod en container er noget der er midlertidig placeret i miljøet . Og derfor skal den afmærkes

• #6   5. sep 2010 jeg kan ikke se forskellen på om det er midlertidig placering eller en pemanent placering. hvis du ikke ved den er der, og ikke er afmærket, er den sgu ikke nem at undgå. Jeg ved bare han fik erstatning for at ramme en container med manglende afmærkning.

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #7   5. sep 2010 Der er ingen tvivl om at det er pisse træls, men jeg tror ikke der bliver nogen erstatning fra kommunen smiley Har prøvet at køre ned i et stort hul ved et vejarbejde der ikke var afmærket, bare ærgeligt....

• #8   5. sep 2010 Anmeld dit krav og se hvad der sker?

• #9   5. sep 2010 jeg må bare prøve at se hvad der sker for har en mc med en smadret front og vis der blir blandet forsikring ind i det så blir den meldt total skadet

kæden var bare umulig at se

• #10   5. sep 2010 Var det tilladt at køre, der du kørte?

Hvorfor var den der?

• #11   5. sep 2010 der var ikke skilte med at jeg ikke måtte køre ind der så ja det går jeg ud fra at det var

og det er vel bare for at lukke skolegården kunne jeg forestille mig men den var overhoved ikke markeret

• #12   5. sep 2010 Der skal hænge en reflex på den.. De har oplysnings pligt enten i form af skiltning eller reflex.. De må jo heller ikke hænge ståltråd op i hovedhøjde, og så sige at sorry at mcisten mistede hovedet.

• #13   5. sep 2010 Har nu også fået erstatning fra kommunen før pga. et hul på en offentlig parkeringsplads. Det var så en kloak rist der var sunket ned, godt med blade i, havde ikke enchance for at se det. Bang, og alufælg og front på bil ødelagt.

Ringede til kommunen og damen jeg først fik fat på sagde at så måtte jeg jo se mig for, det ville de ikke gøre noget ved. Gik lidt amok og fik så en flinke gut ned fra teknisk forvaltning der efter 10 sec sagde: Sikke noget lort, det erstatter vi selvfølgelig. Du sender bare værkstedsregningen til os, så skal jeg nok sørge for der bliver taget hånd om det smiley

• #14   5. sep 2010 her er billeder af motorcyklen
    http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14810

tror det ikke er en værksteds regning men en totalskade i det her tilfælde

• #15   5. sep 2010 de kommer senere jeg kan ikke uploade dem nu den melder fejl

• #16   5. sep 2010 så er der tilføjet billeder af vejen og kæden
    http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14810

• #17   5. sep 2010 Du skulle overveje at få hjælp hos en retshjælp, hvis du har en i dit område. Mon ikke der er et par hjælpsomme jurastuderende derude et sted smiley

• #18   5. sep 2010 ingen skiltning overhoved har vadet rundt op og ned af vejen og kigget efter

det er en kommunal ejet skole (randlev skole) ved odder

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #19   5. sep 2010 Uagtet om det er en privat skole eller ej... så hænger du altså på den selv! Du kan ikke forvente at køre ind til hoveddøren i skolegården - og du kan ligeledes forvente, at der ikke er opsat trafikale forhindringer i nærheden og på selve skoleområder. Du skal derfor have fokus på hvor du kører....

Og for at svare Rene B mht. "privat vej"... Nope Mr.... de må opsætte ALT det de vil... bare der står et skilt med følgende ordlyd: Privat vej....

• #20   5. sep 2010 hans M
    jeg havde fokus på hvor jeg kørte men kunne overhover ikke se den og det var mørkt .

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#21   5. sep 2010 Bent: Træls... for dig! Men du skal bestemt ikke forvente at andre end din egen forsikring dækker noget som helst... og når du får det lidt på afstand - er det reelt ikke fair?

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#22   5. sep 2010 ...hov! Du spørger om skyld! Forsikringsmæssigt bærer du skylden - det er jo dig som har påkørt kæden/forhindringen på skolen - og ikke omvendt!

• #23   5. sep 2010 det kan ikke være rigtigt at de må sætte en kæde op på tværs af vejen uden at mærke den op. det er jo ikke privat vej men offentlig

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#24   5. sep 2010 JD!: Det siger sig selv, at når man afmærker "privat vej" med skiltning, så kan der ikke være færdsel med aviser og post... disse ting skal kunne afleveres i dertil indrettede anordninger - f.eks. en postkasse udenfor det område som er afspærret og afmærket med "privat vej". Alternativt - så er det jo ikke en "privat vej"... kryptisk? smiley

Bent: Igen... det er træls for dig... men jf. Færdselsloven Kapitel 2. §3 stk. 3, så siger den: Det påhviler politi og vejmyndigheder efter samråd med skolerne at træffe foranstaltninger til at beskytte børnene mod farerne fra den kørende færdsel på deres vej til og fra skolen.

Og du kan bide skeer på, at *INGEN* skoler vil opsætte forhindringer, kæder over vejen, bomme eller andre færdselselementer......uden at de i samråd med det lokale politi er blevet enige herom! Alle skoler er mere eller mindre selvforsikrede - det er de kommuner de hører under ofte også... så derfor!

Mit bedste råd til dig vil derfor være, at du kontakter den omtalte skole for at høre om deres "clearing" ift. opsætning af kæde/bom/forhindring. Hvis den ikke findes eller er givet... så kan du lave et civilt søgsmål - og det betyder i praksis, at du af egen lomme skal hyre advokat til - i første omgang - at føre sagen i den lokale byret.

Kommentér på:
forsikrings sag

Annonce