Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dæk skift koster kassen
  • #1   12. sep 2010 Plejer at bruge http://www.mynetmoto.com/ De kommer billigst ud sammenlignet med andre på denne side.
    http://dmcn.dk/?/links/default.asp?KATEGORI=73
    Der er osse buster accessories i UK, men dem har jeg aldrig brugt. Når dækket er hjemme køre du ned til SR Auto i Valby, Simon skifter for 250 per hjul, hvis de sidder på MC.
    En anden mulighed i KBhs området er Søborg MC.
    Kom ind i den rutine, så vil du aldrig gå til en forhandler med det emne igen.

• #2   12. sep 2010 Hvis du kommer med cyklen og skal have 2 nye dæk på, lyder det meget passende... Kommer du med fælgene i hånden plejer de fleste værksteder at montere gratis når du køber dækkene ved dem...

/ Bülow...

• #3   12. sep 2010 Og der har man årsagen til de danske forhandlere piver. Hvis de nu satte prserne til et rimeligt leje ville det begrænse handlen på internettet. Du kan finde dækkene til maks 1.200 for et sæt og så 4-500,- for at få dem skiftet hvis du kommer med de løse hjul.

• #5   12. sep 2010 Jesper P

Ikke fordi jeg ikke syntes 2500-3000 er meget for et sæt dæk, det gør jeg, jeg køber og skifter dem også altid selv, men husk nu lige på at forhandleren har en forretning, der gerne skulle kunne frembringe et overskud. Samtidig med der skal betales lønninger, husleje, forsikringer, værktøj, skat, osv., betaler du for den service at kunne gå derind og få dem skiftet med det samme, det betyder værkstedet skal have et varelager på måske flere hundredetusinde, der igen koster penge i form af en kassekredit, og sidst men ikke mindst skal forhandleren give garanti når du køber en vare/ ydelse.
    Alt imens han sikkert ikke kan købe dækkene til samme pris ved sine grossister, som du kan i tyskland.
    Så når alt kommer til alt syntes jeg ikke det er en unfair pris for dette, hvis ikke man selv har evnerne/ muligheden for at gøre det selv.

• #6   12. sep 2010 Mads A: Ved godt hvordan det foregår. Og skatten betaler man af overskud, så den skal der ikke tjenes ind til. Timeprisen der betales til dækskiftet er hvad der skal dække de faste omkostninger, i fortjenesten på dæk. Og 2.500-3.000 for et sæt bt-45 er ganske dyrt. Det danske værksted kan som du og jeg, også vælge at købe de billige dele i udlandet, men vælger istedet for at holde den handel i DK hvor der er flere led der skal tjene på tingene.

• #8   12. sep 2010 Jeg tror der er et faktum i helt overser.....

Jeg jobber to steder i kbh.... jeg laver biler det ene sted og mc det andet sted.....

Der hvor jeg laver biler,ser jeg ofte, meget dyre biler, med dækmonteringer, ex. fra Daekonline.dk

Det jeg ser, er at de næsten altid har en eller anden "defekt".... en lille bule i kassen, dækket kan være urundt eller der kan være andre ting i vejen.....

Samme sag ser jeg der hvor jeg bl.a. monterer de dæk kunder selv indkøber på lignende lavpris fora......

Der findes helt sikker flere forskellige "sorteringer" af dæk..... og det er IKKE gætteværk..... der hvor jeg laver biler, er de fabriksmonterede dæk, mærket med en kode, som godtgør at bilfabrikanten accepterer kvaliteten...... samme dæk fra ex. daekonline.dk har ikke denne fabrikskode..... i dette tilfælde bogstaverne "MO" ..... 2 fuldstændig ens dæk, samme fabrikant, samme størrelse og mønster.... eneste forskel er dette MO..... og så prisen og nøjagtigheden.....

Samme sag med MC dæk...... de billige er selvsagt "billige" dæk..... rangerer lavere i "sorteringen", kræver større ballancevægte....... og har mindre komfort.....

Når i mener at forhandlere piver, er det jo fordi kunderne vælger lavere kvalitet frem for det bedste.......

Personligt syns jeg jo det er lidt tåbeligt at sparer på det som holder mig fast til jorden..... nemlig dæk og affjedring......

Jeg spurgte en dag en Taxi vognmand, med en million Mercedes, og 4 Kumho dæk, om han også anvendte gummisko til sit Armani jakkesæt.....??

Der er ingen tvivl om at ALLE skal køre på det de vil...... jeg syns bare det bør pointeres at der er forskel i kvalitet, på dæk fra her eller der.....selv om de er ens, og kommer fra samme fabrik.....

Med venlig hilsen Mikael.

• #9   12. sep 2010 Nej men du skal stadig have den med...Som du selv skriver "skatten betaler man af overskud" Og går fra de fleste forhandlere gerne vil have en form for overskud for deres arbejde.
    Uden at komme ind på eventuelle investeringer ect. der kan skabe fradrag.

Hvad angår "at de også bare kan købe deres dæk udenlands" selvfølgelig kan de det, men allerede der, er de bagud da den danske moms (25%) er højere end den tyske (19%)...
    Derud over vil den manglende omsætning ved deres leverandører måske gå ud over deres andre rabatter...

• #10   12. sep 2010 Importørens vejledende udsalgspris på BT45 er: BT45F 110/80*17 999,00 incl moms og BT45R 140/80*17 1279,00 incl moms.....

Skal cyklen så på værkstedet, og begge hjul af og på.......så er der ca til en times arbejde så er de 2500 kr brugt.....

• #11   12. sep 2010 køre du så 10000km på dem.... har du kørt for 25 ør pr km.........

Hvad koster øvrige udgifter pr km på en mc?

• #12   12. sep 2010 Jeg tror ikke nærighed er egnsbestemt.... jeg er sekv nærig, der hvor jeg syns det er smart at være det..... jeg går bare ikke på akkort med min egen sikkerhed..... og der handler det om dæk, affjedring og bremser....*ss*

• #13   12. sep 2010 Tonny S: Jeg her det præcis på samme måde jeg har lige købt et sæt pp 2ct og der kom ikke ret mange gram på, det er andet sæt jeg bruger og har INGEN problemer med buler skævheder eller at de er urunde og har nok sparet over 50% og får mig var der intet besvær, det blev bare en lille kørertur og en hyggelig snak med min dækmand.

• #14   12. sep 2010 Mikael E: Tænk på at hvis michelin laver direkte livsfarlige dæk og sælger dem bevidst billigere som en anden sortering så tror jeg godt nok det firma vile ha gået i knæ nu.
    Nu har jeg familie i frankrig og de priser er mindst ligeså billige som fks daekonline og jeg nægter at tro på at det så også er en anden sortering og at de er mega elendige for de er da ligeså kritiske med deres ting som danskere er!!! så tror ikke på den der med at de kan gøre det billigt i udlandet pga dårligere sortering

• #16   12. sep 2010 Simon Jeg skrev ikke at de var "direkte livsfarlige"..... jeg skrev at der var en kvalitets forskel...!! du skal læse hvad jeg skriver, og ikke tolke det.....!!

Frankrig som land..... køber nok 50 gange så mange dæk som DK, der i sig selv gir en anden pris til importøren......

De dæk jeg absolut ved noget om.....har forskelle i rundhed og kassetykkelser afhængig af sorteringsgraden.....

De billige blir typisk solgt til forhandlere i rigtig store byer, typisk i asien, hvor hastigheden sjældent er høj, og hvor dem der køber dem, ved hvad det er de køber......

Jeg kan sagten tage en container dæk hjem fra sådan en "storby" til en anden pris end dem importørerne stiller op på...... kvaliteten er bare derefter......

Bridgestones slics til race er også en slags "2 sortering" i forhold til dem de anvender i Moto GP...... fordi dem fra Moto GP..... kan du slet ikke købe..... medmindre du kører Moto GP.....

Jeg har ikke personligt nogen problemer med hvad mennesker anvender deres penge på, og hvad de vil køre på......

Det jeg skriver er noget jeg ved......ikke noget jeg gætter..... så det behøves ikke være genstand for debat...*smiler*

iøvrigt kan skæve fælge gøre skæve dæk lige..... dvs en fælg uden dæk, der skal ha 45 gram for at være i ballance, kan med et "skævt" dæk, komme ud uden bly på..... hvis uligeheden placeres rigtigt.....

Jeg kører selv på Marchesini, der ikke kræver nogen vægt for at være i ballance.... og på sådan en fælg ser du absolut hvad dækket er og ikke andet...*s*

1' sorteringsdæk leveres af importørerne......vis forhandlernettet.....

og lur mig..... hvis en klub/forening laver deres indkøb samlet..... kan prisen også godt komme ned hvor det er sjovt....

har haft en kunde, der sendte sit Dunlop forhjul tilbage 2 gange, og opgav, og købte et i DK..... det hoppede ikke.....

Med venlig hilsen Mikael

• #17   12. sep 2010 Okay ikke livsfarligt men jeg tror ikke der er så stor forskel på de sorteringer for hvis man køber ret mange michelin/conti osv. dæk som hopper og kræver 60+ gram så tror jeg bare folk bare tænker PIS mærke og de "dyre" mærker mister deres kvalli omtale.
    En af mine fætre bor nu i Paris pga udd. og kører hjem til hans "gamle" et par gange om md det er en tur på 250km hver vej ca men hvis han køber dæk i paris vil de måske hoppe helt vildt pga anden sortering det kan de forhandlere jo ikke leve med at få på deres ry.
    Der er jo mange i storbyerne der også kommer ud på motorvejene hver dag så de skal jo leve op til samme kvalli som dem vi bonderøve på landet køber.
    Når jeg køber michelin på en net butik i tyskland så SKAL det leve op til en vis michelin standart uanset om det er købt i dk i tyskland eller england.
    Jeg er selv udd mekker og har arbejdet på et jernstøberi de ting vi lavede der blev testet om det var inden for en hvis tolerence fks volvo ved ikke hvad værdierne er på hver skive MEN de ved at de er indenfor deres krav, vi sorterede dem også og det var enten eller, ikke perfekt, ikke så godt eller kaseret

• #18   12. sep 2010 Mikael E

Tror helt sikkert du har ret i visse ting du skriver ang. dæks kvalitet, dæk "koder" osv. Ved den lokale mc pusher gav jeg for mit første BT016 dæk 2400 kr inkl. skift (og jeg kom selv med fælgen)

Det er simpelthen for dyrt! Så ved skift gik jeg ind på dækonline og kiggede efter samme dæk som jeg kørte med, og fandt en del forskellige af samme mærke osv. Priser fra ca. 1100 kr til 1300 kr. Det dyreste var det eneste, nøjagtig magen til det jeg kørte med så det tog jeg.

Alt-i-alt kostede det mig 1300 + 150 kr i dæk skift, altså en besparelse på næsten 1000 kr. Så det er bestemt værd at tage med.

At prisen er så meget mere ved forhandler, har i denne sammenhæng ikke noget at gøre med kvalitet da dækket var identisk med det jeg kørte med. Men derimod at der er for mange mellemled der skal tjene på det gennem forhandler.

Vil give Simon ret. Man skal passe på ikke at male fanden på væggen, være naiv og for meget agent Mulder. Samme som det evigt diskuterede emne: "Thansen sælger skod olie på dyre castrol dunke"... Amen altså, brug nu hovedet ik!

• #19   12. sep 2010 På et tidspunkt testede Jansberg og jeg en olie fra Mobil1 købt på tilbud hos Harald Nyborg......

Sammenlignet med den olie der var i raceren..... en Svinedyr Castrol racing olie, vandt Mobil1 olien ca 1,5 hk ind på hjulet...... grundet nedsat indvendig friktion........

Så ikke al lavpris er noget skidt....

jeg postulerer nu heller ikke at de dæk der kan købes på div. lavpris sites er skod dæk...... det jeg postulere er at der er forskel i kvaliteten.... og det er ikke sikkert at lægmand umiddelbart kan se en forskel......det er heller ikke sikker at der kan føles en forskel..... og så er det jo alletiders.... faktum er bare, at uanset hvad andre postulere om køb på nettet........ vil jeg ALTID påstå, at der er forskel...... det er 2' sortering der sælges billigt.......og de kommer fra steder hvor en motorcyklist ikke har noget behov for bedre kvalitet......midt i Tokyo er der nok begrænset hvor tit en superbike kører over 70 km/t......

Læg mærke til at jeg advarer ikke imod dækkene..... jeg har blot forklaret hvorfor der bl.a. er en forskel i priser på dæk.......

Med venlig hilsen Mikael

• #20   12. sep 2010 Skylder at fortælle at jeg har en fortid som "dækmand" i skandinavien, EM og visse afdelinger af VM, samt tyske, franske og Hollandske mesterskaber i Motorcykel med sidevogn... Roadracing sidevogn....

Jeg har derudover monteret i 1000 vis af dæk på kørertøjer med både 2, 3 og 4 hjul.....

Så mine postulater kommer ikke bare ud af det rene ingenting.....

Jeg håber ikke at læserne føler at jeg forsøger at virke arrogant.... det er bestemt ikke meningen..... jeg formidler udelukkende min viden....

Med venlig hilsen Mikael

• #21   12. sep 2010 Dvs at en forhandler i KBH kan give et noget bedre tilbud end min lokale kawasaki/ferguson fohandler Lars. T. Skid? pga at forhandleren får en billigere sortering?
    Jeg tror det er lige omvendt med prisen

• #22   12. sep 2010 Mikael E: Syntes bestemt heller ikke du virker arrogant, jeg syntes bare vi har gang i lidt teori udveksling;-)

• #24   12. sep 2010 Michael E

"vil jeg ALTID påstå, at der er forskel...... det er 2' sortering der sælges billigt"

Nu er du altså naiv... Du har selv lige sagt at lavpris varer ikke nødvendigvis behøver at være dårligere. (olie testen)

Ovenfor skriver du nu at ALLE dæk der er billigere end importørens er 2 sortering... Comeon... Kender du alle andre diverse forhandlere uden udtagelse? Deres leverandør osv?

Det er logik at hvis du har en forhandler som har råd til at indkøbe 1000 paller med en vare, vil han få det billigere end forhandleren der har råd til 1 stk.

• #25   12. sep 2010 Jesper: Det er sku utroligt du ikke en politikker eller mc forhandler eller liggende - så kunne du jo løse alle økonomiske problmmer og hvis det var butik - blive den næste Dynelarsen.
    Du snakker altid om - "bare" sæt varen ned, køb billigt osv. Vil du så også have en Kina mc - så får du ikke billigere dæk og Mc. ?
    Folk vil have en HØJ løn for kun 37 timer i DK, og alt muliganet andet pis gratis oven i, + vi skal betale mega skat alf ALT og moms af ALT. Så hvorfor mon vare er dyre - + vi ikke eksporter eller importere meget - og det er heller ikke godt for økomominen.

Det er en butik - et arbejde. De skal tjene pene leve af det. Længere er den bare ikke.

• #26   12. sep 2010 Et sæt dæk til mine maskiner har altid kostet omkring 19-2200 og så har jeg endda selv bestilit dækkene og opstøvet en lokal dækskifter.

• #27   12. sep 2010 Fenris: Førstnævnte bliver jeg aldrig. Men forhandler af et eller andet er hvor jeg gerne vil hen. Og nej, det handler ikke om at sætte varen ned, men om at fokusere på omkostninger. Og der er det langt fra alle der gør det. For mange lever stadig en den beskyttet bobbel opsvinget gav.

• #28   12. sep 2010 Hvis de respektive forhandlere er nævnt hos fabrikanten, er det selvskrevet at de handler dæk i topkvalitet.......!! ingen tvivl om det...

Dem jeg sigter imod, er bl.a daekonline..... og lignende sites, hvor jeg er overbevist om, at dækkene kommer fra lagre der ikke er blevet distribueret ud til producentens egne salgsled..... det ser jeg bl.a. på fremstillings dato koden...det viser sig ofte at de er op til flere år gamle....så kan det for så vidt sikkert godt være dæk der kvalitetsmæssigt er ok...... de er bare blevet for gamle.... og i andre tilfælde ser jeg bare dæk, der er behæftede med fejl.....

Nu er det nok svært at sammenligne kvalitet på olie og så dæk..... olie har nogle API værdier, og bil producent koder der forklarer kvaliteten.....

hvorimod dæk kan være svære at gennemskue......
    der findes ikke MCdæk hvorpå du kan læse at de er kvalitetsgaranteret i forhold til Yamaha, Honda ect...... kun ET eneste dæk ved jeg har det på den måde..... og det er et 16" Bridgestone bagdæk til en Ducati Desmidici......

Med venlig hilsen Mikael

• #30   12. sep 2010 jeg er i løbet af denne streng blevet meget i tvivl om rigtigheden af de informationer jeg sidder med......

Indtil for 3-4 timer siden gav min forklaring mig mening...... det gør den ikke helt mere.....

Jeg kan dog heller ikke se logikken i at 25-30% af en produktion.... ikke anvendes overhovedet, dæk produktion er en sindsyg delikat procedure..... og kvaliteten svinger i produktioner, ...... og slet ikke se meningen med at en officiel forhandler af et produkt sælger "overgemte" dæk i gængs størrelse.... det bør jo ikke være nødvendigt, hvis det ikke er fordi de handles indbyrdes......fra forskellige regioner i verden.....??

Hvis nogen af jer, kan huske jordskælvet i Kobe, i 1995, der blev Dunlops fabrik af racer dæk til RR 500 ccm totalt destrueret...... Dunlop forsøgte at genskabe produktionen andre steder på deres fabrikker i verden, det lykkedes bare ikke, og det år så jeg bl.a., Dunlop sponserede VM kørere på andre fabrikater, udelukkende fordi dækkets kvalitet ikke kunne gengives i andre dele af verden med andre klimatiske forhold......så svært er det at lave dæk......

Summa summarum...... jeg har set dæk i svingende kvalitet fra div. nethandlere.....jeg har set dæk med forældede årgangskoder, jeg har set besværligheder ved at reklamerer dem.....sendes og gøres ved, frem og tilbage.......og jeg har set priser blive forhandlet hos forhandlere, når klubber eller 4-5 kammerater har lagt en samlet ordre......

Jeg bøjer mig i støvet for de argumenter jeg læser fra andre, og gentager at alle skal købe og abnvende produkter fra hvor de finder det rigtigt at købe og skaffe sig de produkter..... uanset om det er dæk, olie eller andre produkter.......

Der vil altid være for og imod...... og det vil der være ved handler uanset hvor eller hvordan der handles......*s*

Med venlig hilsen Mikael

• #31   12. sep 2010 Tja.
    En tur til Flensburg kan anbefales.
    To nye sko på cyklen. BT016 monteret og det hele, samt to kopper kaffe kostede 2400 kr.

• #32   12. sep 2010 kommer jo meget an på hva krav man stiller til sine dæk. jeg gir 3400 for dækskift brigestone bt016 de holder 5000 km bag og 10000 for fordækket men så finder du heller ikke meget bedrer vejgreb ikke et sted jeg vil sparer penge

• #33   12. sep 2010 Rene, jeg ved nu ikke hvad det er for nogle krav du stiller til dine dæk, men hvis kravet er at de skal være dyre så har du ramt plet smiley

men her koster de dæk du nævner i den størrelse du bruger knap 1900kr for BEGGE dæk

http://www.intobikes.co.uk/products/002355/Bridgestone_Battlax_BT-016_Tyre_Pair_Deal

• #34   12. sep 2010 Mikael E

"der findes ikke MCdæk hvorpå du kan læse at de er kvalitetsgaranteret i forhold til Yamaha, Honda ect...... "

Det passer nu ikke, f.eks:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=87578825.123.19166&typ=R-119649&ranzahl=1&Breite=180&Herst=Bridgestone&Quer=55&Felge=17&S_Z=ZR&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=123&m_s=1

og

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=87578825.123.19166&typ=R-103609&ranzahl=1&Breite=180&Herst=Bridgestone&Quer=55&Felge=17&S_Z=ZR&weiter=45&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=123&m_s=1

og

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=87578825.123.19166&typ=D-M66326&ranzahl=1&Breite=180&Herst=Bridgestone&Quer=55&Felge=17&S_Z=ZR&weiter=60&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=123&m_s=1

Og kunne blive ved... Nu ved jeg hvad du vil sige. Du vil sige at det ikke står på dækket, og de kunne levere hvilket som helst dæk med den beskrivelse. Det kan jeg så sige dig at det gør det altså på mit BT016 som også står beskrevet som et "specialdæk til GSX-R 750 K8" inde på dækonline...

Jo mere du skriver, jo mindre tror jeg altså du har ret. Hvorfor skulle f.eks bridgestone lade dækonline skrive noget som ikke passer? Samme gælder resten af producenterne.

Kunne det ikke tænkes at dækonline bare køber kolosalt meget ind og derfor at sænke priserne mere end andre? Nej? ....Hmmm den køber jeg altså ikke. Du må stoppe med at se x-files smiley Conspiracy theories smiley

• #35   13. sep 2010 >MKB<

Jeg vil citerer fra mit tidligere indlæg .....

"jeg er i løbet af denne streng blevet meget i tvivl om rigtigheden af de informationer jeg sidder med......

Indtil for 3-4 timer siden gav min forklaring mig mening...... det gør den ikke helt mere....."

og....

"Jeg bøjer mig i støvet for de argumenter jeg læser fra andre, og gentager at alle skal købe og abnvende produkter fra hvor de finder det rigtigt at købe og skaffe sig de produkter..... uanset om det er dæk, olie eller andre produkter......."

Jeg vil afholde mig fra at udtale mig om emnet længere, indtil jeg har gravet dybere ind i sagen......Hvis jeg kan komme dybere ind i viden om det....!!

Jeg beklager dybt, at jeg har misinformeret omkring dækkvalitet på motorcykler.......!!

Dog står dele af mine udtalelser stadig til troende hos mig selv.....og det er følgende....

"Summa summarum...... jeg har set dæk i svingende kvalitet fra div. nethandlere.....jeg har set dæk med forældede årgangskoder, jeg har set besværligheder ved at reklamerer dem.....sendes og gøres ved, frem og tilbage.......og jeg har set priser blive forhandlet hos forhandlere, når klubber eller 4-5 kammerater har lagt en samlet ordre......"

Dertil skal lægges.... at jeg OGSÅ har set "dårlige" dæk blive leveret fra importører....... de er dog aldrig sluppet ud til kunder, de er blevet spottet enten ved modtagelsen eller ved montage......

Med venlig hilsen Mikael.

• #36   13. sep 2010 Mikael E

Ok smiley My bad. Om ikke andet så er dækkøb som med al andet internet handel: Se dig for, og hav styr på hvad du køber ...ellers gå til en forhandler og få rådgivning til det rigtige.

Jeg selv ville også gerne holde mig udelukkende til danske forhandlere og støtte op omkring dem, hvis eller man ikke skulle betale 50% + for varen. Kan gå med til max 20% i merpris (afhængigt af beløbet) hos en dansk forhandler i forhold til nethandler i udland osv. Det er vel i grunden ikke så underligt, at have det på den måde.

• #37   13. sep 2010 MKB

Mine dæk fra Dækonline, det være sig Metzler eller Michelin har aldrig været mere end 2-3 md. gamle. Mit ene pilot road 2 var lavet i samme måned som jeg fik det. Tjekker det altid og har altid været super tilfreds.

Tilgengæld har jeg fået sat et Metzler dæk på hos en forhandler, som var over et år gammelt og havde ligget i et træskur sammen med 60 andre dæk vinteren over. Studsede nemlig over hans store lager af dæk i skuret ... Det skal siges det er der polisen får skiftet en stor del af dækkende der på deres bimmere...

Jeg tror tvært imod at special-dæk af de ikke trendy sporttouring- eller racedæk kan ligge længe på hylderne, såvel på de store lagre, netbutikker eller forhandlere ...

• #38   13. sep 2010 -C1 -

Ok, det var da betryggende at der var god respons omkring nethandel og dæk. Kunne da heller ikke forestille mig forhandlere skulle levere et absolut bedre produkt. Sådan er det ihvertfald sjældent.

Nu er jeg i en lidt anden branche, men jo for faen, vi sælger da også varer vi har købt over nettet i udlandet til en langt højere pris, kvalitet og produkt er det samme. Det er man da nød til for at få kunder. Der er jo i hver branche flere om budet.

• #39   13. sep 2010 mirza a

som beskrevet er det vejgreb jeg er ude efter og ved da godt jeg smider lidt penge til forhandleren for det men ham støtter jeg gerne og i visse situratiner får jeg osse en stor del af det tilbage igen på rabatter gratis service osv

• #40   13. sep 2010 Rene i.. Det er sgu godt at høre! Jeg må indrømme jeg køber og laver det hele selv, men indtil jeg var 19år da støtted jeg også forhandleren smiley

• #41   13. sep 2010 mirza A

så du afbalancere selv mc dæk justere indsprøjning ventiler osv.?

• #42   13. sep 2010 til info, så omsatte Deltin Groupe som daekonline høre ind under for 177,3 mio Euro i året første 6 mdr.
    Det er i runde tal ca. 1,3 milliard dkr. Så mon ikke de får 1 kvalitets dæk fra fabrikanterne. Det tror jeg de gør.:-)
    God aften.

• #43   14. sep 2010 Rene L.. jeg laver det jeg kan med det værktøj jeg har..

afbalancere dæk nej, ventiler ja (dog har jeg ikke fået dem stillet på motorcyklen endnu) og den har sgu ikke indsprøjtning smiley

synes bare ikke jeg har råd til at give det dobbelte af mine penge for at lave det hos en mekaniker..

da jeg skulle skifte kæde fik jeg det lavet for 1200, mens værkstedet skulle have 2300!!

Kommentér på:
dæk skift koster kassen

Annonce