2.135 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hjælp til yamaha xt 600 startproblemer Hjælp til yamaha xt 600 startproblemer

Jeg er fornylig blevet ejer af en xt 600 fra 87 som køre perfekt.
Den starter ved første eller anden huk når den er helt kold og det er der aldri nogle problemer med.
Men når motoren er kørt rigtig godt varm så kan jeg næsten ikke få liv i den hvis jeg stopper et sted. Har prøvet både med og uden choker og med og uden gas men syntes ikke noget af det hjælper, hvad kan det skyldes?
Hvis jeg bare lige køre et par km ned til fx tanken kan jeg saktens starte den igen det er kun når den er rigtig varm.

Håber den sidder nogle kloge hovder og ved hvad jeg kan gøre for at afhjælpe problemet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til yamaha xt 600 startproblemer
  • #1   12. sep 2010 Enig Kwak - især tændingssystemet. Det lyder som om, at der er trætte kabler eller rør på højspændingssiden, så de varme komponenter giver for stor modstand.

Jeg tror ikke rigtig på karburering her - med en varm maskine, derjo er kørt varm - kan man næsten altid starte uden choker med gas.

• #2   12. sep 2010 ....hov - det kunne vel også være en tændspole.

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #3   12. sep 2010 På vores havefræser, da var det for stramme ventiler smiley

• #5   12. sep 2010 Hmm tendrør skulle jeg nok selv kunne skifte men og måle på tendspolen er måske lige over hvad mine evner rækker til..

Skulle der evt være en vendelig sjæl der vil tage et kig på min maskine må i da gærne lige smide en pm, vil meget gærne lære hvordan man ordner de ting på en encylindered da jeg gærne vil lave det selv fremover. Giver også gærne en skilling for det..

Kommentér på:
Hjælp til yamaha xt 600 startproblemer

Annonce