Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skiver
  • #1   14. sep 2010 Det er helt normalt, kør en tur og brems lidt - så er det væk igen :o)

• #2   14. sep 2010 det er faktisk bare et sundhedstegn. Så er dine skiver ikke fedtede. Slap du bare af. Det forsvinder på første nedbremsning smiley

• #3   14. sep 2010 har du aldrig lagt mærke til de biler der står udenfor ved forhandlerne, de er HELT orange.. bare giv den gas smiley

• #4   14. sep 2010 På biler er de så også af støbejern, så det er igen en helt anden snak!
    Mc skiver er rustfast stål, ikke jern eller støbegods!

• #5   14. sep 2010 Ja men der er forskellige grader af rustfastheden, så der kan godt danne sig lidt rust på den

• #6   14. sep 2010 på min rustede de aldrig før i tiden, selvom den stod udenfor, men efter jeg er skiftet til sintermetal, så ruster de, men det gør intet, det er væk første gang du har været ude og køre

• #7   14. sep 2010 Tja dem jeg har sat på min er "stainless blend" men der kommer også rustpletter på hvis de får lov til at sove udenfor.

• #8   14. sep 2010 @ ALLAN R nej det er de squ nødvendigvis ikke mine skiver på min bane cykel er ihvertfald ikke rustfaste, ud over det så jo hårdere skiver er jo bårligere bremser de

• #9   14. sep 2010 ok tak for alle svarene.

gir den noget gas næste gang smiley
    den kan jo holde til det.

• #10   14. sep 2010 App. Rustfri. Så købte vi et køleskab med rustfri låger. Da jeg havde sat de op skulle konen til at sætte hendes magneter op på lågen, leg lænede mig op af dørkarmen og småfniste, hun spurgte. Hvad griner du af?? Bare vent svarede jeg. Og så satte hun magnerterne op på lågen. Spørg om jeg måbede ? Så meget for "rustfri" smiley

• #11   14. sep 2010 Bo J:
    Vil lige gøre opmærksom på at der rustfaste skiver på næsten alle mc, standard fra fabrik, men der er jo sintret metal i br klodserne og det sætter sig på skiven så den ruster!
    Min Ducati og min Laverda er derimod født med støbejernsskiver, de slides hurtigere men bremser så også en del bedre!
    Næsten ALLE biler er født med støbejernsskiver undtaget dem med keramik og kulfiberskiver, et fåtal altså! (INGEN er med rustfast)
    Alt rustfast har en vis grad af ferrit, jern, deraf kommer at de kan være magnetiske!
    Men alle der vil være noget ved musikken køber Brembo skiver af støbegods og tilsvarende bremsemaster!
    Prøv at gå ud med din magnet og test skiven!

• #12   14. sep 2010 Her kan du se røde skiver på min Duc!

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=74863

• #13   15. sep 2010 Så skulle du læse noget materialelære om rustfast! Så du kunne blive endnu klogere end du lyder nu:)
    Der jo ikke kun jern, rustfast, aluminium og støbegods! Aluminium findes i flere hundrede varianter alle under et kaldet for aluminium, men med vidt forskellige egenskaber!
    Ferritisk rustfast! Eller Austenitisk rustfast!
    Rustfast indeholder C kulstof, Cr chrom, Ni nikkel og Mo molybdæn, og det er forholdet mellem disse der giver egenskaberne! Syrefast hører også til denne gruppe!
    Man kan ikke direkte tale om "dårligt" rustfast for materialet bliver jo specificeret af kunden der skal bruge det, men det nytter jo ikke at bruge "skivebremsestål" til at lave juice tanke af da det jo skal være syrefast og således ikke kan overholde kundens krav, selvom det ville være væsentligt billigere!
    Det har også noget med varmeledning at gøre og "ren" rustfast findes ikke, der er altid en lille del ferrit i!
    I gamle dage skelnede man mellem 304 rustfast og 316 syrefast og farven rød og gul, men idag har nogen fabrikanter deres egen betegnelser og andre farver, hvilket gør det meget forvirret for modtagere af stål fra forskellige leverandører, forskellige farver!

Kommentér på:
skiver

Annonce