{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.462 visninger | Oprettet:

Regler om føreste MC som 18årig?? {{forumTopicSubject}}

Hey..

Nu er jeg jo så heldig jeg endelig er blevet 18 og er godt i gang med kørekort.

Men kom til og tænke på at jeg jo nok også skal bruge en mc jeg kan køre på. Men alle de regler der kan jeg ikk finde ud af.

Der er noget med man må ha et maks antal hk har jeg hørt noget om? hvor mange? og er der andre ting jeg os lige skal tænke over?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler om føreste MC som 18årig??
  • #1   17. sep 2010 34hk max, men alle cykler kan drosles ned til 34hk, så vælg den du godt kunne tænke dig smiley

  • #2   17. sep 2010 kunne godt tænke mig en Yamaha R1. men tvivler på det er sundt og drosle omkring 100hk smiley men tak for hjælpen smiley

  • #3   17. sep 2010 Husk at forsikringer er tunge at danse med som 18-årig på en R1. Det jeg mener er, tjeck forsikringspriser inden du køber noget racer-maskine.

  • #4   17. sep 2010 Marc JJ

    tak for rådet.. vil jeg skrive bag øret smiley


  • #5   17. sep 2010 Bare husk.. at skal der kasko på dyret.. så glem alt om alle R maskiner..

  • #6   17. sep 2010 det der kasko er der ikk lige penge til i første omgang.. må bare sætte en lås eller tre mere på smiley

  • #7   17. sep 2010 Hey..

    Se evt. min tråd fra forleden, jeg havde også et par spørgsmål omkring forsikring og kasko på som ny og på en racer..

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=150420
    held og lykke smiley



  • #8   17. sep 2010 Max 34hk og et vægt/kraft forhold på 4,59kg/hk.
    Så har din MC 34hk, skal den som min. med fuld tank veje 156kg.
    Dog er der givet dispensation til 125ccm 2-taktere mht. vægten.


  • #9   17. sep 2010 de første 2 år, må du maks have 34 heste. men glem alt om den R1, forsikringen flår dig levende, så find noget der er med færre kubik, men samtidig en cykel som du er vild med, og så evt drosle den.
    min kammerat har en yamaha r6 som han har droslet, og det er han meget tilfreds med. men det kommer jo oz an på hva man selv syntes. om det skal være med kåbe, eller uden kåbe.

    held og lykke med at finde en lækker mc, så ses vi nok på vejene i 2011 smiley


  • #10   17. sep 2010 R1, som 18 årig med ansvar ?

    Jeg siger GO FOR IT smiley


  • #11   17. sep 2010 @Mirza:
    Bare ærgeligt når man ligger den ned smiley
    Men ellers en fin starterMC! smiley


  • #12   17. sep 2010 Jeg har haft mc kort siden sidste november men har først fået taget mig sammen til at få købt mc nu:P men jeg valgte en gsf 600 bandit.. super dejlig maskine, og det køre også rigtig godt med droslingen:P jeg giver ca 2600 om året hos Gf..:P det syntes jeg sku ikke er så galt:P så kan du jo altid købe en R1 efter de to år:P

  • #13   17. sep 2010 Mht. drosling af racere, så læste jeg en test i tyske PS (motorrad) hvor de testede en baby-ninja (250R´eren, den nye) mod en droslet zx6-r og en droslet Triumph Daytona 675, og de droslede racere kørte stadig bedre end ninja 250r, så jeg ville da også mene at det kan betale sig at købe den cykel man vil have og så drosle den, fremfor at købe en fesen cykel med <34 hk, bøvle med at få den solgt om to år og så skulle købe en større cykel?!

  • #14   17. sep 2010 Husk på der statistisk set er en 30 procent chance for at du lægger din motorcykel ned inden for de første 2 år.. Så hvis der ikke er kasko på, så vælg noget du også har råd til at fixe.. Jeg ville købe noget ældre suzuki eller lign måske en gsxr 400.. Ellers gå efter en ny Ninja 250 R..

    Jo lettere maskinen er, jo bedre Dog er der de 156 kg at forholde sig til smiley


  • #15   17. sep 2010 Hold da op... er der virkeli SÅ mange som ikke kan køre motorcykel? Skræmmende smiley

  • #16   17. sep 2010 Marc: Husk på at 76,4% af al statistik er opfundet på stedet. smiley

  • #17   17. sep 2010 Marc JJ - Hvem siger de ikke kan finde du af at køre mc? Det ka jo være at der bag tallet gemmer sig nogle som taber den mens de holder stille ... smiley

  • #18   17. sep 2010 Søren: Det er mere træls, hvis den ikke er droslet. smiley

    God weekend. smiley


  • #19   17. sep 2010 Søren.. jeg var ude og køre engang.. der var der en på en cbr900 der blev snuppet af en gs500..

    slemt ja.. men endnu slemmere fordi det var gs'eren der var droslet!!!

    ud over det var det en pige på gs'eren.. smiley så gutten på cbr var meget enig med sig selv om at han skulle på køreteknisk kursus.. smiley


  • #20   17. sep 2010 Tabe sin motorcykel har da ikk noget at gøre med at man ikk kan finde ud af at køre?

    Har man kørt en sports maskine i feks 10år og aldri væltet, så kører man den ikk som den SKAL køres, og så lærer men heller aldri at køre..

    Men når det er sagt så må motogp kørere godt nok være elendige, de vælter jo tit smiley


  • #21   17. sep 2010 Mirza: Der er ret stor forskel på at køre til/over grænsen, og så ikke have styr over motorcyklen.

  • #22   17. sep 2010 Anders p; Du ved jo ikke om det er folk der har styr på det der rent faktisk styrter?

  • #23   17. sep 2010 Køb en zxr 400 eller et eller andet i den størrelse... den ville være bedre med 34 hk end f.eks. en zx-12r med 34 hk og 220 kg (:



  • #24   17. sep 2010 her selv en GSX R250. de fleste er droslet. køre fint. 190+ er en måling min kami lavede på den og den er sku en letkørt maskine.. + den lyder alt forfedt hvis du skifte ved en 15500-16500 RPM´s med en microm bolton udstødning...
    + du har en sjov bane cykel nå du må købe stror maskine.. bare et smut til tyskland og hente en RR model og så sku du havde 52 eller 62 hk og med den rigtige gearing så kan den sku flyve... ellers er en GS500 en god solid maskine der bare køre der ud af. PH har lige tilbudt en af mine bekende en 09´er med fuldkåbe til 45000.- og den er ny


  • #25   17. sep 2010 Lasse A: Medmindre man undviger for et eller andet, som ellers ville blive til en større ulykke, så jeg vil umiddelbart mene, at man ikke har styr på sin motorcykel til den manøvre, som man laver/prøver på, inden man styrter.

    Og om man har en R-maskine, som jo per definition skal have tæsk 24/7 med knæet i asfalten, og ikke har væltet nogensinde. Så betyder det vel heller ikke, at man ikke kan køre motorcykel?


  • #26   17. sep 2010 Man behøver jo ikke direkte vælte for at skade den, kan være man glemmer støttefoden, eller ikke får sat ordentligt igang til et sving, så kan man hurtigt få den ned at ligge smiley

    Men jeg vil nok heller ikke starte ud på en R1'er, det er lidt noget røv med 34hk på sådan en, også når droslingen bliver pillet af rykker den armene af dig hvis du ikke køre ordentligt, og det gør de fleste altså ikke når de er unge.
    Og de små 600cc følger også rimeligt med en R1 i starten, og er da der det er sjovest, det er ikke specielt spændne at ligge med +250km/t, syntes i hvert fald det er accelerationen der er det sjove og ikke topfarten.


  • #27   17. sep 2010 Anders, pointen er at man ikke kan sige noget om hvor god MCist man er på baggrund af om man er faldet eller ej..

  • #28   18. sep 2010 eh hvis du er ved at tage kørekort burde det ikke være nødvendigt at spørge, det er sådan set noget af det første i teoribogen..... ellers, held og lykke:-)

  • #29   18. sep 2010 Mirza: Rigtigt, du formulerede dig bare lidt uheldigt - synes jeg.

Kommentér på:
Regler om føreste MC som 18årig??

Annonce