1.934 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Rumlestriber høte jeg rigtigt Rumlestriber høte jeg rigtigt

Mener jeg hørte noget om rumlestriber i radioen i dag, og forstod jeg det rigtigt, så ville man til at lave dem mellem kørebanerne, for så kunne man afværge en del ulykker med frontalsammenstød, meen der blev ikke lige nævnt mcere med et ord, så de mennesker har nok aldrig prøvet at blive fanget på nogle glatte regnvåde rumlestriber på mc.
andre der hørte dette????


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rumlestriber høte jeg rigtigt
  • #1   17. sep 2010 Det har vi haft længe på en strækning hvor jeg bor.. det er lavet ved at der er fræset ned i asfalten, de kan sagtens passeres på mc

  • #2   17. sep 2010 -er det ikke dem man får i underhylerne??

  • #3   17. sep 2010 oki Robert A .
    jeg troede de var ligesom den i siden af vejen og de er ikke altid lige sjove


  • #4   17. sep 2010 Jo jeppe F når du er på vej ned i asfalten

  • #5   17. sep 2010 har også mødt dem der er fræst ned i asfalten på noget motortrafikvej, det er ik så slemt som de hvide;)

  • #6   17. sep 2010 Helt ærligt:


    Kan man ikke håndtere sådan noget som de hvide hævede eller de nedfræsede rumleriller på MC, så skulle man sgu overveje at transportere sig på en anden måde.

    De nedfræsede er ubehagelig men ikke på nogen måde farlige. De forhøjede hvide er glatte når de er våde, men de er altså til at få øje på, og man kan sagtens passere dem.


  • #7   17. sep 2010 ...tænker på, om strådstarter også mener at fodgængerfelter, retningspile midterlinier, cykelstiafmærkninger osv også er farlige?????

    ...Hvis man vil pibe over det her så er brønddæksler, og uafmærkede køreplader da meget, meget værre


  • #8   17. sep 2010 de virker i hvertfald hvis man er uopmærksom et splitsekund....

  • #9   17. sep 2010 Det er da på tide de får sat noget om imellem vejbanerne, MCist eller ej.

    De bør endda sætte små reflekser op i stedet for rumlestriber, så kan man se vognbanerne meget tydeligere. Det har de i hvert fald rigtig mange steder i USA, og det gør sgu folk mere trygge i trafikken.


  • #10   17. sep 2010 *Meget tydeligere når det er mørkt skulle der have stået smiley

  • #11   17. sep 2010 Altmann tror du ikke bare det er på tide folk de vågner lidt op når de sidder bar rattet eller styret

  • jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 155
    #12   17. sep 2010 Hvis man har lyst til at prøve rumlestriber kan man tage en tur ad vejen mellem Sønderorg og Åbenrå. Der er midterstriben, der skiller de to kørebaner, forsynet med grønne ca. en halv meter lange striber på tværs af køreretningen. Striberne er ubehagelige at køre på, men jeg har på trods af det hørt at enkelte motorcyklister bruger dem som en overhalingsbane, hvor der ikke er store chancer for at møde modkørende.

  • #13   17. sep 2010 De er på det meste af A26 hen over mors, hvor de er fræst ned i vejen

  • #14   17. sep 2010 Dem er der mange af runst omkring. PISSE træls at køre over dem på mc når det regner (der står vand i dem).

  • #15   17. sep 2010 Syntes også det vil være win med noget refleks værk i midten, nu er min bil meget lav så om aften når der kommer modkørende kan jeg ikke se en skid, så må køre efter refleks pælene, så det vil være betrygende med noget i midten også så man kan se hvor man er placeret.

  • #16   17. sep 2010 ved motorvejs ramperne ved randers er der refleks i vejen hvor man fletter ind ,, rigtig behagelig om natten,, smiley


  • #17   17. sep 2010 Hvad er problemet . Du kan da køre på vejen ikke på striberne. Hvis ikke man magter at køre over dem så må man sku lade være at overhale . .

  • #18   17. sep 2010 Har aldrig haft problemer med at køre over dem. Der er fræset rigtig mange steder i mit hood.

  • #19   17. sep 2010 arh det med reflekser pisser mig fuldstædnig af..

    Ved frakørelsen på motorvejen til Randers er der SÅ mange reflekser at det ligner en fly landingsbane, man bliver seriøst forvirret.. jeg stemmer på det samme som Peter V, at folk skal vågne op..!


  • #20   18. sep 2010 ehm nu er det ikke så tit der sker frontal sammenstød på motorvejen, så vi må jo snakke landeveje ?, og der vil jeg altså mene at det vil være fint, på motorvejen er det ikke nødvendigt der kan man godt se, med mindre klapskovlen på den anden side af hegnet ikke kan finde ud af at slukke sit xenon.

  • #21   18. sep 2010 nej, det er reflekser på vejbanen ved frakørsler og tilkørsler..

  • #22   18. sep 2010 Knud du kunne jo ikke passere en vaad vej smiley

  • #23   18. sep 2010 Det er da fuldstændig rigtigt, at de ikke er farlige, men de er sku da heller ikke behagelige. Hvis man feks. bliver nødt til at bremse ret meget mere end man havde planlagt, tja, så har man altså kun ca. halvdelen af den asfalt, man har uden for rumlestriberne. Det kan faktisk osse mærkes i en bil... Jeg synes heller ikke at det er særligt behageligt, at køre MC på de der strækninger, hvor de har fræset det øverste lag asfalt af, og efterladt vejen med en slags mega gåsehud, der er der faktisk ikke meget vejgreb tilbage...........

  • #24   18. sep 2010 Jeg undrede mig jo også over, at såkaldte specialister, kan stå og diskutere trafikproblemer og veje, kun med tanke på biler, der kører altså temmelig mange mcere, men de bliver aldrig nævnt.

  • #25   18. sep 2010 Knud(Ølstykke)J
    hvad er en strådstarter????


  • #26   18. sep 2010 Hvorfor ikke bare sætte et plankeværk op mellem kørebanerne? Nedsætte hastighedsgrænsen på landevej til 40 km/t og opsætte stærekasser med 2 km mellemrum.

  • #27   18. sep 2010 Rune: Korrekt, men du hører mig ikke klage over det. Tværtimod skriver jeg, at jeg vidste, at det var glat på stedet.

    Bjarne N:

    Når man kører på rumlerillerne kører man over dem. Den der med bremselængden er helt uanvendelig her. Det kører til i kørebanen - der er også plads til at kure, hvis noget går galt:-)


  • #28   18. sep 2010 Ja, Knud, men det KAN jo ske, at man er nødt til at bremse på steder, hvor det ikke er optimalt........

  • #29   18. sep 2010 Ja Bjarne, Det Kan også ske, at lynet slår ned, det Kan også ske at vejen er undermineret og forsvinder under dig.
    Alt er en afvejning, og skal jeg prioritere mellem at hindre ulykker ved at vække trafikanter, der er ved at køre af vejen eller i den gale bane ved en felj, og så MC-isternes bekvemmelighed, så ved jeg hvad jeg vælger.

    I øvrigt vækker rumlestriberne også MC-ister, der ved lidt mindre opmærksomhed kommer ud af sporet.


  • #31   18. sep 2010 Knud..
    At bringe lyn og underminering på banen, er sku da en smule useriøst...
    Jeg agiterer iøvrigt ikke for at afskaffe rumlestriberne...
    Siger bare at det er en ting man må være extra opmærksom på, lige som alle hvide striber, især i regnvejr...
    Ha' en go' weekend c",)


  • #32   18. sep 2010 Skal man endeligt sige noget negativt ang. rumlestriber. Så bringer du det selv op Knud... Nemlig det at kure.... Det bli'r nok ikke bedre af at kure hen over de der rumle felter der er fræset ned i vejbanen ! ! ! !

  • #33   18. sep 2010 Bjarne:

    Det er jo bare så meget mere grund til at holde sig af rumlestriber/riller:-)


  • #34   19. sep 2010 Jovel kan rumlestriber sagtens passeres på MC meeeeeeen nu kom vi jo hen til en årstid hvor nattefrosten ligger og lurer om hjørnet og lur mig om ikke vand i rumlestriberne kunne gøre det meget mere spændende at passere disse.

    De er farlige og trafiksikkerheden burde højnes på anden måde, mere politi, bedre renovation af vejnettet ogfærre chikaner som giver slalomkørsel, kampagner for bedre trafikkultur m.m.


Kommentér på:
Rumlestriber høte jeg rigtigt

Annonce