{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ned drosling af suzuki gsxr 750
  • #1   22. sep 2010 Ja det er muligt. Hvilken årgang er der tale om?
    Husk lige at høre hvad du skal give i forsikring.

• #2   22. sep 2010 aargang 2007. maa indroemme jeg har slet ikke taenkt paa forsikring smiley hvordan virker det med en 18aarige med saadan et 34hk kit paa en 750'er?

• #3   22. sep 2010 18 år og en 07 gixxer = +25.000 kr. Om den så kun havde 10 heste. Hvis du altså vil have kasko... Ellers koster det ikke meget.

• #4   22. sep 2010 Du kan få en ansvarsforsikring for 3-3.500,- men så har du ingen dækning for de skader du selv laver på MC'en, hærværk eller tyveri. Hvis det skal dækkes med en kasko skal du over 30.000kr om året i forsikring.

• #6   22. sep 2010 Top dk og gf forsikring.

• #7   22. sep 2010 Gf forsikring kan du forsikre en gsxr for under 2400 hvis du bor i randers, men generelt under 3k i hele landet!

• #8   22. sep 2010 Hahaha smiley
    Jeg skal betale 50.000kr om året for at få min GSX-R 750 kaskoforsikret, og jeg har ringet og spurgt stortset ALLE forsikringsselskaber i DK..

Held og lykke med en 07 model..

Desuden tror jeg ikke du kan neddrosle de nyere gixxere?? (Så skal det da være en gasspjæld begrænsning?)

Min blev droslet i hver indsugningsstuds.

• #9   22. sep 2010 Jeg skulle give 64.000 for min civic vtec i ANSVAR da jeg var 19år, vistnok IF eller fair forsikring, GF skulle have 7800 så det kan godt svare sig at ringe rundt!

• #10   23. sep 2010 Ok tak for hjaelpen, saa jeg slipper ik for under 25k om aaret? hva saa med de foelgende aar? den maa da falde paa et tidspunkt

• #11   23. sep 2010 Ja. Når du bliver 25 kan du kaskoforsikre den hos if

• #12   23. sep 2010 Hvis nu jeg faar min far til at koebe cyklen, er der saa nogen maade hvor jeg kan koere paa den, og hvis jeg saa faar den stjaalet eller smadret hvor jeg er paa den, er der saa nogen maade et forsikrings selskab daekker?

• #13   23. sep 2010 Ikke lovligt. Hvis din far står som bruger og ejer men det er dig der bruger den er det forsikringssvindel og strafbart. Noget selskaberne er blevet mere opmærksomme på de senere år.
    Så nøjes med ansvar eller find en MC du har råd til at forsikre.

• #14   23. sep 2010 ok tak for hjaelpen, bare lidt risikabelt at koebe en dyr cykel som en gixxer 750, og saa bare have ansvar

• #15   23. sep 2010 Fik engang et "tilbud" på 50k fra trekroner forsikring med kasko. Det var en gsxr 750 fra 1993. Gf koster 2500 kr for ansvar

• #16   23. sep 2010 hold da op! men forsikrings selskaberne maa da kunne droppe prisen hvis den har 110 heste mindre?

• #17   23. sep 2010 christopher K
    Skrevet: 23-09-2010 21:26:13

hold da op! men forsikrings selskaberne maa da kunne droppe prisen hvis den har 110 heste mindre?

Problemet er ikke den har mindre hk i ned droslet tilstand, problemet er at prisen på MC`en er den samme uanset hvor meget du ned drosler den HVIS den skal erstattes.
    Du ville jo nok også brokke dig hvis den bliver smadret/stjålet og du kun fik penge for en mc på 34hk (GSX250R) ikke?
    De fleste forsikrings selskaber er kolde i røven over om den er droslet eller ej, prisen er den samme.

• #18   23. sep 2010 Ja ok, kan jeg godt forstaa, men taenkte bare de ville taenke jeg maaske saa koerte mere 'hensigtsmaessigt' eller langsommere, med en langsommere cykel?

• #19   23. sep 2010 Prisen er hovedsageligt pga der er et R i modellens navn..

• #20   23. sep 2010 Det er kun når det går ligeud den er langsommere. På en snoet landevej kører den ligeså hurtigt med 34hk som med 140hk

• #21   23. sep 2010 Naa oev, men forsikring satte saa lige en daemper paa min lille drenge droem hehe, men tak for alle jeres svar smiley

• #22   24. sep 2010 Så er det jo bare at starte på en anden MC. F.eks en gsr600. Den er billigere i kasko hos if

• #23   24. sep 2010 men ansvar for en 600cc kommer vel ogsaa til at vaere dyr?

• #24   24. sep 2010 Ansvar er det samme hos GF.
    Kasko for en suzuki GSR kan du se her:
    (link fjernet)

• #25   24. sep 2010 hvis jeg forstaar dit link korrekt er det saa 7000kr i kasko, og 15000kr i ansvar for en gsxr 750?

• #26   24. sep 2010 Nej, du forstår ikke korrekt. Det er kun kaskopriser der står i det link. En GSXR kan du kun kaskoforsikre derigennem når du er fyldt 30 år, og har min. 5 års erfaring.
    Bor du i område 1 er kaskoprisen for en GSR600 på 4.468 kr. Men da du er i aldersgruppen 18-25 år, skal der lægges 100% oveni, altså 8.936 kr i kasko. Sætter du din selvrisiko op til 10.000kr kan du få kasko til 7.890kr.
    Men i samme MC gruppe er også SV650 og Bandit 600/650. Dem kan du købe brugt, og er de mere end 6 år gamle kan du få yderligere 20% rabat på kaskoforsikringen.

• #27   24. sep 2010 ok, saa jeg er altsaa noed til at snakke med selskaberne personligt, for at faa et tilbud til en ansvars forsikring? men tak for hjaelpen

• #28   26. sep 2010 hej forum, fandt ud af her i weekenden at forsikring hos leasing selskaber koster INTET, lige meget hvor ung og hvor stor cyklen er :DD droemmen er stadig i live smiley

• #29   26. sep 2010 christopher K

Er ikke stødt på leasing selskaber der lejer R maskiner ud, og kunne forestille mig at det er MEGET ufordelagtig for dig i den sidste ende. Husk lige at nærlæse de aftaler.

Mener en herindefra vidste en del omkring dette, og lavede en opstillig af sådan en aftale hvor det var helt hul i hovedet at gøre det.

Er ikke ude på at være lyseslukker, men var det hele så nemt gjorde vi allesammen dette. Giv endelig noget feedback på forløbet. Er lidt nysgerrig smiley

• #30   26. sep 2010 Hvor kan du lease en gsxr 750 til en fornuftig pris??

• #31   26. sep 2010 (link fjernet) de bestemmer selv forsikrings prisen, pga aftale med codan forsikring, snakkede med ejeren i gaar, og det er det jeg har taenkt mig at goere naar jeg har fundet en cykel uden afgift jeg vil ha' :DD

• #32   26. sep 2010 Øh nå? Der står da:

Forsikring og vægtafgift
    Du skal selv betale forsikring og vægtafgift på din leasingbil. Disse to udgifter er de eneste, som ikke er omfattet af leasingaftalen.

Du kan ikke nøjes med ansvarsforsikring på bilen, da det er et lovgivningskrav, at bilen skal være kaskoforsikret. Hvis uheldet er ude, og bilen bliver totalskadet i leasingperioden, får du naturligvis de penge godskrevet, som du har indbetalt i leasingperioden. Dvs., at de penge som du har indbetalt frem til skaden sker, kan du vælge at få udbetalt, eller få overført til en ny leasingaftale.

• #33   27. sep 2010 Ja muligt, ved saa ik hvordan det er med mc'er, men kender ejeren privat, og talte med ham over weekenden, saa hvis du er intra. i leasing saa ring til dem smiley men jeg fik mig fortalt at forsikring er intet problem da de har aftaler, og kan lave personlige aftaler med den enkelte kunde.

• #34   27. sep 2010 Pas på du ikke bliver så ivrig på at få en gsxr750 at det kommer til at koste mere end den er værd. Leasing er sjældent et billigt alternativ. Og hvorfor er det lige den model du er faldet for? Hvis det kun skyldes design, kan du ligeså godt hoppe på en gsxr600. Du kan næppe se forskel på dem.

• #35   27. sep 2010 Kender en del til leasing, da en del af min omgangs kreds har med det at goere. Min egen familie har selv leaset flere forskellige biler, og goer det stadig. Jeg vil paastaa det modsatte og sige at leasing naesten altid er den billigere loesning, hvorfor holde fast paa en egendel som bare kommer til at falde i pris, naar man kan lease for naesten SU penge om maaneden. Start grunden til jeg faldt for 750gsxr var at jeg faktisk saa en annonce som jeg syntes havde en fair pris, og saa var den liige den del mere kratfuld en 600'en, men jeg har taenkt mig at plumbere den de foerste par saesoner til de der 34hk, og saa vil jeg da gerne have noget som kan rykke naar jeg har koert de aar, med saa faa heste kraefter smiley

• #36   27. sep 2010 hvor mange motorcykler med over 100hk har du prøvet??

• #37   27. sep 2010 Har ikke koerekort til mc endnu, saa har ikke proevet mc'er med over 100hk, ved godt det er meget, og det gaar hurtigt, men regner med den tidsperiode paa 2 aar hvor jeg har lille mc kort, kommer jeg til at faa nogle erfaringer.

• #38   27. sep 2010 ja du får erfaring med at styre en 34hk maskine.. Ikke dermed sagt at du ikk kan dreje godt osv..

men den dag du har +100hk til rådighed og rammer begrænseren i 1. gear.. så står verden sgu stille..

• #39   27. sep 2010 Er fuldstaendig klar over at det ikke kan sammenlignes, men mon ikke naar jeg faar mit kort, at jeg faar proevet nogle forskellige cykler. har kendskab til flere venner og familie venner som har stoerre motorcykler.

• #40   27. sep 2010 christopher K

In bund og grund er det ligegyldigt hvilken maskine du vælger. Det er dig der bestemmer tempoet smiley

Men det med leasing tvivler jeg nu på. Skulle da lige være fordi du kender manden og kan lave en lokumsaftale. Ellers er det helt sikkert det er en dårlig idé. Træerne vokser ikke ind i himlen

• #41   27. sep 2010 Hvis du har lyst til kendskab af leasing, syntes jeg du burde tage en snak med eksperterne, en ting er hvad jeg ved, og hvordan de kan informere dig. men du kan jo se for dig selv, naar jeg opretter min egen cykel paa siden her smiley

• #42   28. sep 2010 christopher K

jaja... Lad os nu se. Det du siger er at vi andre er dumme at vi har købt og ikke leased.

Jeg tvivler på du har ret, iøvrigt står det som jeg har skrevet i ovenstående højt og larmende at du SELV skal sørge for forsikring og vægtafgift... Det skriver de vel ikke, hvis det ikke passer vel?

• #43   28. sep 2010 Kan kun sige hvad jeg ved, og er blevet fortalt. Men den er vel ik laengere end at ringe til dem selv.

Kommentér på:
ned drosling af suzuki gsxr 750

Annonce