1.132 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Solen skinner.. hjælp! Solen skinner.. hjælp!

Hej...

Jeg er ved at tage kørekort og i den sammenhæng var vi ude at køre i morges.. Solen skinnede meget kraftigt, og da vi havde retning imod den, kunne man intet se ... Det var meget ubehageligt at køre under de "forhold"..

Jeg læste også om en ældre herre der omkom på motorvejen i en ulykke, og det var vist pga. solen..

Hertil vil jeg høre om i kører med sol-visir, eller sådan noget til at slå ned, så man kan se selvom man har solen lige imod en..
Eller gør i noget helt tredje?

vh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solen skinner.. hjælp!
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #1   28. sep 2010 Jeg har en hjelm med solvisir indbygget.

Ellers gør man det at man vipper hovedet til solen bliver fanget af overkanten - så kan man se noget igen.

Der er mange måder at løse det på...

• #3   28. sep 2010 Jeg har solvisir i min hjelm. Kunne ikke forestille mig at køre med en hjelm uden.

Nogle tager også solbriller på, hvis de har en almindelig hjelm. Problemet er så bare, at hvis du kører gennem en skov, så kan du se bjælde. Og det samme, hvis det bliver overskyet.

Så jeg KAN kun anbefale dig, at købe en hjelm med indbygget solvisir, som du kan slå ned og op alt efter lyset..

• #4   28. sep 2010 Jeg havde en Schubert S1 til at starte med - der var indbygget solbrille i. Nolan laver nogle med udvendige solbriller....

Jeg tar selv solbriller på inde i hjelmen.
    Alternativt kan du jo sætte et mørktonet visir på din hjelm...

• #5   28. sep 2010 Sort tonet visir? Hvad gør du så ved nat-kørsel?

• #6   28. sep 2010 har et sort tunet visir,

virker upåklageligt,

og har også alm til aftenkørsel.
    det tager sku ikke mange sekunder af skifte

• #7   28. sep 2010 MEN Marco og andre husk nu at det er lige så svært for bilister og andre at se jer når i kommer med solen , den står lavt så vi skal satme passe på nu.

• #8   28. sep 2010 Peter

Det lyder sgu besværligt. Dvs, man skal have et andet visir med ud at køre, når man forventer at det når at blive mørkt? Holde ind til siden, rygsækken (eller ned i tanktasken) finde det andet visir... udskifte det mørke, pakke det ned... og så fortsætte sin færd? det lyder godt nok omstændigt.

• #9   28. sep 2010 Hm, den med at have to visir ville jeg nok vælge ..
    Jeg kan ikke bruge solbriller under hjelmen desværre (bruger alm. briller, kun nogengange linser)

• #10   28. sep 2010 nej nej

jeg tager det ikke med ud af køre,

hvis jeg ved jeg skal køre aften kørsel senere, så sætter jeg std i inden jeg køre,

og det tager max 5 sek af sætte det på.

der er ingen ko på isen ang det

• #11   28. sep 2010 Peter

så kan du stadig risikere, at generes af solen indtil det bliver mørkt. Men sålænge det fungerer for dig, er det jo fint nok.

Jeg foretrækker til enhver tid hjelm med indbygget solvisir. Det fungerer perfekt. Og så skal man ikke huske at skifte.

• #12   28. sep 2010 Jesper H - helt enig... Det er sgu nummer et! Men når man har en hovedform der ikke passer med nogle af de hjelme der tilbyder den funktion, så er der ik så tosset meget at gøre smiley

• #13   28. sep 2010 en billig løsning er et stk tape,som man lige sætter øverst på visiret,og når man ikke skal bruge det mere, kan man sætte det under sædet ,indtil næste gang.

• #14   28. sep 2010 Brian

Hvis du så mit hovede, ville du nok undre dig over, at det kunne lade sig gøre, at presse det op i en hjelm med solvisir... *GG*

• #15   28. sep 2010 Vip hovedet, og brug hjelmens kant som en skygge, når det sker. Men hvis det er sådan hele dagen, så sørg for at have nogle solbriller i lommen. Jeg bruger sjældent min indbygget solvisir i hjelmen smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #16   28. sep 2010 Brian S - Der er altid en hjelm som passer din hovedform, som samtidigt har indbygget solvisir.

Hvilke har du prøvet?

• #17   28. sep 2010 he he...kører med åben hjelm på BSA'en..mørke briller til dag-lyse til nat smiley damen har en schubert s1 med solvisir og jeg har shoei med spjlrefleks og let toning..smag og behag...

• #18   28. sep 2010 Bare husk at vis du vælger udvendig solvisir, så sæt det rigtig på og tjek at det sidder rigtig på hver gang :D, ellers vil du ærgrer dig over det når det pludselig ryger af.
    Jeg er vidst ikke den eneste med den erfaring smiley

• #20   28. sep 2010 Søren S -> jeg køre med sådan en fætter, og det er bare noget der funger smiley min er så købt hos Thansen til 149,00 kr på tilbud

Kommentér på:
Solen skinner.. hjælp!

Annonce