1.904 visninger
|
Oprettet:
Et spørgsmål Admins omk. Salg på MCG. {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg flere gange læst om folk der får slettet deres salgsannonce af deres MC, fordi de vil lade en evt. byttehandel til et andet produkt indgå i handlen.
Hvordan kan denne sletning retfærdiggøres når det der sælges er MC relateret. Sælger har vel til enhver tid ret til selv at bestemme sin betaling/pris på sit salg.
I øvrigt jeg intet kunne finde i reglerne for brug af Marked på MC Galleri omkring valg af betaling, som jeg til enhver tid mener må være sælgers eget frie valg.
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.903
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 971
Det omvendte tilfælde er jo fair nok, at hvis man søger en mc og så opretter en annonce om hvad man har at bytte med så kan den rolig slettes, da det må være op til den der vil bytte noget ud fra en mc-ælges/byttes annonce at finde en at bytte sin påhængsmotor med.
Bortset fra det så er JEG egentlig lidt ligeglad mht. begge dele, da jeg ikke bruger markedet herinde; men af princip da gerne vil dele min holdning mht. mc-bytte-annoncer. Synes sku´ også det er lidt plat at en person gider kigge markedsannoncer igennen for at slette nogen som "måske" kunne stride mod nogle regler.
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 918
Jeg skal af med min dejlige tagstige i bytte for en R1.
Nu må vi se hvad adm. siger til annoncen. Det kan være det bliver lidt koldt de næste par dage
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=84913
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 70 Svar: 1.025
Hvor står der i reglerne for brug af Marked, at det du får for dit MC produkt også skal være MC relateret, i øvrigt kan jeg ikke helt se sammenhængen mellem bytte og sort arbejde??. Bytte er lovligt det er sort arbejde ikke.
maj 2005
mar 2008
Læg mærke til at dette indlæg handler salg af MC relaterede produkter ikke salg af alt muligt andet.
Selv jeg kan se fornuften i at din annonce bliver slettet da en sådan annonce helt klart står i mod reglerne for brug af Marked på MCG.
mar 2008
I øvrigt Point for din optimisme omkring dit salg.
maj 2005
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.933
Det er da en helt seriøs annonce!!
Jeg har også svaret på den
okt 2005
maj 2005
mar 2008
Dit SALG er ikke MC relateret og derfor kan den ikke oprettes på MCG.
Hvis du derimod ville bytte din Goldwing med en Stige.. så burde den tilgengæld være i orden.
jul 2007
maj 2005
maj 2005
Robert. Seriøst... Hvad skal du ha for den ?? (uden min dejlige stige)
mar 2008
Hvis NarrowHead er HjælpeAdmin så er det nok et af de mere uprofesionlle svar jeg har set længe.
"Like it or not... Det er sådan det er"
NarrowHead: Venligst såfremt du stadig er HjælpeAdmin påpej, hvor i reglerne din påstand kan underbygges?
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Derfor tilladt:
Køb, salg og bytte af MC'er.
Køb, salg og bytte af MC relaterede ting & sager.
Og ordet "udelukkende" ekskluderer jo andet end MC'er og MC relaterede ting og sager.
Sig mig imod hvis i er tabte eller er uenige når i har læst hertil.
Er en bil en MC? - Nej.
Er en bil = MC relaterede ting & sager? - Det må vi så også svare nej til, i og med den hverken er tilbehør, reservedel eller udstyr, eller for den sags skyld tuning til en MC.
Erstat bil med f.eks kummefryser, hjuldamper, kattekilling, fjernsyn, juledekoration, 12 tons presset pap, havetraktor, kageform, billedramme, bornholmerur eller foodprocessor - eller indsæt endda selv navneord.
Det er den fortolkning jeg har fået dikteret i sin tid da jeg startede, og den jeg sletter annoncer efter...
okt 2005
nov 2005
Følger: 48 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 179 Svar: 4.559
jul 2007
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 343
Ellers må mcg være det eneste galleri af hele dette galleriunivers, hvor man går så meget på klingen.
Alt er ikke sort og hvidt.
nov 2005
Hvad skal tillades og hvad skal ikke - og hvem skal bestemme det?
mar 2008
Og jeg er enig med dig med henblik på at det der skal sælges eller byttes er MC relateret. Det samme gælder selvfølgelig for oprttelse af Købsannoncer.
Men kan stadig ikke se at betalingen eller det der byttes til skal være MC relateret.
Kan heller ikke klart se det i jeres regler... (forbehold for trådejers intiligens tages dog lige her).
Skal man være helt firkantet så er et alm. salg jo også en slags byttehandel her indgår bare værdipapirer i byttehandelen i stedet for et MC relateret produkt...
Som sælger sætter man selv sin pris om det skal være kroner og ører, eller et andet produkt som sælger kan bruge i stedet må og skal stå sælger frit.
(Ku faktisk være intressant om der var nogen der kendte til de juridiske forhold omkring rettigheder for Annoncører)
nov 2005
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
de er ligeglade om du nemmere kan sælge din mc ved at bytte til en båd eller en kat..
Der er ikke ytringsfrihed, man må ikke reklamere for andre sites... der er INGEN demokrati her, det er Bazoom der bestemmer.. Hvor svært er det at forstå?!?
Er man ikke tilfreds, er der en knap under ens profil, hvor man kan slette sin profil.. smart ikk?
nov 2005
Utroligt hvor elegant og blødt det ser ud. Her er nogle billeder på, hvordan det tager sig ud fra en anden vinkel
aug 2006
okt 2005
æhhh jeg skal have x antal kroner for jeg skal bruge dem på en bil eller lign. den udfordrer vist lige paragrafferne igen eller?
aug 2006
Ingen brugere, ingen annoncører, ingen indtjening.
Selvfølgelig er der begrænsninger på hvad du må skrive herinde. Det er frivilligt om man vil være her eller ej.
Dog er det svært at tyde hvad du vil med dit indlæg. Er du utilfreds med sitet?
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.638
Det jeg ikke kan forstå, er forfor der er nogle der bliver ved med at prøve at tolke reglerne anderledes, og finde smuthuller!?
Læg mærke til hvad Sajmon skrev til sidst i sit indlæg, der klar lægger reglerne og hvordan de skal tolkes:
<b><i>Det er den fortolkning jeg har fået dikteret i sin tid da jeg startede, og den jeg sletter annoncer efter...</i></b>
Det er dermed slået fast med syvtommersøm, hvordan reglerne skal tolkes.
okt 2005
okt 2005
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.638
Det jeg ikke forstår er dem der skriver "Det er vel ligegyldigt hvad man betaler med" etc. etc.
Det er det jo så netop <i>ikke</i>, jvf. reglerne. Det er dét jeg mener.
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 61 Svar: 298
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
Du har uden tvivl ikke fået til opgave at overbringe brugerønsker... men kunne du ikke overbringe "lugten i bageriet" og ligeledes gøre dit til, at man fik nogle tidssvarende regler/muligheder? Jeg siger ikke at man skal kunne indrykke en annonce for en Atlas kummefryser i bytte for en Honda (sorry... ikke at jeg vil fornærme nogen...slet ikke)... men hvis man indrykker en salgsannonce og f.eks. vil tage en bil i bytte... så skader det altså ingen..... tværtom!
mar 2008
NarrowHead: Hvis jeg gik ud til mine folk og svarede dem på et spørgsmål med.. " Jamen sådan er det bare... Ville jeg tabe respekt som leder på et splitsekund..
Jeg spørger ind til reglerne og forventer derfor et svar der referere til disse fuldt ud i tråd med Sajmons svar.
Buggi: Jeg har også læst Sajmons afslutning, men fordi en HjælpeAdmin er blevet dikteret en fortolkning gør den ikke nødvendigvis rigtig eller gennemskulig for brugeren.
Så kort, og som jeg læser reglerne og korriger mig endelig med referance i reglerne hvis jeg læser forkert..
Enig: Det man ønsker at sælge, bytte, købe SKAL altid være MC relateret
Ikke enig: Valg af betalingmiddel for sit MC relateret produkt er ikke dikteret, og bør i øvrigt heller ikke. Især med tanke på hvor meget markedet er gået i stå.
Admin/Ejer: Se muligheder for dine kunder og styrkelse af dit produkt istedet for nidkært at hæfte dig i dine egne regler og dermed skabe begrænsinger for jer selv.
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.810
okt 2005
mar 2008
Grunden til at jeg ikke kan betale med MC relateret produkter i Brugsen er fordi sælger selv vælger sit betalingsmiddel. Og den lokale Brugsuddeler vil altså skide mine brugte Bremseskiver et stykke... Jeg kan ikke købe nogen Rufler for dem. Så derfor er jeg nødt til at bruge Ussel Mammon i Brugsen for det er det de vil have... Altså igen sælger bestemmer.. Tilgengæld hvis jeg fanger en butikstyv i min Brugs kan jeg nok forvente at komme hjem med et par gode Bøffer. (Altså en bytttehandel.. Serviceydelse for Bøffer)
jul 2004
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
Det eneste folk formår er at diskutere en sag der ikk er til at ændre, og i så fald det er muligt at ændre reglerne, bliver de ikk ændret af at ti personer deltager i en debat.. Man skal have fat i ejerne, hvor mange har gjort dette?!
Om jeg er utilfreds med sitet? På nogle punkter, men jeg er også utilfreds med at min bil ikk har 200heste ved 9000omdrejninger, men jeg beholder den alligevel..
mar 2008
okt 2005
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.919
-----------------------------COPY/PASTE--------------------------------
Som flere har foreslået, vi mangler sku den off topic kategori, hvis den fortolkning, er den der skal bruges.....
OG så find lige hammeren frem, og stik dem der skriver :
Søgeord Honda Yamaha Suzuki Kawasaki CBR YZF OSV OSV OSV i deres annonce for en kinaknallert til 1500
De skriver de ord, for at deres kommer frem, når mansøger noget andet, og DET er ireterende, og vel nærmest falsk/villedende markesføring
FREM med en Off Topic kategorina, som i forummet, DAMN det kunne slippe af med en masse problemmer her i forummet OG i markedet!!
-------------------------------- og endnu en -------------------------------
Sajmon er helt klar over, at i har prøvet at få det frem, og se derfor dette som OPBAKNING til jeres egne forslag,
Upåagtet, at de tilsyneladende (MCG) ikke finder forslaget interesant, er dette medie det eneste vi har til at udkommunikerer en ting, som vi syntes er forkert, da jeg som andre, ikke har modtaget respons på det vi skriver til ADMIN. NU har i igen mulighed, for at tale med admin, og forklarer, hvor stor opbakning, dette har hos de AKTIVE brugere!! OG ikke mindst, hvor meget mindre i skulle være "bussemænd" mod de fjolser, der bare VIL provokerer, og de sagesløse, som os andre, der kommer i klemme, år man ikke føler sig sikker på hvor grænsen går, for mc-releteret. JA du har lige defineret den tidligere, MEN det er jo langt fra ALLE mcgallerister, der mener det er den udlægning, de ville ØNSKE var gældende..
Det vil sige, i kunne spare en masse tid på ligegyldigt fnidder, og Admin kunne slippe for en masse fnidder, ved at gøre sådan. OG det er jo ikke noget, der ville være svært at gennemfører..
VILLE INVIO miste indtægter på dette? Næppe, de fleste bruger IKKE BABOOM's marked, da det ikke er interesant for os...
JEG vil faktisk påstå, at det ville genereer flere kliks/hits for MCG, hvis markedet fik den kategori. DA ting der ellers kun kommer til salg på DBA og GOG, ville komme til salg herinde. OG da Invio, lever af kliks, da det giver reklame penge, har jeg MEGET svært ved at se, hvorfor det ikke allerede er indført!! OG det samme har i som hjælpeadmins vel også?
JA jeg ville skrive dette til ADMIN, men ikke før der er nogen, der overbeviser mig om det ikke er skønne spildte kræfter!! Som det er nu, er i (HA) vores bedste vej, til Admin, da det virker som om I i det mindste (nogen gange) kan få Admin i dialog.... noget vi andre har måttet opgive..
SÅ hermed en lille bøn, om at I igen, smider dette ønske, fra mange af os, op forbi Admin! Som sagt, ved jeg godt i har gjort det før, MEN JEG tror, der er meget bred opbakning til dette, hos de almene aktive brugere.
Fortsat god aften
Jesper
Nu siger jeg "jeg tager" for det er ingen hemmelighed at jeg er den mest aktive HA'er her på siden - og sådan er det bare.
Men ligesom jeg spurgte Cracker Jack om flere gange, spurgte Anders P om højere oppe, tilspørger jeg nu dig: Hvis den nuværende grænse for hvad der skal tillades i markedet, skal flyttes - hvor skal den så flyttes hen?
Hvad er bagatelgrænsen for hvad jeg som hjælpeadministrator skal reagere på eller hvilke annoncer jeg skal tillade?
Det er muligt at man synes der skal slækkes lidt og skæres lidt hjørner af, men i det selvsamme sekund jeg eller de to andre begynder at gøre forskel på hvad vi reagerer på - så kaldes det "forskelsbehandling af brugerne".
Det kommer der et endnu større ramaskrig, tråde og indlæg om hvor endnu flere mennesker bliver frosset eller slettet osv osv osv...
Hvis jeg skal føre "jeres" sag videre til højere instans, så kræver det noget konstruktivitet fra jeres side - og det har jeg bedt om MANGE MANGE MANGE gange - men hver gang fået svaret "det styrer du selv" eller "du fatter det ikke".
Indrømmet - nej i så fald forstår jeg virkelig IKKE hvad det er i vil have mig til at ændre på.
mar 2008
Det jeg beder om er er ikke at skære hjørner eller "Se igennem fingre"
Det jeg udfordrer er retten til selv at vælge betaling på sit MC relateret produkt man sætter til salg, og om dette skal være i form af kroner eller genstande.
mar 2007
Indfør en off topic kategori, hvor det er tilladt at sælge alt det, der kun er DELVIS MC releteret.
MC trailer, hører under det, Varevogn ombygget med special fastspænding til MC/trackdays, er med der, en varevogn IKKE ombygget, er IKKE med, for det er en varevogn, som alle andre!!
MC sælges, ønsker BIL i bytte, så smid også den derind......
På den måde, skulle det vel kunne give mere fred til jer også?
mar 2008
Ex du har et villatelt du vil bytte til en MC... NEJ dette er ikke et MC relateret produkt du udbyder.. Ergo annonce er ikke relevant.
Du har en MC du godt vil bytte til et Villatelt.. OK dette er et MC relateret produkt du udbyder... Ergo er annoncen relevant.
mar 2007
Det sker ikke, da alt så vil opfattes som tilladt i markedet.
Jesper - Dit forslag har den samme fejl, nemlig at der åbnes for en hel verden af nye fortolkninger.
Hvad så med et gulvtæppe som en MC engang har stået på eller bruges som underlag på banedage?
Hvad så med en krukke med en MC motiv på?
Hvad så med en stige som bruges til at komme op på loftet hvor der ligger MC dele?
Hvad så med et hus med tilhørende garage hvor der engang har stået en MC lift?
Hvad så med 8 sæt DC shoes som sad på Travis Pastranas bagfælg da han lavede brænder i Nitro Circus?
Find selv på flere - men jeg håber lidt du kan se hvor det bærer hen, nemlig mere arbejde til os HA'er med at sidde og sortere i det, og LÆSSEVIS af diskussioner med folk der fortolker på det... :o)
jul 2004
1. Bruger opretter "villatelt byttes med MC" annonce - Sajmon sletter og påpeger fejlen.
2. Brugeren opretter en "MC Købes - villatelt gives i bytte" annonce - Sajmon påpeger fejlen og sletter annoncen igen.
3. Brugeren opretter "MC Købes" annonce endnu en gang, men sætter ingen pris på og har i mellemtiden kaldt mig et gestaposvin og en magtliderlig narrehat - og venter iøvrigt til annoncen er skubbet ud af forsiden til han redigerer teksten til MC Købes - villatelt gives i bytte".
And so on and soforth....
Kan du se hvor jeg vil hen?
jul 2004
"Jim K - Det er såre simpelt at svare på.
Det sker ikke, da alt så vil opfattes som tilladt i markedet."
Det er jo samme regler for salg, blot med en anden regel for betaling?
jul 2004
MC til SALG, villatelt kan tages i bytte! stor stor forskel.. Igen er det det udbudte der er mc relateret
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 488
Alt hvad man sætter til salg eller vil købe skal være som det er nu, altså mc relateret..
MEN hvis en evt køber vil byde en papegøje eller en søjleboremaskine eller en sælger skriver evt bytte med påhængsmotor så er det vil op til sælgeren selv at bestemme hvad han vil bytte med....
Eller hvad??
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.038
Enig..
Jeg ved da godt hvorfor det er som det er nu - for det giver mindst arbejde for hjælpeadmins.
mar 2008
Hvad folk kalder dig og hinanden for herinde vil jeg slet ikke forholde mig til ej heller vil jeg sætte mig ned på dette plan. Den slags er altid dybt beklageligt.
Samtidig håber jeg selvfølgelig at dine svar ikke er påvirket af hvad folk evt har kaldt dig for. Jeg satser på en saglig dialog.
Når det er sagt så kan jeg godt se din Point. Jeg har foholdt mig til salgs annoncer og ikke købsannocer, men tager vi dem med. kan jeg ikke se problemet med din opstilling der.
Her er det blot med " omvendt fortegn" Altså købsannoncen er MC relateret... Igen se muligheder... LIge pludselig vil vi komme ud til et bredere markede af måske kommende med bikere du nu måske har mulighed for at bytte deres Corolla for en SV´er.. Og bingo pludselig har vi et nyt medlem på MC galleriet.
Jeg ser virkelig mulighederne, men jeg bliver i lige så høj grad nødt til at se på hvor meget mere arbejde jeg får ud af at skulle sortere i det, og det er rigtigt meget.
Dit forslag er det samme som at tillade alt, når blot EN af de ting der indgår i annoncen, er MC relaterede på en eller anden måde.
Det åbner for en hel verden af fortolkninger jvf mit eksempel højere oppe - så det ved jeg allerede ikke kommer til at ske.
jul 2004
1. Bruger opretter "villatelt byttes med MC" annonce - VILLATELT DER UDBYDES
2. Brugeren opretter en "MC Købes - villatelt gives i bytte" VILLATELT UDBYDES
3. MC Sælges villatelt tages i bytte. MC UDBYDES
Den fiktive bruger som vi her taler om, har immervæk stadig sit elendige villatelt som han vil bytte til en MC i en eller anden form.
Gider du så sidde og skulle sortere i alle de annoncer?
mar 2008
For at komme tilbage til sagens kerne..
Hvor i reglerne står der at betalingen skal være enten i penge eller i MC relateret bytte.
Indsat:
Markedet er udelukkende beregnet til køb, salg og bytte af MC´er og MC-relaterede ting og sager. Alt andet vil blive slettet uden varsel. I øvrigt vil din brugerkonto ved gentagen oprettelse af ikke-relaterede ting, blive sat i karantæne.
Jeg kan se at det skal være et MC relateret produkt der udbydes men ikke nogen steder omkring hvad betalingen skal være.
Tror desværre det er der det måske går galt for mange.
Jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget sorterings arbejde der ligger.... Faktisk ved jeg slet ikke hvorfor der skal være noget sorterings arbejde så længe den på den ene eller anden måde er MC relateret.. Er det noget lovgivingsmessigt??
jul 2004
<i>1. Bruger opretter "villatelt byttes med MC" annonce - Sajmon sletter og påpeger fejlen.
2. Brugeren opretter en "MC Købes - villatelt gives i bytte" annonce - Sajmon påpeger fejlen og sletter annoncen igen.
3. Brugeren opretter "MC Købes" annonce endnu en gang, men sætter ingen pris på og har i mellemtiden kaldt mig et gestaposvin og en magtliderlig narrehat - og venter iøvrigt til annoncen er skubbet ud af forsiden til han redigerer teksten til MC Købes - villatelt gives i bytte".</i>
4. Jeg falder ved en tilfældighed over annoncen og sletter den selvfølgelig, for det ER jo stadig et villatelt han vil bytte til en MC - og denne gang fryser jeg brugeren i 5 dage fordi jeg skal sige det samme til ham nu 3 gange. Det er sædvanlig procedure...
5. Brugeren tøes op efter 5 dage og opretter en tråd i forummet med "GESTAPOSVIN ADMINISTRATORER" samtidigt med at han giver mig en udstemme som jeg allerede er storsamler af. Så sletter jeg selvfølgelig tråden og fryser ham i 5 dage fordi der skal udstemmer til at slette ham.
Dog når 5 mennesker at læse og deltage i den - og opretter så i mellemtiden andre tråde om hvor latterlig jeg er fordi jeg sletter en tråd der er tilladt og hvor relevant diskussionen er og hvor dum jeg er at se på osv osv osv.
6. Jeg skal til at sortere i annoncers ordlyd, slette tråde og fryse folk og finde mig en masse diskussioner, fordi der er læssevis af brugere som så spammer markedet med annoncer, de selv mener er indenfor det tilladte men alligevel godt ved er lige på grænsen.
Jeg kan sagtens fortsætte - skal jeg det?
mar 2008
Igen er jeg ikke intresseret i hvor hårdt det er at blive kaldt alverdens ting. Det har man vel i baghovdet når man går ind til en sådan opgave som du har påtaget dig.
Hjælp måske i stedet til at få blødt markedet gennem de kontakter du måtte have. Så vi kan få gang i handelen så får du mere tid til at slappe af og skal ikke fryse folk af den ene eller anden grund.
I det øjeblik du begynder på hvad betalingsmidlet skal være, så er du allerede ude i at du læser noget som ikke står der - dvs overfortolkning.
Eksempel:
MC sælges for 120.000 kroner - evt bytte med storebæltsfærge.
Umiddelbart en harmløs salgsannonce, men det er altså OGSÅ en bytteannonce io og med der står "evt bytte med storebæltsfærge".
Reglerne siger "Markedet er udelukkende beregnet til køb, salg og bytte af MC´er og MC-relaterede ting og sager."
Den eneste måde reglerne skulle kunne godtage den, er hvis storebæltsfærger pludselig på mystisk vis er blevet til dansk møntfod.
jul 2004
så kan ikke lige se hvad det kan bruges til som argument for at reglerne ikke kan ændres??
jul 2004
er enig med at det er imod reglerne som det er nu! Men hvorfor så ikke få ændret regelen så man gerne må tage ting i bytte på sin mc som man har til salg?
mar 2008
Kan sagtens se hvor du vil hen Sajmon, dog mener jeg ikke at jeg overfortolker...
Mangler bare det juridiske i om man kan diktere hvad betalingen for et produkt skal være. Det er muligt du har ret og at Bazoom har lov til at forvalte som de gør.
jul 2004
Men er der en grund til at de regler ikke kan ændres?
jul 2004
Vil det sige at med de regler så bryder alle dem der skriver indlæg om "bytte med alt muligt" reglerne??
Så kan jeg da godt se at man ikke kan lave andet end at slette indlæg og rydde op i annoncer..
jul 2004
Synes bare at Sajmon har skåret rimelig meget ud i pap hvordan reglerne skal forståes som de er nu!
Jeg var her også dengang der var rigtig meget brok over alt det ikke mc-relaterede overflød markedet og derfor er reglerne blevet ændret! det er jeg helt med på.. men det tyder jo på at der er en del der er uenige i reglerne omkring lige netop at kunne søge andet end blot penge når man vil sælge sin mc..
Køb og salg må immervæk siges KUN at kunne omhandle en vare (MC) man enten betaler for eller bliver betalt for med penge - møntfod - kroner / øre - norske dollasr eller hvad der nu er gældende møntfod i det pågældende land.
Er du stadig med?
Omhandler det andet end penge, så er det en byttehandel - og i reglerne står der så smukt "UDELUKKENDE MC'ER OG MC RELATEREDE TING OG SAGER"
En sæk kartofler er ikke en MC - og den er ej heller MC relateret, i og med den hverken er styling, tuning eller tilbehør til en MC - og en sæk kartofler er heller ikke gældende møntfod her i landet.
Derfor KAN en sæk kartofler på INGEN måde lovligt indgå i en handel her på siden - og derfor bliver annoncen slettet.
Erstat selv "sæk kartofler" med alle andre ting til du finder noget som er en MC, eller som er en MC relateret ting & sag.
Er det en MC, eller en MC relateret ting & sag - så er det altså tilladt at bytte, købe og sælge her på siden.
Har jeg tabt dig, eller skal vi kneppe flere fluer?
apr 2006
Køb, salg, bytte eller gives væk... burde reelt ikke have nogen form for administration eller censur.... om det så betyder at området skal reprogrammereres, tja så er det vejen frem! Og hvorfor så det? Jo fordi, at dette driver brugerne - mere eller mindre MC-relateret - ind på MCG - og folk på sitet giver penge!
Måske jeg skulle lave formuleringen på anden vis? Hvad skal der til ... for at MCG og tillader bytte/gives væk - eller generelt får en markedssektion som i stil med den blå... 123-site osv. ???
Fordelen vil være.. at MCG får flere besøgende... du slipper som HA at skulle lege gestapo og fryse folk....
Jeg kan faktisk ikke forstå hvorfor Invio ikke har lavet disse ændringer for laaaaaaaaaang tid siden.....
/H
Har du tænkt på det?
De mennesker som kun har en profil på MCG - tror du helt ærligt de gider se på annoncer med bamser, udstoppede elge og markræs biler?
I realiteten er det faktisk folks nærighed der står i vejen for at de kan handle frit, for siderne til det er derude og venter på jer.
Jeg tror ikke at Invio gider kaste sig over en 100% fri markedssektion, for den konkurrence vil sikkert blive lang og svær, hvis ikke umulig at vinde.
Jeg kender ikke grunden til de ikke har gjort det, og er egentlig også ligeglad.
Du har ret - jeg så meget gerne at reglerne var soleklare, for jo mindre komplicerede de er at forstå, jo mindre ligegyldigt pissearbejde har jeg med at moderere i det indhold som er et produkt af reglerne.
Jeg er lige så doven som alle andre på det punkt.... :o)
Same same... :o)
apr 2006
Hvis man ikke vil lave forandring... fair nok... jeg kryber på vegne af MCG gerne retur i rævegraven og melder mig ud..... Hvis jeg har et par MC-støvler som skal sælges, så kan jeg nemt finde mange andre steder at sætte dem til salg.. endda også hvor jeg må skrive; Byttes evt. til brugt Basketboldnet eller havetrampolin!
Inspiration (lån) kan komme fra mange kanter... se nu bare 123-sitet, der findes mc og reservedele... og lur' mig, om der ikke kan komme andre former for MC-stumper med ind over! Og nej, jeg gider ikke at se på salgsannoncer af skovle og bamser... men det var faktisk heller ikke det jeg mente!
Jeg fornemmer en deadlock situation... men igen... det er og bliver jo heller ikke dig som skal foretage denne forandring....det er jo Invio. Men man skylder Invio at gøre dem opmærksom på dette issue... Det er ikke første gang emnet er oppe... og nok heller ikke sidste gang... og det er jo ikke "bare" en håndfuld utilfredse brugere vi har med at gøre... der er mange - endda fornuftige - personager der igennem tiden har ytret sin holdning herom!
Ville det være for meget at spørge om...hvis du "bare" kunne tilse at Invio-folkene så denne tråd...og ville "ofre" lidt tid på at nærlæse om emnet? Og helst med "eget syn på sagen"......
jun 2006
Følger: 140 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 105 Svar: 1.798
Må vi så heller ikke modtage betaling i euro?
Jeg kan squtte se, hvorfor der skal være så meget palaver over, hvilken form for betaling der ønskes.... Well, jo måske at Simon kan nok godt lide at være firkantet
Tvivler på at der kommer hverken storebælts broer, færger eller bamser til salg som betaling middel... Herre gud da, vi er squ da voksne mennesker, og kan da sagtens selv sortere i det vi enten ønsker at bytte, købe eller sælge!
Voks nu lige op for pokker, og brug de små grå!
aug 2006
Det korte af det lange:
Brugerne ønsker at kunne bytte DERES MC eller MC-relaterede dele til XXX (ikke nødvendigvis porn
Altså varen som udbydes SKAL være mc-relateret. Således slipper man for:
Traktor byttes til BMW S1000RR.
Mens man kun kan opleve:
BMW S1000RR byttes til traktor
Det er der grænsen skal være. Det gør reglerne ret klare omkring bytte-annoncer. Så der ikke skulle være mere arbejde til dig.
Enten skal du så være lidt mere large end nu, og tillade at der i en SALGS-annonce står:
"Eller byttes til traktor"
Eller, at man må oprette både en bytte- og salgsannonce for samme vare herinde (hvis det ikke er tilladt nu?).
mar 2008
Narrowhead: Havde da en helt klart formål med dette indlæg.
1. Få defineret reglerne og få klarlagt hvor jeg mener der er tvivl.
2. Få udlagt min mening omkring reglerne.
3. Få dette bragt videre op i systemet med henblik på enten en forbedring for brugeren eller en mere klar defination af de eksisterende regler.
Disse 3 ting er opnået
1. Sajmon har forelagt som repræsentant for Bazoom gennem sin HjælpeAdmin funktion deres udlægning. ( Og jo den har vi så diskuteret noget.)
2. Jeg har fået fremlagt mit synspunkt som jeg så også kan mærke deles af mange.
3. Sajmon har fremlagt dette indlæg videre op i systemet.. ( Se indlæg 31) Med det kan vi så håbe på de vil kigge på det eller ej.
Så fra min side er jeg som sådan færdig. Fell free til videre at diskuter, men hold det nu sobert ikk.
Nu vil jeg altså ned og træne.. Go aften til alle.
Baseret på erfaring, tænker jeg bare videre, og påpeger at der allerede bl.a her i tråden sidder folk som ud af det blå,fortolker på hvad der er gangbar valuta her i landet og derved mener at man ikke er ude i en byttehandel når man handler en MC for en storebæltsfærge.
SÅ langt vestpå er Århus altså heller ikke....
Bare kig ovenstående indlæg, som er et lysende eksempel på det flueknepperi og kværuleren man skal finde sig i her til dagligt - og tilføj så et regelsæt med mere mudret formulering...
mar 2007
DET DER HAVES, af den der opretter annoncen, skal være MC releteret!! at lave flere eksempler, ville være ligegyldigt, der er jo lavet nok højere oppe.
Respekt for at i bruger tiden på denne diskussion, fandme glad for det ikke er mig!!
Jeg HAR allerede gjort de højere magter opmærksomme på både en masse af de tidligere tråde, og således også på denne - dog er det rimeligt svært at gøre opmærksom på noget jeg ikke kan linke til fordi det er slettet på grund af at visse af de såkaldte "seriøse personager" har vist sig fra deres snotbarnlige side, og kørt en given tråd heeeeelt i sænk. Du ved hvem jeg mener - ingen nævnt ingen glemt.
Summa summarum er at du ikke behøver ikke tigge eller bede om det. :o)
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.848
Bla bla bla !
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.848
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.412
(og nej kender ham ikke personligt kun som en der kommer med yderst kvalificerede svar på spørgsmål. og nej jeg har ikke brug for at fedte for ham )
Søren : jeg har boet og handlet i jylland i mange år , og har dog aldrig set kartofler brugt som betalingsmiddel ! ´kan det tænkes at det er meget få steder det bruges ?
maj 2005
Vil det sige at jeg aldrig kommer af med min tagstige ???
Og får jeg aldrig min R1èr ????
Se med i næste afsnit af Haèrns måde at administrere annoncerne på...
feb 2010
Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 473
Eks: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=84756
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.273
Ifølge MCG er den:
"Crossere, Quadbikes, ATV'er med 125cc og derover samt trikes, kan oprettes på MotorcykelGalleri.dk. Ligeledes hvis betegnelsen på registreringsattesten er "Motorcykel".
Sakset fra bruger betingelser...
mar 2007
Giver dig ret, og det til trods, for en del provokationer undervejs!!
OM man så bliver enig eller ej, er en anden historie.
okt 2005
Fint nok du ikke kan se dem, men det er der en række andre der kan ... og læs mange... og i øvrigt bryder vi os heller ikke at du sletter vores annoncer... kan du så se problemet er nu?
Hvor er det?
apr 2006
Det store spørgsmål er ikke om du gider gøre noget ved det... det har jeg faktisk fattet (endda bøjet i store neonbogstaver)... spørgsmålet er måske mere, om Invio vil se lyset og fortsætte udviklingen af deres site- i skarp konkurrence med den blå, 123 m.fl.
Du følger reglerne... okay!
Du håndhæver reglerne og forsøger at gøre det ensartet... okay!
De nuværende regler ønskes ændret af mange MCG-brugere...
Vil man gøre det- og kan man gøre det?
O Ja - det vil vi gerne!
O Nej - det vil vi ikke!
Sæt kryds!
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.412
og evt andre spørgsmål samtidig .
apr 2006
Hellere udvikling end afvikling....
Så der er ingen grund til at spørge mig mere, eller bede mig tage stilling til noget.
aug 2006
apr 2006
Hvorfor oprette en tråd (mere) om dette emne? Jeg synes at denne tråd i sin helhed taler for sig selv... nok til at Invio kan beslutte sig for at gøre noget ved det.. eller lade det være "as is"....
Og igen...lige for at skære det ud i pap... ingen kritik af Sajmon (personligt) herfra...
Hele vejen igennem tråden er det lykkedes at holde en god brugbar debat, så der er faktisk ikke rigtigt brug for at du bare brokker dig for at lette trykket...
aug 2006
Det er skam konstruktiv kritik af et forum, hvor der er en del mangler. Korrekt, det kan formuleres anderledes, men det blev det ikke.
P.S. Vi kan godt skære over halvdelen af indlæggene fra, som ikke hører ind under "god brugbar debat". Dog er debatten ikke løbet helt løbsk, som den plejer at gøre (herinde), når _nogen_ deltager i dem. Måske hænger det sammen med at de personer ikke rigtigt har skrevet i dette emne.
Sajmon: Skal vi ALLE skrive under "kontakt" til Invio - eller hvem der modtager disse beskeder? Eller hvad skal vi gøre, for at der MÅSKE sker noget i denne sag?
Du skal skrive et konstruktivt og gennemtænkt forslag - og er det forslag til ændringer af reglerne, skal du huske at det skal kunne fungere på ALLE gallerierne, da regelsættet er ens for dem allesammen.
Når du har brugt "kontakt" formularen og sendt det, skal du...
Vente og se ad. :o)
Det er administratoren for siden som modtager de beskeder.
aug 2006
Kom med noget konstruktiv kritik på dette inden jeg trykker send.
Vi (brugere) ønsker at kunne bytte vores MC eller MC-relaterede dele til "alt muligt". Hvilket ikke er legalt i følge det nuværende regelsæt på -galleri.dk siderne. Det vil vi gerne have lavet om, så når det er den udbudte vare, som er enten en mc eller mc-relaterede dele, så må man selv vælge hvad man ønsker i bytte, således at det ikke skal være en anden mc eller mc-relaterede dele, som man tager i bytte.
Altså varen som udbydes SKAL være mc-relateret. Således slipper man for:
Traktor byttes til BMW S1000RR.
Mens man kun kan opleve:
BMW S1000RR byttes til traktor
Det gør reglerne ret klare omkring bytte-annoncer.
1. Fordi det ikke tager hensyn til ALLE galleriernes markedssektioner.
2. Fordi det åbner helt nye muligheder for fortolkning og opfindsomhed - som igen skaber en MASSE støj på forummet når folk vil diskutere fortolkningen af formuleringen "MC Relateret".
Hvad med et gulvtæppe som en MC engang har stået på eller bruges som underlag på banedage?
Hvad med en krukke med en MC motiv på?
Hvad med en stige som bruges til at komme op på loftet hvor der ligger MC dele?
Hvad med et hus med tilhørende garage hvor der engang har stået en MC lift?
Hvad med 8 sæt DC shoes som sad på Travis Pastranas bagfælg da han lavede brænder i Nitro Circus?
Hvad med alle de fliser som jeg netop har hevet op ude i baghaven - dem lavede jeg engang brænder på med min MC?
Hvad med den lastbil og den sættevognstrailer jeg plejer at køre mine MC'er i?
Find selv på flere...
Og foreslår så nogle nye hvor der er endnu større mulighed for misforståelser?
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
aug 2006
Og hvorfor tager det ikke hensyn til ALLE galleriernes markedssektioner? Erstat venligst MC med bil, cykel, scooter, kat, hund, kræ og hvad der ellers er af gallerier. Du begrunder ikke dine svar.
aug 2006
Men du har set og deltaget i diskussionerne omkring dem - og du ser også de få tråde forsvinde sammen med et par af brugerne som ikke magtede at kende forskel på "diskutere" og "svine til".
Og så er JEG magtsyg når jeg beder om ro og orden. :o)
Det er et stort skridt for mig at se en der faktisk forstår reglerne i deres nuværende form. :o)
aug 2006
Tilbage til spørgsmål 2, som du glemte.
Du kommer bare til at være meget mere uddybende når du sender beskeden - ikke andet...
Så kan vi jo se hvor mange der er enige, hvor lang tid det tager at snakke det igennem, hvor mange udstemmer der bliver givet for det, og ikke mindst hvor uendeligt lidt det hjælper at diskutere.
aug 2006
I mcg regler står der "mc relateret ting og sager" eller lign. Du siger, at der er problemer med at folk ikke ved, hvad der er mc relateret nu. Der bliver ikke flere idioter af, at alle får lov til at lave bytte annoncer med deres mc/mc dele med et ønske om alt muligt andet end mc/mc dele i bytte.
Enig?
Det virker som om, at du tænker hele tiden tænker worst case.
Med hånden på hjertet, tror du, at der på nogen som helst måde vil komme en ændring, så man må bytte sin mc med fx en bil.
aug 2006
Det er krisetid og alle er desperate efter at sælge alt muligt mærkeligt, så selvfølgelig er det da kun opfindsomheden som vil sætte grænser for hvilke annoncer som vil oversvømme den her side. Kald mig bare pessimist - jeg vælger at kalde mig "realist" på det punkt, baseret på erfaring med dette og lignende fora.
Hånden på hjertet? ALDRIG nogensinde...
Men det bunder mest ud i at det både kræver et forslag der tilgodeser alle forbehold, begræsninger og muligheder - samt en programmør som kan sikre at det hele ikke drukner i manuelt (hjælpeadmninistratorers frivillige) arbejde.
Jeg tvivler meget meget stærkt på at Invio gider gøre noget halvhjertet, så hvis ikke de kan konkurrere med / udkonkurrere alle de andre indenfor samme branche, så gider de ikke engang prøve.
Det gad jeg ihvertfald ikke hvis det var mig der sad så solidt på det annoncemarked og den kæmpe business som gallerierne er... :o)
aug 2006
aug 2006
Men vi er enige om, at alt ikke er sort og hvidt - jeg er bare en dag foran, for jeg skrev det igår.
aug 2006
aug 2006
aug 2006
aug 2006
Debatten var dog sjov nok at følge.
Jeg håndhæver bare reglerne som gælder her på siden - og de siger at den slags bytteannoncer ikke er tilladte.
Hvor længe skal vi køre i ring før du forstår det her?
Et spørgsmål Admins omk. Salg på MCG.