{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

På Honda igen efter USA tur {{forumTopicSubject}}

Er jo hjemvendt sidste søndag fra min USA tur på Harley (læs evt. mit tidligere sure opstød omkring Harley'er - eller nærmere betegnet min kammi's lejede Harley).
Er dog faldet lidt ned igen og kan nu bedre i tilbageblik nyde min oplevelse på min HD-Electra Glide.

Lidt observationer som jeg vil dele hvis man gider at høre om det smiley

1. Pas på med at bakke med den tunge HD og samtidig dreje styret... det giver en uforventet (de første par gange) vægtforskydning smiley
2. HD'en er dejlig ligeglad med vindstød og generelle vindgener. Den er tung og ligger knippelgodt på de lange Amerikanske Highways.
3. HD'en lyder pissegodt smiley
4. HD'en egner sig ikke specielt godt til snoede bjerg-hårnålesving - men det kunne man vel sige sig selv.
5. Er glad for oplevelsen på en HD (min kammerat er knap så begejstret) men tror nok jeg vælger en tysk touringmaskine til næste lange MC rejse hvor jeg skal leje.

Efter hjemkomsten
1. FUCK min Honda CBF600 er en lille maskine - det er jo ligesom en trædecykel...
2. CBF'en er yderst vindfølsom... især i den nordjyske vestenvind... man kan glemme meget på et par uger.
3. Savner den store vindskærm foran...
4. Juhuuu... CBF'en kan rent faktisk styre og reagerer næsten hurtigere end man kan tænke vognbaneskift.
5. Savner lyden
6. Elsker at være afsted på min lille Honda igen... smiley

Ellers har vi haft en fantastisk tur i det store land som sagtens kan kræve mange flere ture på MC (eller i airconditioned bil).

Med en god Single Bypass Burger og masser af Flatliner Fries fra Heart Attack Grill i svælget kørte vi fra et varmt Phoenix til det ulidelig varme Tuscon i det sydlige Arizona. Herfra gik turen igen norpå med stop i Globe, gennem fantastiske skov og bjergområder gennem Payson og Pine op til Winslow på Route 66 og videre til Flagstaff. Derfra nordpå til Grand Canyon som åd et par dage i kalenderen.
Fra Grand Canyon kørte vi en næsten 500km lang tur gennem skove, ørken, mere ørken, bjerge og skove og igen ørken til Kanab, Utah. Fra en hurtig overnatning i Kanab gik tiden med Bryce Canyon og Zion National Park - en fantastisk køretur gennem Zion - bestemt et besøg værd. Derfra med overnatning i Cedar City før turen gik til Las Vegas.
Efter et par dage i Vegas trak MC'erne igen og vi kørte sydpå over Hoover Dam til en Route 66 tur fra Kingman, med overnatning ved Grand Canyon Caverns til Seligman, Prescott Valley, Jerome og stop i Sedona. Eftersom min makkers Harley var skiftet ud med en BMW GS800 så brugte vi lidt tid offroad i Sedonas bjerge - nøj der ville jeg gerne have lidt mere tid næste gang på sådan en cykel.
Til sidst tilbage til Phoenix for at aflevere cyklerne og slappe af inden den lange rejse hjemad igen.

Trods problemerne med Eaglerider og den ene Harley var det en fantastisk tur... Jeg skal nok lige smide et album op så snart jeg kan tage mig sammen til at sortere i de mange hundrede billeder.
Billederne er dog ikke meget værd i genskabelsen af det overdådige syn man oplever når man står der selv.

Håber alle får mulighed for at komme afsted i det vestamerikanske land.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  På Honda igen efter USA tur
Kommentér på:
På Honda igen efter USA tur

Annonce