820 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

mc til vintersjov ? mc til vintersjov ?

vil ha en mc til leg og kun det , den skal ligge i prisniveau
5-10000 har kigget på yamaha dt 125-125r-og 175 er indtil videre mest hook på 125r pga højden er selv 185cm høj og 100+kg er der nogen andre jeg har overset i det prisleje ? og er der nogen der lige kan komme med lidt erfaringer om disse 3 modeller ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc til vintersjov ?
  • #1   6. okt 2010 Du kan også få dig en gyllepumpe, den skulle være driftsikker, og særdeles velegnet til ombygning.

• #2   6. okt 2010 hvad er en gyllepumpe ? smiley

• #3   6. okt 2010 Honda CX 500. Ikke noget vildt, men den er billig og driftsikker, hvis man lytter til rygterne.

• #4   6. okt 2010 marc : nej nej jeg skal i skoven og mark ,strand og sne smiley så nok ikke lige det

• #5   6. okt 2010 Du kan måske få en XT 350 i det prisleje. Den ville jeg nok vælge over en oliebrænder.

• #6   6. okt 2010 ja det kan den nok , det jeg godt kan lide ved 125r er de 30hk og det høje stel

• #7   6. okt 2010 HEY det var de kriterier, jeg valgte min ts185er efter, MEN ville godt have lidt mere kraft overskud!!!

• #9   6. okt 2010 det gør 125r jo Don t . derfor er det også den mest spændene for mig

• #10   6. okt 2010 din er fin jesper , men er den ikke meget lav ? ligesom dt 125 og 175

• #11   6. okt 2010 Syntes ikke den er vildt lav, men kan da lige måle sædehøjde, hvis du vil vide det?

• #12   6. okt 2010 vil egentlig hellere høre din højde og hvordan du sidder på den , og ellers lidt info om dem , fart over 80kmt er ikke vigtigt men mere om den kan tage en skovvej og andet pjat

• #13   7. okt 2010 Well, jeg vejer (hold fast) 135, dvs. 140 i køreklar tilstand...

Den tager en skovvej, men ikke for fuld firspring (mest pga. min vægt)
    Ville gerne have den lidt højere, men det var den nok også, hvis ikke det var for vægten smiley

Bruger den til vinterkørsel. Den klarer ganske voldsom sne fint, også hen over en mark, i 40cm sne, man skal dog løfte føderne, og holde gassen på i 2. gear smiley MEN FUCK det var sjovt...
    Jeg er 183cm, og syntes som sagt den er lidt for lav, men det kan løses med anden affjedring bag, længere/stærkere!! burde jeg gøre..
    Har leget lidt hen over en gangbro på den, og den er ret stejl, med trin.. det gør den snilt.... OG det er pissse sjovt smiley

Den er billig, men udstødning, kan være svær at skaffe.
    De er kendt for bare at køre. Skriv evt. til (finder lige navnet, Jesper et eller andet) han kender dem godt, og har nok mere info!!

Topfart omkring de 100, med min vægt, kører også på baghjul med min vægt! (hvis man tricker den)

• #14   7. okt 2010 Jesper : alletiders , tak for info det kan da godt være jeg ikke helt skal afskrive den , da den lyder ,meget fornuftig ,

• #15   7. okt 2010 Kan anbefale lidt mere hk,men igen, nok mest pga. min vægt smiley
    Den kan til gengæld findes MEGET billig, eft. i udlandet.

Har set mange gode modeller i DK, til priser omkring 5-10.000

• #16   7. okt 2010 jesper : har overvejet tyskland , men til de priser de står til her i dk , kan det nok ikke betale sig ,at bøvle med .

• #17   7. okt 2010 jeg ville klart vælge 125 r ,,,der er pt, en til 10.000 på dba.dk ..
    jeg har haft en dt 250 og den havde 16hk,der blev jeg træt af den manglede hk og den blev for varm om sommeren i grusgraven,,,,der er 125 r vandkølet...

• #18   7. okt 2010 bo : jep vandkøling er absolut et plus i forhold til kørsel , den luftkølede er dog lidt nemmere at skrue i (lige som vores gamle knallerter smiley men er den almindelige dt125 ikke vandkølet ,når vi kommer op i 90erne ?

• #20   7. okt 2010 jo,men der savner vi hestekrafter...;-)

• #21   7. okt 2010 Da du skrev mc til vintersjov , regnede jeg ikke køling om someren for et problem, derfor jeg turde anbefale en ren luftkølet smiley begynder vi og taler sommer, skal forbrugs kravene helt klart fastlægges smiley

MEN sådan en 125r har da flere kræfter, er lidt mere hysterisk og pisse sjov, men også dyere, kommer også an på hvor meget du regner med at bruge den smiley

• #22   7. okt 2010 michael.b svendborg B--> Hvilke lufkølede maskiner er det du ikke mener er kørbare til vinterkørsel?

• #23   7. okt 2010 det var mig der begyndte at snakke sommer,,,undskyld,,,,,,,,hvis jeg havde en offroader som vinterged,,så skulle den da også i skoven og grusgraven om sommeren

• #24   7. okt 2010 Det er der nu også mange lufkølede offroadere, der klarer fint...

• #25   7. okt 2010 jeg har en xt 350 nu. den har rigeligt med kræfter til sjov i tærræn. jeg er ca samme størrelse som dig. jeg har haft en dt 175 og en dt 125 r. dem ville jeg nok ikke vælge igen. synes 4 takt er sjovere at køre/nemmere at køre.
    min xt 350 er tilfældigvis til salg:)

• #26   7. okt 2010 Yep, men der skal man til at se lidt på hvor og hvordan man kører.. hill klimbing, ville jeg gerne have vand køling på feks.... smiley

Bruger kun min vinterged om..... vinteren smiley

Hondaen om sommer...
    (mangler at klargøre vintergeden... mangler udstødning)

• #27   7. okt 2010 thomas vejle,,,ja,,,jeg har bare oplevet på min 2 takter yamaha dt 250,,den blev for varm og kunne ikke trække,,,så skulle den lige stå et stykke tid,,,,men har prøvet på en suzuki dr 600,der var ingen problemer,,,,,,kan se du har en vespa et4,,er det din vinterged?

• #28   7. okt 2010 he he , det er nok rigtigt at det ikke er meget den kommer til at køre om sommeren ,
    rene : står den til salg her ?
    Don : jeg er ret sikker på at 125r har ca 30 hk ,jeg må lede lidt
    alle ; vil vel egentlig bare prøve at finde en billig mc til leg , og der er en lille 2takter vel det bedste bud også selv om den ikke har så mange kræfter. det er trods alt bare til 3-4 timers pjat om mnd

• #29   7. okt 2010 Og de 2-4 timer, er de sjoveste smiley

Sidste vinter, kørte jeg på arbejde på vintergeden, i AL slags vejr, var fandme sjovt!! (der var jo meget sne!!)

Man får kørt noget sidelæns m.m. derfor skal cyklen ikke være for tung smiley

• #30   7. okt 2010 Nok også rigtigt at mange vandkølede fungerer bedre under hårde forhold... Men syns ikke rigtig man skal frasortere luftkølede, når trådstarter leder efter en vintercykel i 5-10.000,- klassen...

Det er ikke længe siden jeg har haft en XR 350 R, som stod mig i under 10.000,- med så mange reservedele, at der næsten var en komplet cykel... Den var ligmed MEGET sjov for få penge...

Bo aalkjær M--> Ja den ET 4 er desværre ved at blive et projekt for mig. Den har sat sig i moteren, men har ikke fået åbnet den endnu... Overvejer lidt at købe en donor i UK, da det vrimler med de modeller derovre...

• #31   7. okt 2010 thomas : nej tror heller ikke jeg sortere dem fra , men synes de offroadere 125-350ccm der står til salg lige nu er lidt dyre´i forhold til alder , jvi er3 kammerater og skal faktisk bruge 3 stk og vi har en årg 99 til 4 klik en dt175 skal synes men ser fin ud så den kan jeg teste idag .

• #32   7. okt 2010 lyder spændende Michael (med den dt..)

• #33   7. okt 2010 jamen det er ikke den jeg skal ha ,fandt den billigste til en af vennerne der ikke vidste om han ville ha en , til den pris kunne han ikke sige nej smiley

• #34   7. okt 2010 SMART.. Fandt min sidste år, som MEGA tilbud.. kørte så fra KBH til sønderJylland efter den smiley 3500, med 2 ekstra stell solgte det en for 1000, smed det andet ud pga. en skade. 2 kasser reservedele (gammelt lort) og en ekstra motor (tror 250cc)

SÅ man kan være heldig.. MEN hans "renovering" var ikke ligefrem kvalitet, så har måtte knokle lidt med den, men det er jo også hyggeligt smiley

• #35   7. okt 2010 ja synes der er lidt langt mellem tilbud på de billige , hvorimod de dyre står i kø ,,

• #36   7. okt 2010 Sådan er det altid, og der er næsten også altid en grund, til at de billige er billige... Man skal som regel kunne skrue selv smiley

Ville nu gerne bytte min lige over, for noget med lidt mere motor, men det er der nok ingen der vil smiley (eller noget med sidevogn lol)

• #37   7. okt 2010 Jeg har en skyteam ST200 stående..
    Sådan en koster vel 4-5k med plade..
    Den har overordentlige gode bremser (not a joke) og selvom det er en kina virker den såmend fint til knægten tager den en tur på marken og datteren får kørt lidt på en grusvej.
    Naturligvis er min husky WR125 sjovere for knægten, men hans egen DT125 er bare så kedelig i forhold. Der er Skyteamen faktisk sjovere...
    JEg har hørt rigtigt meget om de der 30hestes DT125, men det har til dato ikke lykkedes mig at se en af dem der rent faktisk havde kræfter der mindede om 30 hk.
    Mon ikke de er døde og borte de heftige af modellerne?

• #38   7. okt 2010 nu fandt jeg lidt mere info , kan se at dt125 og 175 er det gamle stel med lav opbygning og 125r og tt350 er lidt mere crossrigtigt , hvad med sådan en som xt350 ? og de andre vi snakker om ,hvad er vigtigt i den forbindelse ?
    ang skrue selv , vi er godt dækket ind en bil/båd mekaniker en smed som kan alt med svejsning og ireterende perfektionistisk tusindkunstner, men dele koster jo også , så ja man skal passe på ikke at købe for billigt smiley

• #40   7. okt 2010 (link fjernet)

Jeg har lidt dele liggende smiley

Kommentér på:
mc til vintersjov ?

Annonce