1.758 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Første vinter - hjælp Første vinter - hjælp

Hejsa...

Ja.. så skal cyklen så småt pakkes væk...

Hvad skal der gøres, når MC'en skal gøres vinterklar?
- og hvad med pladerne?

Jeg vil egentlig gerne finde en lidt mere lun garage til cyklen - men hvad skal man være opmærksom på, hvis man lejer plads hos en anden? (forsikring, etc)

Hmm... andet??

☼

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første vinter - hjælp
  • #1   7. okt 2010 Fyld tanken helt op, og sørg for at batteriet er fuldt opladet. Det er også en god idé at vaske cyklen grundigt, da skidtet er meget nemmere at få af nu, end om 6 måneder.
    Derudover kan du give ledninger/stik et sprøjt med silikone.

Men hvorfor vil du stille den til side allerede? Der jo ikke frost eller salt på vejen endnu smiley

• #2   7. okt 2010 Hej Maiken:

Ro på - den behøver overhovedet ikke komme indendørs. Læs en gang her www.toeffedyrene.dk under guides og vink, hedder linket vist. Gør cyklen vinterklar sådan, pil batteriet af, og smid en MC-garage over, så overvinterer dyret helt problemfrit udendørs under en MC-garage - find en rolig baghave eller lignende:-)

• #3   7. okt 2010 hvis du er glad for din mc og gerne vil ha den skal passes godt så :
    vask ,poler, grundigt , smør krom ind i syrefri olie
    put et additiv i din tank , om den er fuld eller tom er ligegyldigt .
    skift olien
    smør gummi med sillicone (ikke dæk)
    giv fedt og olie hvor det skal være.
    vask sæde olign med sæbespåner
    ang forsikring/plader det er forskeligt fra selskab til selskab ,i mit har jeg kasko på hele tiden og kan derfor bare stille den hvor jeg vil.

• #4   7. okt 2010 Jeg er også ny på det her område.. Er det iorden at vente med at skifte olie og oliefilter til sæson starter igen?

Mvh Kasper

• #5   7. okt 2010 Skift olien nu.

• #6   7. okt 2010 nej det er faktisk bedst at skifte nu , da den kondens og skidt der udskilles fra olien kan angribe motoren

• #8   7. okt 2010 Kenneth H.. Der er så vidt jeg lige husker lavet nogle undersøgelser der viser at olie der har kørt omkring 800km? (det er det tal jeg har hørt) begynder at indeholde nogle ting og sager der sammen med kondens udvikler syre der kan angribe motoren inde fra..

Hvor meget der er i det aner jeg ikke.. og gider heller ikke lige søge nettet igennem for at finde den undersøgelse!

• #9   7. okt 2010 Man skifter olie inden opstaldning, og jo hvert år hvis man har sin cykel kær, det er sq ikke mange basøre...

• #10   7. okt 2010 Rolig med den olieskift. I "gamle" dage kunne det danne syre ved henstand og kondensvand men moderne olier er tilsat additver der forhindre den slags.
    Men skal oilen skiftes alligevel så gør det dog nu er hver helt klar når sæsonnen starter igen.

• #12   7. okt 2010 Min motorcykel var til service i juni og fik skiftet olie og filter osv. og har kun kørt 2000 siden, det var mere om jeg skal skifte smiley

• #13   7. okt 2010 skifter olien inden den kommer i den lune garage og efter ca 3000 km igen olie koster ikke så meget nu om dage

den der smører godt kører godt smiley

• #14   7. okt 2010 Kom nu bare med et billede af den der farlige syre holdige olie der æder en motor op inde fra ? og et billede af skaderne kunne dælme også være et studium værd !

• #15   7. okt 2010 Jeg gør præcis det samme som Michael beskriver.. ellers er det en rigtig god ide at søge i forumet, det har måske været oppe og vende 3167 gange smiley

• #16   7. okt 2010 omkring mc er meget jo religion , nu har de fået 2 sider at forholde sig til , og så må de jo vurdere hvad de vil ,(men nej mcen tager sikkert ikke skade af at blive sat under et dækken uden nogen vinterklargøring , men måske er den i bedre stand efter 3 sæsoner )

• #17   7. okt 2010 Enig med Per E. Frem med noget dokumentation for at der er ætsende olier på markedet!

• #18   7. okt 2010 Der er overkill at skifte Olie fordi den skal stå still i 3-4 mdr , det skal ikke være det der er afgørende , men på den anden side hvis den trænger til et olie skift , så er det nu , fordi det er dææælme træls at skal lave det den skønne søndag påskemorgen , hvor solen skinner og alle de andre er ude og køre , og det først er der man opdager at feks ens koblingskabel evtl er lige ved at springe , som man ikke opdagede da man ikke lige kikkede MCen efter da den skulle have en lille pause
    Men i har alså aldrig hørt om en Forhandler af biler eller Mcer der skifter olie fordi den skal stå vinteren over

• #20   7. okt 2010 Jeg bøjer mig i støvet , der er der alligevel en MC der ikke fjernede det gamle syreholdige olie , og må indrømme at den er blevet ædt op indefra smiley

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7190

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #21   7. okt 2010 Årh hvad!

Jeg skifter olie med det samme! :o)

• #22   7. okt 2010 Per

Jeg har ikke nogen billeder, der viser olieskader i en motor. Tværtimod har jeg billeder af en adskilt motor med 100000 km på klokken uden olieskader.

Den har heller ingen skader efter anvendelse af postevand i stedet for demin, ved blanding af kølervæske ligesom den heller ikke har en eneste aflejring efter talrige anvendelse at kølertætningsmiddel.

Der er simpelthen så meget HYPE om det her, at man tror, at det er løwn

• #23   7. okt 2010 1 sæson for hver olieskift ligegyldigt om man køre 2000 km eller 10.000km Er min holdning.. Hvor mange biler kører med olieskift interval med 5000km ? None !

• #24   7. okt 2010 Jeg skifter olie i gennemsnit for hver 5k på bilen..

• #25   8. okt 2010 vinter opbevaring ??

den skal skuda bare stå der hvor den plejer ;o)

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=13244

• #26   8. okt 2010 Lasse P:

Jeg er faktisk også sikker på, at det er fuldt tilstrækkeligt med de olier man har lavet de sidste 30 år! Dog - har man haft dyret kørt rigtig rygende varmt - olietemp 120 grader eller mere, så bør man skifte - men det hører altså til sjældenhederne

• #27   17. okt 2010 Tusind tak for jeres indput smiley
    Tror jeg giver den en god omgang vask, etc - og anskaffer mig et dækken.
    Den står i en garage - så den bliver ikke dækket af sne smiley men... det er også mere froste, jeg tænker på......

Olien er næsten lige blevet skiftet, så det vil jeg ikke gøre nu.....

Hmm... Så er der lige ang. pladerne.... skal de egentlig afleveres, hvis man kun har "sommer-forsikring"?? (men jeg får måske papirer omkring dette..?)

☼

• #28   18. okt 2010 Nej de skal som udgangspunkt ikk afleveres, du modtager et stykke papir hvor der står hvilken periode du ikk må færdes i..

Kommentér på:
Første vinter - hjælp

Annonce