965 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Tag kampen op med afgifterne Tag kampen op med afgifterne

Med fare for at få ørene i maskinen, opfordrer jeg Jer alle til at sætte en stemme på om reglerne for reg. afgift trænger til en udskiftning.

Dette kan gøres her: (link fjernet)

og så er der facebookbegivenheden her, hvor man kan invitere alle med 2 eller 4 hjul under røven til at deltage http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=123554097699471&index=1

Jeg er i dialog med skatteministeriet og afventer svar fra ministeren som er blevet forelagt et oplæg til hvordan afgifterne kan fjernes til gavn for både miljø og borgere, og UDEN at det koster statskassen et tab på de små 15 mia der kommer ind på den konto.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tag kampen op med afgifterne
  • #1   7. okt 2010 Jeg tager hatten af for dit korstog, og ikke mindst du har opnået en dialog med skatteministeren !
    Det korstog har andre, her nævnt i flæng: FDM, DAF, og div. andre interesse orginisationer også begivet sig udpå, indtil videre totalt frugtløs.
    Et hurtigt slag på tasken, afgifter på køretøjer mv. indbringer vel i størelses ordnen 35 - 40 Mia. Kr. om året, de penge kan firmaet Danmark ikke på nogen måde undvære i budget'et !
    Så med al' respekt - og jeg tager virkelig hatten af for forsøget - det bliver en kamp der ikke kan vindes, jeg tror uanset hvem og hvilken farve regering der sidder ved roret, så mangler den politiske vilje totalt, vidende at de penge kradset ind på afgifter, umuligt kan undværes...
    Go' kamp !!!

• #2   7. okt 2010 Og så giver det et KÆMPE problem! folk der har købt en bil til 300000kr og har lånt til bliver pludselig teknisk insolvente når deres bil falder drastisk i værdi! (mere end de gør i forvejen)

• #3   7. okt 2010 @ OY05

inden denne kamp startede er der selvfølgelig lavet et par undersøgelser og det som staten får ind er ca. 15 mia om året.

Jeg er helt enig i at de pange kan statskassen ikke undvære og det behøver den heller ikke med det forslag der er forelagt skatteministeren.
    Det vil ligeledes indbringe 15 mia og måske endda mere på sigt, samtidig med at vi fik fjernet afgifterne til gavn for folket og miljøet.

Du kan læse det kortfattede oplæg over afstemningen som viser de overordnede tal.

Håber folk vil støtte denne lille kamp her ;o)

• #4   7. okt 2010 @ Morten,

Afgifterne skal selvfølgelig reduceres procentvis over en periode på 5-10 år så markedet ikke kolapser "over night"

Det vil sørge for at branchen og handlen vil fortsætte støt og roligt smiley

• #5   7. okt 2010 Jeg stemmer selvfølgelig for at afgifterne nedsættes og har også stemt.

• #6   7. okt 2010 Jeg har også stemt for..

med 10% ned på afgifterne over en 10 årig periode og 10% op på den månedlige afgift pr år får man jo faktisk en rimelig glidende overgang..

• #7   7. okt 2010 fordelen ved lavere afgifter er jo også at NÅR folk kører galt, så gør de det i en mere sikker bil og kommer således ikke til at belaste sygehusene mere end højst nødvendigt og dette vil hjælpe på hvor mange penge der bliver brugt på patienten...endvidere vil der frigives sengepladser, så andre patienter kan komme til, istedet for at skulle på dyre privathospitaler eller det der er værre.....dø på ventelister.

Udover det kommer så gevinsten ved at de nye biler/mc´er, forurener mindre, som igen mindsker belastningen på sygehusvæsnet.

Sagt med andre ord...de penge de mister på reg.afgifter, sparer de på andre områder..nemt endda.

De gider bare ikke lave dette regnestykke, for de (politikkerne) er jo så fixerede på reg.afgifterne.

• #8   7. okt 2010 @ Morten,

Man får netop som du selv nævner en glidende overgang og samtidig et mere gennemskueligt og simpelt afgiftssystem. Samtidig er vi af med dem der spekulerer i Svenske nummerplader og aller der har brug for en bil, om det er af nød eller bare luksus har råd til den.

Så bliver der samtidig pillet lidt af janteloven også

• #9   7. okt 2010 Dejligt at se at der er nogen der gider at tage kampen op imod det, fuldstændig vanvittige afgift system som vi har her i landet, det kan man da kun støtte op om.

• #10   7. okt 2010 Så rammer vi lige dilemma muren..
    Der er jo nok ikke mange af os "bikere" der er super miljø beviste, efter som de fleste af os har en køretøj, som mange kun bruger til "ligegyldige" spass ture.. MEN..
    Hvordan ville det være hvis nye køretøjer var meget billigere? Jeg forudser at man skifter cykel oftere, og køber nyt.
    Hvordan er det for miljø'et? Det sviner MEGET mere at lave en ny bil, end at køre i den gamle, som måske går en km mindre pr liter. Det samme gælder for MC'er. Det er der rigtigt mange der glemmer i vores forbrugs samfund.
    Og nej jeg er ikke hellig, ja vi sortere alt affald, men alle mine hobbyer de sidste mange år har været benzin relaterede hobbyer.. så det er ikke et jeg er hellig indlæg.. Mere bare en lille strø tanke smiley

• #11   7. okt 2010 Der blev da startet noget "nej til afgifter" op for nogle måneder siden. Kan huske, at jeg da absolut ikke blev populær på, at dele OY05's synspunkter.
    Men, der må der være en situationsrapport på vej fra det sidste læs varm luft?

• #12   7. okt 2010 Juel>>nu drejer det sig ikke kun om hvor langt på literen et køtj kører, men også for meget CO det udleder, samt sikkerheden i omtalte køtj

• #13   7. okt 2010 Carsten H: Enig, men igen, ikke noget i nærheden af hvor meget det forurener at lave et nyt køretøj.
    Og snakker man mc'er er der jo praktisk talt sikkerheds forbedringer.. jeg kan da kun komme i tanke om abs..

• #14   7. okt 2010 Sådan, flot arbejde.

• #15   7. okt 2010 Glem det. jeg brugt 25 år på at få lavet reglerne/afgifterne om. Der blev der ikke flyttet et komma af. Jeg har sammen med andre prøvet alt. Det eneste jeg fik ud af det, var at harley skvat davidson. Lukkede mit firma. Så Jack, det vare kun et par dage, så for du nok også et brev fra en advokat om at lukke dine websides.
    MVH.
    POW
    Tidligere HARLEY-STUMPEMARKEDE.DK

• #16   7. okt 2010 @ POW

Lang tid siden mester ;o)

Ja jeg ved godt at du har kæmpet bravt for denne sag og jeg håber også bare på at hvis vi ellers bliver ved, så skal det nok lykkes en dag ;o)

Med hensyn til mit site så har jeg været i dialog med H-D UK for netop ikke at ryge i problemer og de har guidet mig til hvad jeg må og ikke må. Vil helst ikke samme vej som dig ;o) så jeg tror på at jeg har taget det i opløbet.

• #17   7. okt 2010 er du gal et fedt interaktiv

cool. jeg stemmer

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #18   7. okt 2010 Jack H: Hvem er forfatter til de omtalte beregninger? Vedkommende burde få sine skolepenge retur... Der er alt for mange løse ender - og beregningerne hænger slet... SLET IKKE sammen!

Men okay... det virker smart at stille forslag om reduktion af afgiften- eller fjernelse af den! Det får man mange medløbere af...... smart... men desværre en fantasi - sorry guys...

/H

• #19   8. okt 2010 @ Hans M

Dejligt at du træder ind og måske kan finde fejl?? Hvis du så bare vil pointere hvor de er, så kan jeg måske bedre svare dig...

Hvis vi som udgangspunkt kan blive enige om at der i dag kommer 15 mia i kassen om året på reg.afgifter og vi kan blive enige om at der skal findes en anden og mere optimal måde at finansiere disse så er vi da enige så langt.

Fortæl fortæl, jeg lytter og tager i mod kritik ;o)

• #20   8. okt 2010 ....Ok....Hans....M....god....begrundelse.... eller ....noget .....

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#21   8. okt 2010 Jack H: Vi kan være enige...så langt... at såfremt der *skal* ændres i registreringsafgiften, så skal dette foretages over meget lang tid. Og her taler vi mindst 8-10 år (den typiske operationstid for det man kalder "nyere" dansk automobil). Her tillagt en periode således spekulationer udjævnes- og man ikke låser folk på tvivlsomme lånetyper (fakta: næsten 90% af alle bilejere har gæld i deres bil).

Jeg savner dokumentation på 120-150k nye biler årligt - og hvorledes afgifter hænger sammen (læs: den totale indtægt for staten). Jeg savner dokumentation for, at det "kun" er 15. mia. kr. staten henter på denne konto. Uagtet ovenstående kan en omfordeling selvfølgelig beregnes efter en fordelingsnøgle - men den holder bare ikke når man taler om operationel økonomi - folk bliver ganske enkelt insolvente!

Og skulle vi ændre fokus ift. miljø og "grøn fornuft", så er jeg af den overbevisning, at en ændring som foreslået vil medføre et hårdere pres på vores miljø (jf. Juel herover - som også er inde på emnet).

Så nej... det er og bliver (indtil videre) en fantasi....

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#22   8. okt 2010 PS: Og nej... Jeg stemmer ikke SF !! smiley

• #23   8. okt 2010 Skal have skiftet den gamle bil ud så lad os droppe afgiften fra nytår:)

• #24   8. okt 2010 @ Hans M,

Tak for at oplyser hvilke punkter du mente ;o) Så har jeg lidt at forholde mig til...

1. Med hensyn til udfasningen af det nuværende afgiftssystem er det i oplægget foreslået at dette gøres over en 5-10 årig periode netop for at din MC og min bil ikke bliver værdiløse med et slag, og samtidig for at sikre at branchen ikke kolapser.

2. Dokumentation for min tal - Disse kommer bl.a. fra De danske Bilimportører som hver måned offentlig tallene, både for måneden og aåret til dato. Således er der til og med august 2010 solgt samlet 106.702 personbiler, varebiler og lastbiler så mon ikke det endelige tal lander meget tæt på 150K nye biler solgt i 2010??

Se link her http://www.bilimp.dk/press/content.asp?id=350

Antallet af biler i DK er opgivet af "Den store Danske" og her var tallet 2,5 mio pr. 2006. Her kan jeg desværre ikke finde fremtil det nøjagtige tal 2010, men mon ikke det tal er meget stabilt?

Se link her http://www.denstoredanske.dk/Bil,_b%C3%A5d,_fly_m.m./Biler/Teknik/bilisme

Med hensyn til de 15 mia er dette et tal jeg er blevet oplyst af FDM og derfor tager jeg udgangspunkt i dette.

Jeg håber at dette var svar nok på de løse ender ;o)

Go' weekend

• #25   8. okt 2010 @ ALLE

Nu I er her, så vil det være rigtig glædeligt om I også støtter sagen på Ekstrabladet her...

http://ekstrabladet.dk/minsag/article1427348.ece

• #26   8. okt 2010 LYKKE til Jack.
    Desvære tror jeg ikke det med HD holder. Hds europa kontor ligger da vist i Holland. Men kan da være flyttet.
    Jeg kan huske jeg fik en liste på 4 a4 ark, med navne harley ejer som trademarkede. Prøv at spørge Frank fra MC parts. Han fik også ørene i maskinen. Det kostede ham vist 1 mil.
    Men kampen mod afgifter, bare kør på. Rart der er nogle der vil tage over. Lige nu ærger det mig jeg smed det hele ud. Der kunne måske have været noget i mellem du kunne bruge.

Kommentér på:
Tag kampen op med afgifterne

Annonce