1.527 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Begynde til Supermotard? Begynde til Supermotard?

Hej MCgalleri.

Jeg har en søn som brænder for at starte til en form for motorsport og Cross siger ham rigtigt det store, også så han en film med Supermotard, og det vil han nu prøve.

Så mit spørgsmål er - Hvordan begynder man til den sport? (-:

Min søn og jeg har sat os ind i det med at i realiteten er det en crosser med anden gearing, 17" fælge og større bremser, men hvordan finder man en klub? og hvor starter man henne af? (-:

Håber i kan hjælpe en Far som er ved at få gigt i låget af sin søn, og en søn som brænder for, at slide lidt dæk og få brugt noget benzin. (-:

Og hvis nogle har nogle gode bud på en god begynder cykel ville det også være rart. Vi har selv kigget på nogle Honda CRF150, da JEG ikke syntes han skal slå sig i tusinde stykker/ lære at køre på en stor Motard lige i starten. (-:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 500 kr.
  • Gardinskinne i loft 250 kr.
  • Hej! Jeg har lige købt et IKEA garderobeskab (model: Rådmansö]), og jeg har brug for hjælp til at samle det. Skabet er bresde 118 dybde højde64H190 cm, og det er stadig i sin originale emballage. Kan du hjælpe mig med at samle det hjemme hos mig i Nørrebro? Hvad vil det koste, og hvornår har du tid? Venlig hilsen, Sasha please, if possible, reply in english thanks! i would need it to be done ideally this morning, but also tomorrow morning is fine 800 kr.
  • Udskift Nilhane / Stophane 1.400 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.500 kr.
  • Træfældning 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begynde til Supermotard?
  • #1   19. okt 2010 Du skulle måske skriver hvor i landet du er fra, og hvor gammel knægten er ??

• #2   19. okt 2010 Vi kommer fra Lolland/Falster og han er 16 år gammel.

Undskyld fejltagelsen. (-:

• #3   19. okt 2010 tror lige jeg lytter med smiley

• #4   19. okt 2010 ring til als supermoto club og ta en snak med dem så sætter de jer ind i det HELE! smiley

• #5   19. okt 2010 Boris.

Det lyder rigtig godt! Nu kan mine øre måske få lidt fred. (-:

• #6   19. okt 2010 Hvis nogle ved noget omkring hvordan og hvorledes med supermotard omkring Silkeborg, ville jeg blive rigtig glad hvis i sendte mig en pb med noget info el. andet som kunne hjælpe mig igang!

Undskylder for off-topic smiley

- Lemminger

• #7   19. okt 2010 Lemminger

Der skal være plads til alle! (-;

• #8   19. okt 2010 Tom (og Lemminger)

Det at dyrke motorsport, er jo en del anderledes en at melde sig ind i eks. en fodboldklub. Det er meget mere individuelt, og man skal for det første være meget mere engageret.

Der er kun en til at skrue maskinen, der er kun en til at planlægge deltagelse i træning, og betale for det smiley

Klubben sørger for træningstider, det er alt. Resten er op til en selv.

Men mht, den 16årige knægt. Han skal sku da på en stor maskine, de fleste rykker til de store som 14årige.. Boris B, var 13? ikke Boris.

Det kan IKKE betale sig at ombygge en Crosser, færdigtbyggede supermoto maskiner er raslet ned i pris, og kan nemt fåes under 30K idag.

Alternativt skal i ud og købe en 450cc crosser, renovere lidt på den, og så ivestere i følgende:'

17" hjul, regn med 10000
    Bremser: regn med 4000-5000
    Slipperkobling: 5000-9000
    Dæk: 2200
    Gearinger, og andre småting: 2000
    Affjedring kortet op, og strammet: 4000-5000

Så det kan aldrig gå frem for at finde en fin SM racer, de er generelt heller ikke så slidte som en crosser af samme årgang, da de ikke kører så meget i jord.

Nu er det slut med træninger på dansk jord for i år, men til foråret arbejder vi på et stort Supermoto åbenthus.
    Hvor folk kan komme ud og prøve en supermoto træning på bane, og til dem der hellere vil køre gade, er der også mulighed for prøveture på gade supermotoer.

• #9   19. okt 2010 jo jeg var 13 da jeg startede med at træne på en 450..

• #10   19. okt 2010 Okay. Ja det satte jo tingene lidt mere i perspektiv. (-: Så må vi jo kigge efter en større til ham. Og det var også bare mere om træningstider/steder, jeg savnede noget info om, men det har jeg vist fået svar på nu. Mange tak. (-:

Skrue/lave ting på den er intet problem. (-:
    engageret kan jeg kun sige at knægten er, jeg ser ham nærmest ikke mere, da han ligger og finder nye små veje med skarpe sving på sin knallert(Supermotard agtig knallert). Jeg tror at han vil gøre meget for at prøve det, jeg så ham hvertfald ikke smide sin knallert ud over en mark da han snakkede om at gå til Cross. (-:

• #11   19. okt 2010 Tom:

Jamen der vil også være vedligeholdelse på en supermoto, i skal nok få tiden til at gå på værkstedet.

men det er INTET i forhold til Cross, der jo alene kræver 2 timers rengøring efter hver træning.

Men han er så rigeligt klar til en stor maskine. Det skal du ikke være nervøs for.

Kort fortalt har vi en 4-5 træningsmuligheder i DK. Alle træningstider står som regel på www.supermotard.dk

Og ellers bliver man meget hurtigt en del af "miljøet" så sker der noget specielt, er der en ekstra træning eller noget. Så kan man være sikker på man hører om det via sms, eller opkald.

• #12   19. okt 2010 Hej Tom

Hvis du vil undersøge det på lokaplan, så prøv at spørge i Lolland Falster gruppen: www.motorcykelgalleri.dk/grupper/lollandfalster

Har lige sendt dig en invitation til gruppen.

Faktisk blev der engang kørt en afdeling i motard på gocart banen i Rødby, nogle år tilbage.

• #13   19. okt 2010 Ralfi:

Det er nemlig korrekt, og det var faktisk et rigtigt fedt DM..

Det er sku en fed gocart bane dernede... det er bare så helveds langt væk hjemmefra smiley

• #14   19. okt 2010 Morten.

Det lyder super godt. (-:

Ralfi

Tak for invitationen. det vil jeg undersøge nærmere. (-:

Kommentér på:
Begynde til Supermotard?

Annonce