Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzinkonservering?
  • #1   20. okt 2010 Benzinkonservering?
    Mener du karburatorsprit?

Såfremt at det er karburatorsprit du snakker om, så har jeg kun haft gode erfaringer med det. Jeg har dog ikke kørt særlig meget MC endnu, men al den scooterkørsel jeg har kørt, så har det ALTID været praktisk med et skvat i tanken. Har flere gange haft oplevelser hvor den nægtede at starte lige meget hvor meget man hoppede og dansede på kickstarteren. Dog har jeg aldrig haft det problem hvor der har været karburatorsprit i.

Det er måske noget andet når man kommer hen i 4-takt og med flere cylindre. Men jeg synes alligevel, at jeg ville bidrage med mine oplevelser. Også selvom jeg bare er et scooterfjæs (;

• #2   20. okt 2010 Det er bestemt en god ide, både pga. kondensvand i tanken, men også fordi, det benzin du køber på tanken er så latterligt dårligt, at det bliver "surt" og dårligt i løbet af få måneder... Dette er værst på små motorer og specielt på 2 taktere...
    Jeg plejer at tømme min tank, og så smide 5 l aspen benzin på, så kan bæstet stå i soveværelset hvis man har lyst, da det ikke lugter

• #3   20. okt 2010 Steffen: Man kan få noget der hedder "benzinkonservering" det ikk det samme som karburatorsprit

• #4   20. okt 2010 Var bare ikke sikker på, om det var meningen at kan skulle køre vinteren igennem, eller om den skal i vinterhi (:

• #5   21. okt 2010 Tag ned til en båd shop, de har det med garanti... alle auto og mc forhandlere glor bare dumt på dig hvis du spørger efter sådan noget smiley

• #7   21. okt 2010 Medmindre kværnen står udenfor hele vinteren er det normalvis helt unødvendigt..

• #8   21. okt 2010 Jeg ved at Svendborgmc.dk påfylder fuelstabilisator på alle de mcér de vinteropbevare, noget med de så starter motoren op i et par min så det kommer rundt i hele systemet, har ikke lige fået fat i hvad det præcist gør godt for, men vist noget med ir, rust, selv om de opbevare mc hvor der er tørt og varmt

• #9   21. okt 2010 Tak for alle svar smiley

• #10   21. okt 2010 Lad den stå med benzin i tanken, og tap det af til forået, brug det i plæneklipperen.

Du kan ikke konservere det, det vil stå og afgasse lidt, og derved miste sit gastryk (RVP)

• #11   21. okt 2010 eller som jeg og mange andre plejer, starte den til foråret, og køre på det der er i tanken....

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #12   21. okt 2010 Jeg har alle mine mc'er stående på værkstedet hvor der ikke er varme på, og jeg har dog aldrig haft problemer med "gammel" benzin eller kondensvand. Tanken skal bare være fuld - så er resten hysteri efter min mening... Hvis benzinen mangler lidt power til foråret kan man jo ikke mærke det alligevel da det er 5 mdr siden man har kørt på den sidst. :o)

• #13   21. okt 2010 Enig med Søren Brakvand. Benzin bliver ikke dårligt på et par måneder. Jeg har aldrig gjort noget som helst ved benzin tank og har aldrig oplevet et eneste problem.

• #14   21. okt 2010 Det kan være en fordel at tilsætte karburatorsprit og fylde tanken helt op. Spritten binder evt kondens og du forhindre din tank i at ruste. (Med mindre den er plast så er det lige meget med sprit)

• #15   21. okt 2010 Har heller aldrig gjort andet end at rengøre cyklen og så sørge for at batteriet bliver vedligeholdt under stilstand...har aldrig haft problemer ved opstart til foråret.

På banecyklerne skal man lige huske enten at tappe vandet af eller komme kølervæske i , så man ikke risikerer at det frostsprænger.

• #16   21. okt 2010 de problemmer forkommer kun på 2 takt, har kørt et par vinter på en gamel yamaha seca og der var aldrig noget, men min gamle mz skulle ha sprit el andet ellers var den 100% død..

• #17   21. okt 2010 Lad mig gætte, ham der har anbefalet bezinkonservering, er det er en der tjener penge på det produkt? For ellers er der da ingen grund til det... Har aldrig haft mine mc'er til at stå i opvarmede garager og har aldrig haft problemer med "gammel" benzin.

Kommentér på:
Benzinkonservering?

Annonce