2.173 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Forsikring - 18 år - Baby Ninja Forsikring - 18 år - Baby Ninja

Hey MCG,

at få forsikret en Kawasaki Ninja 250R er ligegodt en umulig ting når man er 18 år! Har været inde på mcinternet.dk og se deres liste over forsikringsselskaber der laver forsikringer. Der var rigtige mange firmaer, men der var kun et sted hvor jeg kunne få et tilbud på en forsikring. Det er fandme for galt, undskyld sproget! Jeg kan virkelig ikke se hvorfor at det skal være så svært at kunne tegne en forsikring?

- Så vil jeg høre dem som har en Kawasaki Ninja 250R og som er mellem 18 og 21 hvor meget de giver i forsikring med/uden kasko og hvem de har deres forsikring hos.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring - 18 år - Baby Ninja
  • #1   31. okt 2010 kawa forhandleren har da vidst en kawa forsikring..............

• #2   31. okt 2010 Allan R: Det gælder kun hvis man køber kawa hos forhandleren

• #3   31. okt 2010 hvis den er ny , er der gode forsikringer gennem kawasaki , ved ikke om man kan ved brugt .

• #4   31. okt 2010 http://www.kawasaki.dk/news.asp?Id=340E453CBBC

• #6   31. okt 2010 Som Jens skriver, så kan du få billig ansvar ved GF (omkring 2800 det første år, afhængigt af hvor du bor)

Hvis du køber en brug t til ~ 40k, så overvej om du overhovedet vil have en kasko på den. Med en dyr årlig præmie og selvrisiko, er det ikke sikkert det kan betale sig.

• #7   31. okt 2010 Jeg har ikke råd til ny, den skal købes brugt, og det her står nederst på siden:

"Vedr. forsikring
    I eksemplerne forudsættes det, at der også vælges Kawasaki finansiering og ingen vinterkørsel."

- Kawasaki finansiering får cykel til at koste omkring de 96.000,- hvilket er lige lovligt dyrt for en baby ninja.

• #8   31. okt 2010 @Frederik H

Det kommer selvfølge meget an på selvrisikoen og den årlige præmie. Men den er jo med fuld kåbe og hvis jeg taber den eller noget så bliver det jo lig med = stor regning. Kan godt være at jeg det første års tid vil have kasko på den og så skifte over til ansvar senere, når jeg er blevet lidt erfaren.

• #9   31. okt 2010 sådan er det med "billig" forsikring ved forhandlere.. du sætter hele lortet til på finansieringen + lidt til.... ville som andre skriver, vælge ansvar ved gf og så glemme kasko... det kan vel dårligt lønne sig med kasko på en mc til 30 - 35.000 ? - gf er billige for begyndere

• #10   31. okt 2010 Det kan løses med et par crash-pads.

Og hvis du skulle køre galt, så kan man nærmest købe en donor-cykel i tyskland for samme pris som den årlige præmie samt selvrisiko hos nogle selskaber.

Det skal være helt op til hvad du selv føler for. Jeg kan selv skrive under på at det også kan være skide irriterende at skulle have nerver på, hver gang man parkerer i Århus V e. lign.

Det er i hvert fald værd at overveje

• #11   31. okt 2010 @ Benny I
    @ Frederik H

Ja, men er studerende, så 40.000 er sgu mange penge der kan gå tabt på én enkelt køretur. Jeg er personligt en meget forsigtig type, men ville klart helst have kasko på lortet, men igen, det kommer an på prisen.
    Men den diskussion/vurdering med/uden kasko tror jeg først jeg vil tage stilling til når jeg har de konkrete tilbud.

• #12   31. okt 2010 det virker som et dårligt regnestykke hvis man skal gi 6-8.000 årligt i forsikring, ha en selvrisiko på 5-8.000 og betale cyklen 1½ - 2 gange via finansiering..

• #13   31. okt 2010 Niklas D - okay, var ik klar over at det er muligt med kontant betaling og forhandler forsikring

• #14   31. okt 2010 jeg fik forsikret min gamle cagiva mito ved nykredit for omkring 4000kr om året med helårlig ansvar som 18årig og den faldt lidt hvert år derefter

• #15   31. okt 2010 i linket jeg lagde ind står der at man kan tegne forsikring , på brugt kawasaki og uden fimamsiering

• #16   31. okt 2010 michael.b svendborg B - der står sådan her nederst i linket

Vedr. forsikring
    I eksemplerne forudsættes det, at der også vælges Kawasaki finansiering og ingen vinterkørsel. Ved Superbike ZX10 forudsættes min. 5 års forsikrings anciennitet.

• #17   31. okt 2010 ja og øverst står dette : Du kan nu få finansieret og forsikret din nye eller brugte Kawasaki motorcykel til særdeles favorable vilkår. Læs mere her om hvordan, hvor meget og hvor.

Vi kan nu tilbyde dig en super billig Kawasaki forsikring og vælger du også finansiering på din nye MC via Kawasaki Finans, får du markedets bedste priser!
    så måske det bliver lidt dyrere end eksemplerne men kan ikke læse det anderledes end at man kan forsikre en brugt uden finansiering , måske jeg tager fejl .

• #18   31. okt 2010 tror ik du tager fejl michael... spørgsmålet er nok bare hvor meget dyrere det så bliver.

• #19   31. okt 2010 @michael.b svendborg B

Man kan både få forsikret med/uden finansiering, men den SKAL købes igennem en kawasaki forhandler.

• #20   1. nov 2010 Ta´ en ansvar hos GF forsikring og læg så det du skulle betale i kasko til side hvis det går galt. Med mindre du totalsmadre maskinen kan du hente en donercykel i tyskland til en billig penge.

• #21   1. nov 2010 hvis du er studerende og ikke har råd til at køre på den pågældende mc, så find en anden!..

Hvorfor ikke finde en ældre mc der koster 10000kr istedet?

• #22   1. nov 2010 nu kan man jo få brugte ninjaer til gode priser , http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=86348

så synes da egentlig det er et meget fornuftigt køb , og tror ikke forsikring er billigere på sådan en hyongson

• #26   1. nov 2010 Bare få den ansvars forsikret igennem gf.. koster omkring 2500,- Kan alligevel ik betale sig med kasko på sådan en lille maskine smiley

• #27   1. nov 2010 Tonny: Der er alligevel ik meget ninja i en 250cc smiley

Jo måske på et punkt.. "Lydløs som en ninja" haha smiley

• #28   1. nov 2010 Jeg købte min fra ny, ellers er det svært at få billig forsikring . 4700 med kasko hos Mondux forsikring.

• #29   1. nov 2010 Hyosung 250R er udelukket, jeg synes simpelthen at fronten på den er så grim at jeg ikke vil blive set på den ( Undskyld til alle der ejer en smiley ).

@Lasse B - Hvor stor var din selvrisiko?

• #30   1. nov 2010 Lad være med at køre uden kasko, det er for dumt hvis du kommer ud i noget snavs og det skal du sikkert nok komme smiley

Kan da fortælle at det kostede forsikringen 27000 kr at lappe min baby Ninja sammen, efter en tur i nylagt "grusasfalt" - det der skod asfalt som består af en hel masse sten de smider ovenpå vejen og så kan biler ellers få lov at køre skidtet fast - behøver jeg sige at jeg var glad for min kasko?

Naturligvis er det smart hvis man er semi-mekaniker og selv kan makke med det, men for os andre er kasko altså vejen frem, hvis man ikke har lyst til at smide sine penge ud af vinduet på 3 sekunder..

• #31   1. nov 2010 eller frygte en aller anden stjæler den eller stellet bliver bukket .

• #32   1. nov 2010 med sådan en dyr bike er der jo ingen vel uden om kasko, jeg købte en meget billigere måske 10.000 og satte en fed kæde på og til et grundanker eller en lygtepæl!

• #33   2. nov 2010 Ja gid man kunne få kasko på sin cykel smiley Har nu kørt uden kasko i 5 år snart :-S

• #34   2. nov 2010 Kristoffer. Det er mange penge at ha ude og svømme!

• #35   3. nov 2010 yep helt vildt, men synes også 20k i forsikring er ret mange penge.

Hvis bare man kunne få sig en ren tyveri forsikring, så ville jeg være glad smiley

• #36   3. nov 2010 Der er så nogen der vælger en høøøj selvrisiko udelukkende for at få den største del af pengene hjem ved tyveri!
    Men man skal nok shoppe en del rundt for at finde en go forsikring!

• #37   3. nov 2010 JEg syntes det er helt rimeligt at kåbemaskiner koster kassen at forsikre.
    Som beskrevet flere gange herover kan man ikke engang tabe den fra støttebenet udne det koster 20.000,-...
    Og det er så derfor forsikringerne koster så meget.

Min 2009er KTM koster lige over 160.000 fra ny og koster ikke en skid at forsikre.... (nu er jeg også et gammelt røvhul)
    Hvis jeg smider den på asfalt koster det vel alt fra 100,- til 1000,- at fixe!
    Sådan noget belønnes på forsikringspræmien.

PS.. Sådan en 250er ser da ok ud af sådan en type maskine at være, men er den ikke klejn i virkeligheden hvis man ikke er en anoreksiramt 18årig på 60 kg med et stort dværggen??

• #38   3. nov 2010 @Henrik S

Nu er jeg heldigvis hverken ramt af dværggener eller anoreksi, men vejer alligevel under 60 kg og er 1,8 høj smiley

Så den passer perfekt i min størrelse smiley

• #39   4. nov 2010 GSXR1000 K7/8 koster 30 kilo for en ny kåbe

• #40   6. nov 2010 Hey

Jeg er 18 og har købt en brugt 250r hos forhandler.
    Han kunne tilbyde Kawasaki forsikring, kasko, til priserne:
    Pris: Selvrisiko:
    7635 5000
    6817 8000
    5999 10000

• #41   7. nov 2010 Tak Kristian B ! smiley

Kommentér på:
Forsikring - 18 år - Baby Ninja

Annonce