946 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kim C
Kim C
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 105

Motorcyklister i Indien Motorcyklister i Indien

Er netop hjemvendt fra en længere rejse i Indien. Hvor er det fedt at se en hel nation af motorcyklister bruge motorcyklen som de gør selvom de har et lidt sjovt forhold til færdselsregler (jeg så dog ingen uheld). og så så jeg en masse modeller jeg aldrig har set herhjemme. Bla. Bajaj, en Kawa R15 og selvfølgelig Royal Enfield. Fik lov at tage en tur på en politibetjents fine Enfield, gad vide om jeg lige kan tage et smut forbi stationen her i kbh og få en tur? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcyklister i Indien
  • #1   1. nov 2010 Indien er sku et specielt land! Jeg har selv været der i 3-ugers tid.

Jeg ved ikke lige hvor du var henne, men jeg synes godt nok også man ser mange grimme ting... Tiggere der lå døde på gaderne, og små børn der lå sultende rundt omkring...
    Hvis man tager til Goa, så oplever man ihvertfald ikke det rigtige Indien! Goa er jo et bade-paradis! Kæft der var lækkert, i forhold til Mumbai eller andre byer!
    Men Goa er sku nok et af de lækreste steder i verden at tage på badeferie! smiley

Men motorcykler må man godt nok sige der var mange af! smiley Og det der med færdselsregler, det tror jeg sku ikke de bruger smiley Det er bare hornet i bund, og så frem af! smiley

Håber du havde en god tur! smiley

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

#2   1. nov 2010 Jeg var mange steder; Bla. Delhi, Varanasi, mumbai, bangalore og ja også Goa og helt sydpå i Kerala og du har helt ret! Indien er et land på godt og ondt, der er sindssygt meget fattigdom og super beskidt og så er der steder som Goa hvor der er lækre strande osv. Havde en super fed tur med mange oplevelse gode som dårlige, men sådan er Indien vist. Og ja hornet i bund og over i modsatte kørebane, det er vejen frem! smiley

• #3   1. nov 2010 Haha, det er sku et fantastisk land! smiley Det gjorde ihvertfald et kæmpe indtryk på mig! Men, jeg var godt nok ikke forberedt på hvor skidt det stod til i nogen af de store byer...

• #4   1. nov 2010 Min kæreste har boet dernede i tre mdr og jeg var nede at besøge hende i to uger.
    Hun boede i Chenai (Madras) og det var godt nok ikke en by for mig. Der var rigtig beskidt og tiggere overalt. Men ellers flinke mennesker.
    Vi tog så til Auroville, der er et vestligt sindet område og jeg har aldrig oplevet noget så smukt og charmerende. Det ligger nærmest i junglen og med et rigt dyreliv.
    Vi lejede også mc dernede og kørte rundt. Man skal godt nok holde tungen lige i munden når man nærmer sig de større veje..
    Vi så godt nok et par grimme uheld dernede med mclister involveret, og det ene med fatal udgang.
    Men Inderne ligger jo deres liv i hænderne på skæbnen, så det er hverdag for dem..

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

#5   1. nov 2010 Jeg tror det er svært at forberede sig på Indien, det vil nok være et chok for de fleste..

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

#6   1. nov 2010 Jeg var desværre ikke ved chennai og omegn men der er bestemt også meget smukt landskab i Indien for ikke at tale om fantastisk dyreliv! Jeg turde ikke leje en mc da jeg var der, måtte nøjes med bagsædet på en tuc tuc smiley

• #7   1. nov 2010 Ja jeg var da bestemt ikke klar over hvordan der var. Specielt i Chenai var der utrolig stor forskel på rig og fattig.
    Det var også kun fordi at det var så afsides at vi turde leje. Vi kørte ind til en by i nærheden, for at købe gaver til familien, og da måtte vi smide mc´en i yderkanten og gå derind fordi vi ikke turde køre længere.. smiley

• #8   1. nov 2010 Jeg så iøvrigt en bod i landsbyen der havde en Suzuki Hayabusa til salg..
    Og jeg synes at det var slemt at køre en Suzuki 250 ccm med den trafik og de veje.. smiley

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

#9   1. nov 2010 Det var sikkert ret fornuftigt at lade cyklen stå! Trafikken i byerne er jo totalt random! smiley

• #10   1. nov 2010 Trafikken kan ikk være værre end i Syrien..!

Men gad sgu godt besøge Indien, det må være et af de næste rejsemål..

• #11   1. nov 2010 Ja som du skriver så er det med hornet i bund, og man overhaler selvom der er modkørende. Og når det så er blevet mørkt, er det ikke ensbetydende med at man tænder sit lys smiley

Mirza A: Det er helt sikkert også et besøg værd.
    Kæresten og jeg har bestemt os for at tage derned igen. Næste gang bliver det bare i trekantsområdet (New Delhi-Jaipur-Agra)

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

#12   1. nov 2010 Bjarke: jaipur og agra er helt sikkert også et besøg værd.. overvej også Varanasi når i er i det område. Det er dog ikke steder man bliver i længere tid smiley Varanasi er super beskidt og kaotisk men det er spændende at være ved Ganges..

Kommentér på:
Motorcyklister i Indien

Annonce