1.201 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

GPS og konsekvenser GPS og konsekvenser

Godaften smiley

Jeg sidder nu med overvejelser, om at bytte min styrmonterede MIO C710 ud med min nyindkøbte HTC Desire til brug af GPS når jeg er ude og køre. (Så kan jeg høre musik og få rutevejledninger ved samme in-ear(bruger kun den højre))
Min stedsans er så godt med ikke-eksisterende og det er derfor relativt vigtigt, at den kan få strøm under kørslen - her har jeg et vandtæt cigarettænderstik liggende, som jeg satsede på at montere under sædet.
((link fjernet)

Min HTC Desire er fint gemt væk i inderlommen af min jakke (Dels for at beskytte for vand og dels for ikke at have et headsæt hængende fra styret og ind i hjelmen (Har på fornemmelsen, at hvis man røg af, så kunne øret også godt ryge en tur))
Dertil har jeg så selvsamme spørgsmål angående strømmen til Desiren.
I tilfælde af, man skulle styrte - hvad vil der så ske med opladerkablet, der hænger fra inderlommen og til cigaretstikket? (formentlig placeret næsten lige under sædet)

Andre idéer er skam også velkomne.

Ordet er frit.

- Casper T.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GPS og konsekvenser
  • #1   12. nov 2010 du KAN jo lave vandtætte stiksamlinger . Så HVIS du styrter så flår du bare stikkende ud . Men en bette ledning vil nu bare knække . Den vil ikke forvolde dig skade eller gøre at du bliver hængende efter mcén der glider ned af vejen eller hvad du nu forestiller dig smiley

• #2   12. nov 2010 Det var lige præcis det nævnte skrækscenarie, jeg havde i tankerne. At kablet blev hængende, og hev jakken fra hinanden med det samme.

Der skal blot bruges et USB/Cigaretstik som denne:
    (link fjernet)

Det skulle gerne bare blive revet over uden større spekulationer, hvis uheldet skulle være ude?

• #3   12. nov 2010 Det er bare afsted . Det er ikke noget du skal bekymre dig om overhovedet.

Det at du har noget i din inderlommer er faktisk MERE farligt . Hvis du er uheldig og styrte og lander så du lander på det der er i din lomme så kan det give nogle grimme kvæstelser. Tænk over det engang !.

• #4   12. nov 2010 Ja den risiko havde jeg alligevel ikke haft i tankerne, til trods for, at den hver dag ligger i inderlommen.
    Men hvis den skal placeres på styret, så skal jeg enten til at have headset hængende ind og ud af hjelmen eller få ordnet noget trådløst headset af en art, samtidig med at den vil blive ret udsat for regnbyer og andet dårligt vejr, der hastigt kommer os i møde.

• #5   12. nov 2010 Nu ved jeg ikke om det kan fåes til HTC, men til min iPhone, har jeg købte sådan en holder til styret, hvor den er kapslet inde. Den er 100% regntæt, så regn er ingen problem. Og man kan stadig benytte touch skærmen.
    Og så skulle du jo bare have et trådløst headset.

• #6   12. nov 2010 Har du evt et link til et fornuftigt trådløst headset, der samtidig kan spille musik i en ordentlig kvalitet? (Må gerne være med væsentlig mere dynamik, end de standarder, der er for de trådløse headset, jeg hidtil har prøvet i budgetklassen)

En lille taske mindende om dem man spænder om armen til at opbevare kortet i, når man er ude at løbe - Burde det ikke også være til at kreere eller sågar købe?
    Og gerne et link til den omtalte holder smiley

• #7   12. nov 2010 Casper. den risiko bør du tænke over . Og så må du jo gøre op hvad der er vigtigst for dig. dit helbred eller !!.
    Du kan vel placere den under sædet kan du ikke .

• #8   12. nov 2010 (-: (præsi)(dækmanden) /

Ja det kunne godt ske, jeg skulle se mig om efter en anden løsning. Evt som Simon hentyder til - en form for taske, og så sætte det på det eksisterende beslag til den gamle GPS.

Hvilket mener du, jeg kan placere under sædet?

• #9   12. nov 2010 Du kunne også bare lægge den i en tanktaske. Jeg har kørt med min GPS i tanktasken i silende regn. Der kom ikke en dråbe regn ind i tasken fordi den sidder i læ af kåbeglasset. Jeg overvejer selv at trække strøm op og ligge i tasken.

• #10   12. nov 2010 Sjyp

Hører du samtidig rutevejledningen under kørslen så? Med kabelforbundet headset?

• #11   12. nov 2010 Din HTC Desire . Uanset hvad det er så kan det gøre skade på dig at ha` noget i lommerne . Få det væk fra kroppen . Jeg fatter til dato ikke at der overhovedet ER lommer i en mc dragt. alene skaden en nøgle kan gøre ,hvis den trykker mod skindet så ved jeg godt hvad der giver efter først !.

• #12   12. nov 2010 Hvis jeg skal have den væk fra kroppen, skal den forsåvidt muligt kunne bruges på styret - så jeg samtidig kan styre musik og se navigationen, i tilfælde af at vejene giver yderligere forvirringer.
    Nok også oppe ved styret, der er bedst mulighed for at spænde den helt fast, så ikke den tager skade af at jeg kører over et bump eller lign.

- Nej heller ikke jeg efterhånden. Men der er jo en decideret "mobil" lomme - med påtrykt logo og det hele! Så hvad andet skulle man tro, end at den var til at ligge sin mobil i.

• #13   12. nov 2010 Den ER til en mobil . Og det er jo også skide smart indtil en dag hvor det går galt. Du kan jo også købe så meget andet lort der dicideret er farligt men ikke ulovligt ,sådan vil det desværre nok altid være.

• #14   12. nov 2010 Casper, jeg har kørt med indbyggede højttalere i hjelmen. De sidder fast med velcro så jeg kan tage dem ud når de ikke bruges. Der går en spiralledning hen til tanktasken og der er en stiksamling på midten. Jeg vil dog sige at det er en nødløsning, for det er lidt bøvlet når man skal af og på motorcyklen. Til dagligt brug ville jeg gå efter noget BlueTooth for idag kan man få noget som holder strøm hele dagen.

• #15   12. nov 2010
    Sjyp:
    Er det blot en almindelig "3.5 mm forlængerledning" du har brugt som samling?
    - Ja det bliver også træls, når man glemmer at koble det hele fra og begynder at gå væk fra maskinen, og så kablet ikke er længere. (been there, done that)

Søren B:
    Jeg har 500 mb trafik om måneden, og har hidtil kun været i stand til at bruge 80 mb siden den første (inkl. konstant opdatering af mail, internet brug, brug af marked og opdatering af news samt facebook.) Så der er vist rigeligt at hente af endnu.
    Udlandet er ikke noget, jeg har planer om lige foreløbig. Men om ikke andet, så bliver min Mio C710 monteret smiley

• #16   12. nov 2010 Ja, standard mini-phono-stik som passer i både Garmin Nuvi og diverse MP3 afspillere. Jeg købte det hos Louis.de for omkring 20 EUR men kan ikke lige finde det på deres hjemmeside. Midt på ledningen er der en samling (hvilket er meget smart, for ellers kan du ikke tage hjelmen væk fra tanktasken.

• #18   12. nov 2010 Ser ud til at være en hel del ledninger at skulle holde styr på smiley

Men princippet vil vel være det samme, som hvis jeg tog en forlænger til et headsæt?

- Og hvordan med frost og disse løsninger? Kunne forestille mig, at det ikke just er det mest sunde for en omgang kabler at komme ud i frost, for derefter at komme ind i varme og om igen når man skal hjemad.

• #20   12. nov 2010 Dannie

Se den løsning ser jo faktisk ingen gang så tosset ud igen.
    Praktisk at have med sig og så er man fri for at skulle gå på kompromis med dårlige BT headsæt.

Det headsæt og så en "taske" til min telefon - så burde jeg vist være godt kørende. Og uden fare for at få stukket telefonen ind igennem ribbenene under et styrt smiley

• #22   12. nov 2010 Ja de 7 timer vil jo efterhånden kunne række en hel uge på en opladning. (Ca. en times tid om dagen har jeg brug for)

Hvor sidder mikrofonen egentlig på sådan en? I selve "Dog tag'et" eller skal man føre ledning op til mikrofonen også?

• #24   12. nov 2010 Skal den så bare "klipses" fast på jakken, under munden?

Lovende lyder det jo egentlig.
    Og de skriver samtidig, at den har en driftstemperatur til -20 grader - så det burde jo være perfekt.

• #26   12. nov 2010 Nemmere kan det da næppe blive så.
    Jeg prøver lige at give det et kig - og så med en taske mindende om:
    (link fjernet)
    Så kan det næppe gå helt forkert.

• #28   12. nov 2010 Der står godt nok kun stænk og snavs beskyttende - men det ville da være at skyde sig selv i foden, ikke at lave den bare en smule regntæt også. Om ikke andet, må den få en omgang imprægnering. Det skulle vist hjælpe på det hele.
    - Desiren skulle helst ikke få nogen skader, så det må vist testes godt inden ibrugtagning. Jeg skal give besked, såfremt jeg tager denne løsning. smiley

• #29   13. nov 2010 http://www.youtube.com/watch?v=pJg_VzOBVN0

Det denne jeg har til min iPhone - Ved ikke om de laver en til HTC os, men det da et forsøg på google værd smiley

• #30   13. nov 2010 Smart ser det sandelig ud.
    Kan dog ikke finde nogen til en Desire - pånær en almindelig bil-holder, der så har fået et cykelstyr beslag med sig i stedet for en sugekop. Ergo ingen form for beskyttelse for vind og vejr. Desværre.

Men tak skal du have. Jeg skal nok vende tilbage, hvis jeg finder et produkt, der kan bruges til at montere på styret.

• #31   13. nov 2010 Hej

(link fjernet)
    Er hundedyrt!

I sverige kan du finde samme taske MED holder til samme pris.

(link fjernet)

Brugte den på min mc hvor jeg havde trukket strøm fra sædet under benzintanken op til tasken. Fungerer genialt.
    2800 km på 14 dage gennem østrig og tjekkiet i REGN til tider med min Nüvi 760 fra bilen.

• #32   14. nov 2010 Tak for linket Bo.
    Dog har jeg allerede den viste holder liggende (fra min Mio), men har i stedet fået lavet et specielt beslag i rustfrit stål, for at den sidder noget bedre placeret under kørsel.

- Men hvis du allerede har testet den, og din Nüvi ikke har taget den mindste skade, så må produktet holde.
    Er tasken helt tør inden i?
    Har du givet tasken nogen form for imprægnering?

• #33   14. nov 2010 Min nuvi tog ikke skade - dog oplevede jeg ind i mellem at der blev dannet dug inde i tasken - men jeg sørgede bare for at når jeg stillede mc-en fra mig, eller at vejret var godt at have tasken åben på klem så der kom luft ind. Jeg lod tasken/ledningen blive på MCén hele ferien gennem. Tog kun gps med op på hotellet.

Men selve gps var tør altid - og jeg oplevede REGN til tider...

Tasken er af glat læder så der er ingen grund til imprægnering.

• #34   14. nov 2010 Det lyder rigtig godt.
    Det må blive sådan en taske, jeg skal have fat i og så få trukket noget strøm til min Desire / Mio. Så er det slut med at stå på lars tyndskids mark, uden strøm og ikke ane hvor turen efterfølgende burde gå hen.

Jeg takker mange gange! :- )

Kommentér på:
GPS og konsekvenser

Annonce