{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

mc beholdes / afskaffes ? {{forumTopicSubject}}

her til januar flytter jeg i en ny lejlighed, bolig blok hvor jeg ikk tør at opbevare min motorcykel, så den skal stå hos min mor. ved hendes hus..
men det er alligevel 12km væk, så spørgsmålet er om jeg får den brugt og om den er det værd at køre efter hvergang. ku være rart hvis der var andre herinde med samme problem, ville høre om i fik motorcykel brugt i weekenderne eller hverdagne ?

elsker at køre men har lånt til den så helt gratis er den heller ikk at have stående..

er sku os bange for at jeg kommer til at mangle noget at pudse på og køre på til sommeren..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc beholdes / afskaffes ?
  • #1   1. dec 2010 Kasko forsikringen er opfundet, så kan de da bare rende med lortet smiley

• #2   1. dec 2010 Du skal sætte dig ned og gøre et par overvejelser:

1: Hvad koster den dig at have stående i afskrivning, renter, afgifter og forsikringer!

2: Hvad burde den kunne give i salg, og hvad vil du i det nuværende marked få for den.

3: Hvis du kommer frem til at 1: er for dyr en fornøjelse, så kan du ud fra 1: og 2: sætte dig og regne ud, hvor mange måneder det maks kan svare sig at vente på et bedre marked - og så handle derefter.

• #3   1. dec 2010 Jeg har min stående ca. 8 km væk, da jeg ikke kan have den stående hvor jeg bor. Jeg har sjældent tid til at køre på den, men har indtil videre valgt at beholde den. Jeg har gjort som Knud foreslår, men skal advare mod punkt 1. Det var skræmmende. Den er vildt dyr at have til at holde. Jeg beholder den dog så længe jeg kan få det til at løbe rundt økonomisk, da jeg ikke kan udholde tanken om ikke at have den til en god tur en lun sommerdag.

• #4   1. dec 2010 jeg har prøvet at have motorcykel opbevaret som du skal til..
    Set i bakspejlet, så syntes jeg ikke at det er det værd.
    du kan reelt set kun bruge den i weekender, da man måske tit kommer lidt sent hjem i hverdagen, og du kan jo ikke tage cyklen til og fra arbejde hvis du først skal ud og bytte om morgenen.
    hvis jeg var dig vil jeg sælge, eller prøve at opsøge en dele mc-garage i dit nærområde du måske så skal give et par hundrede til.

• #5   1. dec 2010 der er jo det ved det, at i disse tider taber man stort på salg af sin mc.
    man sku have den stående længe for de penge man taber.
    tag feks. ham her's historie.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=153640

• #6   1. dec 2010 ja er sku os bange for jeg ikk får tid til den. fordi koster også i benzin hvergang man skal køre hen til den.. kan jo heller ikk rigtig betale sig.

så i lange løb er den sku nok en dyr fornøjelse hmm..

men tror bare jeg kommer til at savne den helt vildt..

• #8   1. dec 2010 Find en anden lejlighed smiley

• #9   1. dec 2010 Nu er det jo lidt svært at rådgive dig om den slags da man hverken kender din bopæl, alder, økonomi eller dit kørselsbehov.
    Men er det ikke muligt at finde en garage der ligger tættere på end 12km?
    Alternativt kan du bytte cyklen ud med en mere "kaskovenlig" model - det behøver ikke være dødkedeligt at køre på noget uden kåbe smiley

Mvh Mathias

• #11   1. dec 2010 Min motorcykel befinder sig i mit lille "værksted" et stykke væk så jeg tager bilen derover for at køre på den.. Men det er ikk noget problem, mc er for mig en hobby og den er betalt, så ved at den bare står koster mig ingen kroner..

• #12   1. dec 2010 ja men jeg er alt for ømskindet over så noget.. jeg tør slet ikk at have en cykel holdende sådan et sted "ghetto" ..

er baer bange for den blir alt alt for dyr for mig..

• #13   1. dec 2010 Sælg lortet og sæt pengene til side. Hvis du fortryder, så køber du bare en ny. Den nye (brugte)vil alligevel være faldet endnu mere i pris, så du tjener på det! (arh det er vist en tilnærmelse...)

Du lyder som det er en endegyldig beslutning, men det er det jo ikke.

• #14   1. dec 2010 Jeg synes faktisk på dine svar at læse, at Pater<8000> H har fat i det helt rigtige.

Skyd den af nu, også med det tab du måtte have. Venter du på en bedre pris som følge af bedre tider, bliver gevinsten sandsynligvis mere end ædt op af løbende omkostninger. hvis du vil vente, skal du minimum afregistrere den, og så hedder det registrering og syn ved salg.

Ud over hvad det indbringer at sælge, kan du jo smide en 500 mand til side pr. måned. Når lejligheden så byder sig, kan du købe en anden cykel.

• #15   1. dec 2010 Jeg er lidt i samme situation, står og leder efter en ny lejlighed men har været ved at finde et sted hvor kværnen kan stå.

Vil ikke ha den skal stå på gaden, så den bliver måske solgt hvis ikke jeg finder en løsning.

• #17   1. dec 2010 Synes også Jørgen har fat i en udemærket løsning... hvis det er transporten frem og tilbage efter mc der bekymrer dig?

mht økonomien, så kan du kun selv afgøre det... som jeg siger, - er det en hobby, - må det godt koste lidt smiley

Og en puch maxi er jo et udemærket transportmiddel fra a-b...

• #19   2. dec 2010 Så flyt dog hjem til mor smiley

Der er mangr pluser ved det, rent tøj, rengøring, varm mad hver dag osv...

DU vil ikke fortryde det smiley

• #20   2. dec 2010 ej hvis transporten skal gå hen og blive en "maxi" ville jeg sku aldrig komme afsted.. det ikk omkostningerne der vil forstyre men det er transport tiden frem og tilbage for at køre på den. den tror jeg vil blive et problem..

ville jo være meget bedre hvis jeg lige ku sige, tager sku en tur på cyklen så går jeg ned og kører.. i stedet for at sku køre 24km i alt lige for at køre en tur på den.. smiley

• #21   3. dec 2010 lige pt bor jeg ved mor, og holder jeg sku ikk ud mere smiley

Kommentér på:
mc beholdes / afskaffes ?

Annonce