{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.130 visninger | Oprettet:

christian o
christian o
Tilmeldt:
2. feb 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21

Honda Hornet vs. Suzuki GSR? {{forumTopicSubject}}

Jeg har det sidste stykke tid gået og kigget efter en ny motorcykel, da jeg nu kan få lov at køre med mere end 34 HK.
Har kigget lidt på Honda Hornet – (1998-2002) og Suzuki GSR
Har hørt meget godt om den nye hornet, men hvordan er den gamle hornet (1998-2002) grunden til jeg også har kigget på Suzuki GSR er at den næsten kan fås til samme pris, og har noget nyere teknik i sig – direkte indsprøjtning, meget nyere speedmeter med meget mere information, mm.
Men er der muligvis nogen der har nogle erfaringer med disse cykler, både gode og dårlige… Vil gerne have en let kørt cykel, som er sjov på landevejen, da jeg ikke gider køre voldsomt race på motorvejen 
Kom eventuel gerne med nogle alternativer.
Kommer fra en Suzuki GS-500... og har været godt tilfreds, vil bare gerne have lidt ”meget” mere acceleration smiley hehe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Hornet vs. Suzuki GSR?
  • #1   1. dec 2010 hvis vi skal komme med alternativer må du lige skrive hvilket prisleje du ligger i ?

  • christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #2   1. dec 2010 Vi snakker 60.000 kr. maks.

  • #3   1. dec 2010 Når vi taler om den årgang Hornet, så vil jeg næsten tage en GSR. Kan bedre lide Hornets design. GSR'en har fået stor ros, og er i flere test kåret til at være næsten ligeså god som Hornet i tilsvarende årgang. Dvs du og jeg næppe mærker forskel.
    Men det burde da være muligt at finde nyere Hornets til samme pris...
    Denne model er min favorit
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=19430
    Og denne er billig:
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=18795

    Der er dog et ekstra plus ved GSR, og det er forsikringsprisen gennem IF.


  • #4   1. dec 2010 2 muligheder ville lede efter en nyere yamaha fz 6 med abs til de 60 k
    eller lede efter 12-13000 mere og købe en nyere z750 som min med abs,


  • #5   1. dec 2010 Kender ik' Suki'en - men i Hornet får du det tætteste du kan komme, på 100% "skudsikker" mekanik mv..
    Jeg kan se du kigger på en Hornet så ny, at den er med 17" forhjul, og det SKAL den være....glem den gamle med 16" forhjul !
    Du kan goggle tonsvis af test (nok mest tyske) og specielt i Tyskland har Hornet' sin store og trofaste fanskare - hvad der er godt hvis du ellers har mod på at hente "smarte" stumper dernede til den.
    Du kan læse mer på det tyske Hornet forum "hornet home.de" eller starte her:
    http://www.motorradonline.de/de/motorraeder/tests/vergleichstests/honda-hornet-600-kawasaki-z-750-suzuki-gsr-600-yamaha-fz6/102238
    Jeg behøver vel ikke sige det - ta' Hornet'en, den bliver du glad for længe... og mht. forsikring, jeg tror sgu'tte der er nogen forskel på en Suki suki og en Hornet..


  • christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #6   1. dec 2010 Må sige det er nogle lækre cykler du har fundet til mig, men de ligger desværre lidt over mit budget smiley maks. 60.000 kr.
    Men ja, som du også sige er jeg jo ingen superman på en motorcykel, og ville nok ikke kunne mærke den store forskel.
    Men hvis du skulle komme medd nogle plus og minus for begge cykler?


  • #7   1. dec 2010 Jeg havde klart taget GSR. Den er federe (min mening), og du kan få en nyere model med ABS for samme penge. Oven i købet er jeg ret sikker på, at du vil få en billigere forsikring ved IF's Suzuki forsikring, hvilket gør det til et endnu bedre køb.

    Jeg skal understrege, at jeg ikke selv har kørt en Hornet.


  • christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #8   1. dec 2010 Er meget glad for jeres gode svar, men er der ikke nogen der kan komme med nogle mulige plus'er og minus'er, sådan rent teknisk, og ikke så meget udseende og private holdninger til om det er suzuki eller honda man skal køre smiley

  • #9   1. dec 2010 Honda'en er rigtig sjov, og meget pålidelig. Jeg kørte på en årgang 2001 i 3 år. Den er lynende hurtig fra 0-100 (2,8 sek), og den ser fræk ud. Jeg nåede at køre ca. 30.000 km på den, og fik lavet stot service inden jeg solgte den. Mekanikeren sagde, at den så ud som ny indeni, og han overvejede at købe den af mig. Kan varmt anbefale den årgang.

  • #10   1. dec 2010 Hvad med en SV650, de er en del billigere

  • christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #11   1. dec 2010 Ja søren jeg har også læst om hornet's 0-100 tid, den er ret fed 2,8 sek, tror suzukien tager omkring 3,5 sek til 100. men tror du virkelig det er noget jeg som ren amatør kan mærke?

    Carl S Berg... du siger kawasaki... men hvorfor en... og hvorfor skulle jeg vælge den frem for de andre?


  • #12   1. dec 2010 Glem de 0-100 tider i den virkelige verden er Hornetén en smule langsommere end GSR og med en lille affjedringsopgradering er GSR en del mere velkørende end Hornetén
    Glem nu bare Hondaén og de evige knastkædeproblemer der følger med den og ja jeg kender det selv


  • #13   1. dec 2010 Ville også se efter yamaha fz6-n versionen eller lign til de 50-60000 kr. Den er ret ny fra 2004 og fremefter, og nogle har udvidet garanti, så de dækker i 5 år. Direkte indsprøjtning, hurtig, lækker og meget skøn at køre på. Er nem at dreje med, lave vendinger osv.. så overvej helt sikkert den!

  • #14   1. dec 2010 jeg har prøvet den nye hornet og den nye gsr fra 2010. og begge cykler er virkelig noget man bør have i sin samling. jeg syntes personligt at hondaen føles lettere at køre på, man ved præcis hvor man har den. men suzukien syntes jeg man sidder bedre på, den har super godt speedometer info, og man ved oz hvor man har den.
    men syntes du skal prøve begge cykler før du vælger noget. for side spejlene (så vidt jeg husker) er ikk noget at råbe hurra for, de sidder for langt inde på styret, så man ser sin albue, når man kører.
    men hvis det var mig, så tog jeg suzuki gsr- det blir oz min næste ged. smiley
    hvis du sparer lidt mere op, og venter med at købe en mc til marts-april, så kan du få en gsr 2008 model for 70.000+ kr.
    honda ved jeg ikk hva de ligger i smiley


  • #15   2. dec 2010 Gsr er meget mere sportslig, gode bremser kæmpe bagsvinger alustel og så med lidt powercommander og sådan for du faktisk rigtig godt træk i mellem området plus suzuki bare kan det der med gas respons... Suzuki gsr 100 procent frem for horneten

  • christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 21
    #16   2. dec 2010 Jamen jeg er ikke imod kawasaki... Carl S Berg... mærket betyder intet... vil bare gerne høre om nogle erfaringer med disse cykler om der er nogen der har haft nogle dårlige oplevelser med nogen af dem... jeg har bare nogle krav maks pris 60000 kr. og helst nyere 2000+..... hvis du har nogle alternativer, så kom med dem, og fortæl lidt om hvorfor du synes jeg netop skulle vælge netop den model frrem for mine to eksempler smiley

Kommentér på:
Honda Hornet vs. Suzuki GSR?

Annonce