1.860 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Totalskadet fireblade...????? Totalskadet fireblade...?????

har været nede at ligge på min fireblade 1000 RR 2005.

Har lige kontaktet vækstedet, der har takseret skaden i sammearbejde med Top danmark.

Jeg syntes selv, at min cykel har fået SÅ meget, at den er færdig. Men Top d. mener kun skaden løber op i små 70.000 kr med arbejdsløn.
Har desværre ingen billeder af den. Men følgende skal skiftes.

1. Højre kåbe (bund)
2. Højre kåbe (top)
3. Front kåbe
4. tank kåbe
5. bagerste kåbe
6. Venstre bund kåbe
7. venstre top kåbe
8. Plastik omkring bagbagpotte
9. termignoni ridset
10. sæde
11. bagsæde
12. højre forreste blink (diode)
13. Bagerste blink (rizoma LED )
14. Højre fodhvller
15. Højre forhviler holder
16. højre bagforhviler
17. Begge sidespejle
18. Stel har flere hak ( DE VIL BARE MALE DET )
19. Gaskabel
20. kåbe visir (PUIG)
21. Forskærm
22. Højre gaffel har dybe ridser
23. bagsvinger
24. crashpats
25. bremsepedal
26. højre motordæksel
27. Forfælg
28. bagfælg
29. Varmeskjold omkring udstødning er ridset
30. Nummerplade
31. Bagaksel til bagfælg
32. højre forlygte glas er ridset
33. Forreste bremsekalipre er ridset
34. Bagerste bremsekalipre er ridset
35. Køler er ridset
36. Gashåndtag er ridset
37. bremsegreb
38. + nogle ekstra dele.

Jeg forstår simpelthen ikke, at skaden ikke løber op i mere. Jeg ønsker ikke at få cyklen tilbage. Da den er for skadet.

Hvad kan jeg gøre ?

????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Totalskadet fireblade...?????
  • #1   6. dec 2010 Hvis de mener det koster 70K - så har de jo nok ret.

Personligt forstår jeg ikke de vil bygge en cykel op der har en salgspris på 130K +/-

• #2   6. dec 2010 Hvis værkstedet mangler arbejde så har de måske takseret den lidt lavt hvad angår timer, men kommer der klager fra dig bagefter kan det jo hurtigt blive dyrt for både værksted og forsikring!
    Men gå da ned i shoppen og tag mange gode billeder af den og hvis dem frem til nogen andre og hør deres mening!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #3   6. dec 2010 http://www.ankeforsikring.dk/Hvordan_man_klager.aspx

Afsted med dig.

Et stel til sådan en fætter er IKKE lakeret, men elokseret - så det skal skiftes.

Jeg ser ingen steder at der er påført en stelgeometri udmåling - den SKAL de udføre ved så kraftige skader...

Udover det, er det jo ikke deres problem at du ikke vil have din MC tilbage. De opfylder deres forpligtelser ved at give dig en kørbar MC tilbage, forudsat skaderne selvfølgelig er udbedret korrekt.

• #4   6. dec 2010 http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1804
    Ventet med at smadre den til efter næste finans lov smiley

• #5   6. dec 2010 får man også skiftet ting ud der bare er "ridset"

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #6   6. dec 2010 Få fat i taksatoren og få en fornuftig samtale med ham, istedet for at anke og klage mm.

• #7   6. dec 2010 En knækket køleribbe i gamle dage var lig med en ny cylinder dvs adskillelse af motor og planslibning af top osv!
    Selv har jeg en forgaffel på en GSXR der har deltaget i en ulykke og fået en skade, men den er næsten umulig at finde hvis ikke men ved hvor man skal lede! Koster nok omk 15 kilo sådan en gaffel.........

• #8   6. dec 2010 En forgaffel til 15k !!!!.
    Er det da en öhlins . For en Std. Gsx-r gaffel koster ikke engang så meget fra ny .

• #9   6. dec 2010 Som Fanta H skriver så få en fornuftig snak med taksator, selv om cyklen ikke er totalskadet er der stadig flere muligheder for at få kontant erstatning...salg til genopbyg, nedskrivning af værdi m.m.

• #10   6. dec 2010 Undskyld, min fejl, gaffelben, det er kr 9029,- PR SIDE (18.058,-) ved ikke om det er incl moms står der ikke noget om på skadesopgørelsen!

• #11   6. dec 2010 Du lyder ivrig efter få den solgt til forsikringensselskabet .....kan du få skadebeløbet op omkring 78 k tror jeg egentlig du ved en fornuftig samtale med taksator for den totalskadet

• #12   6. dec 2010 Sajmon: Jeg vil heller ikke godtage, at de (maler) stellet. det har fået 5-6 små hak ned i aluminiumet + ridserne
    Hvad er elokseret ??

• #13   6. dec 2010 Hvorfor er det du ikke vil have den tilbage, hvis de laver alle skaderne?
    Derefter fejler den jo ikke noget.

• #14   6. dec 2010 Hvorfor spørg du ikke bare værkstedet om de vil købe cyklen med skaden ??

• #15   6. dec 2010 Jesper - Skaderne bliver jo ikke 100% udbedret, der står jo de ikke vil gøre noget ved stellet.

• #16   6. dec 2010 Tag en snak med taksator.

Så vil de helt sikkert udbetale istedetfor

Med 70k i skade er den jo død. Den er jo ikke en dag over 120k værd

• #17   6. dec 2010 Så lange skaden er under 67 % af handelsværdien bliver den lavet. (Sådan var reglerne i 2009, forbeholde for ændringer). Er handelsværdien 130K og skaden under 87,1K, så repareres der. Det er ikke en ret at vælge om vil have kontanter eller repareret køretøj.

• #18   6. dec 2010 Kristian S: Der står de vil male ridserne. Det er da en udbedring af den skade der hedder "ridse i stel". Og kan det laves så farven matcher, så er det udbedret. Tvivler stærkt på en stel tager skade af en ridse (som hverken du eller jeg kender dybden af).
    Men er man i tvivl, kan man jo bede om at få stellet målt for skævhed.

• #19   6. dec 2010 Tjah, hvis de kan lave den så at den står som før uheldet, så kan jeg ikk se hvorfor de ikk skulle have lov til det.. men siger Honda at stellet ikke må males.. så er den vel totalskadet..

• #20   6. dec 2010 Få en god snak med taksator, ang. løsningen på stellet på en pæn måde, du kunne måske fire lidt på udsalgs prisen og derved få den tættere på en totalskade procent.
    Der er vel også risiko for at der kommer nogle tillæg på sakden så den nærmer sig 80.000
    Uddrag fra anknævnet for forsikring.:
    Skaden er mellem 65% og 75% af handelsværdien
    Forsikrede skal i denne situation have valget mellem reparation og kontanterstatning svarende til handelsværdien

• #21   6. dec 2010 Jeg håber at taksatoren er villig til at hæve rep. summen til 80.000 kr. Og så vi bliver enige om, at det er 65 % i salgsværdien. Men ved ikke rigtig, hvordan jeg skal bære mig af

• #22   6. dec 2010 Det er nemlig rigtigt, lige så snart skaden overstiger 65% af handelsværdien er det ejeren der kan afgøre om han/hun vil have motorcyklen repareret eller heller vil have kontant erstatning svarende til handelsværdi hos aut. forhandler.

• #23   6. dec 2010 Reglerne står her ---> (link fjernet)

Men det du skal bruge er:

Skaden er under 65% af handelsværdien:
    Køretøjet repareres afgiftsfrit.

Skaden er mellem 65% og 75% af handelsværdien:
    Forsikrede skal i denne situation have valget mellem reparation og kontanterstatning svarende til handelsværdien. Vælges reparation, kan det ske afgiftsfrit. Forsømmer selskabet at give den forsikrede valget mellem reparation og kontanterstatning, skal der svares ny afgift ved reparation. Afgiften skal betales af selskabet.

/ Bülow...

• #24   6. dec 2010 Havde ikke godkendt et klatmalet stel, som måske oven i købet er skævt !!! Men med nyt stel og bagsvinger så bliver den da fin igen.

• #27   7. dec 2010 En ridse er jo en slags deformationszone hvor der vil opstå kærv-virkning i forbindelse med belastning, så jeg tror heller ikke det bare lige kan males, men kommer selvfølgelig an på hvor dybt og hvorhenne det sidder!

• #28   7. dec 2010 Birk S: Jeg forstår heller ikke, hvorfor den ikke er skadet for mere. Jeg vil gerne have nyt stel. for det kan rep. næppe bære. Så må den da være skadet for mere end de 65%.

Allan R: stelllet har 4 hak på ca 4 mm og 2-3 mm dybe mellem tank og højre topkåbe.
    Derudover har stellet også fået især et grimt hak i nede ved det store motorskjold på ca. 5 mm. og 3 mm dybt + div. små hakker !.

• #29   7. dec 2010 nyt stel koster iøvrigt 12400 kt + moms

• #30   7. dec 2010 Du kan også godt skrive et sæt dæk på... Hvis for & bagfælg skal skiftes, så vil jeg også skifte dækkene... Det er omkring 3500kr + montering, ventiler og afbalncering, så i nærheden af små 4000kr...

Men forlang at se en skævhedsudmåling... Der har jo været smæk på i begge ender, når både forgaffel - forhjul & svinger - baghjul, er smadret...

/ Bülow...

• #31   7. dec 2010 Hvis det er et alu stel så skal der da et nyt til skulle jeg mene, det lyder som om det er tæt på at være gennemgående med de ridser, der nok nærmere skulle kaldes revner, alu opfører sig jo noget anderledes end jern!

Kommentér på:
Totalskadet fireblade...?????

Annonce