Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2195 kr for drosling??
  • #1   6. dec 2010 Det koster et droslingskit hvis det skal købes i Danmark, jeg har selv købt fra tlo-bikeshop.de til små 1000 kr.

• #2   6. dec 2010 Hvis det er inkl. montering så ja smiley

• #3   6. dec 2010 det er excl montering ? :s

• #4   6. dec 2010 Tak simon, men det tætteste jeg kan komme på gsx 550ED 1984 er den drosling som hører til gsx550E fra 84... tror du det går?

på siden af min mc står der faktisk også GSX550E og altså ikke det sidste D som der står på registreringsattesten. vil det sige at det er den samme MC?

• #5   6. dec 2010 undskyld det er forkert.

der er enten : GSX 550 ES / 47 kW
    (GN71D) / Bj. 83-84

eller denne : GSX 550 E / 50 kW
    (GN71D) / Bj. 85-87

og min er som sagt fra 84

• #6   6. dec 2010 Det lyder dyrt udfra hvad man plejer at høre om hvad det koster, jeg ville lige forhøre mig et par andre steder

• #7   6. dec 2010 Drosling koster 2195,- det er det importøren tager for det. undersøgte selv da jeg skulle ha det hjem til min egen, og undersøgte ikke bare 1 sted ´mener jeg mailede til en 12-15 værksteder, forhandler osv.

prøvede også at købe hjem direkte fra tyskland, men de ville have det igennem importøren og bad mig kontakte ham i stedet.

mvh
    Mads

• #9   7. dec 2010 Kør til udlandet og få det monteret der og få en godkendelses attest derfra, et EU land?

• #10   7. dec 2010 Det lyder meget som om det kunne være en temmelig almindelig dansk pris.

Du kan nok spare nogle hundrede dask ved at bestille et hjem fra tyskland, men husk endelig at får et TÜV attesteret sæt.

Men helt ærligt - somme tider undrer jeg mig - hvis man vil indkøbe dele /reparere et kørejern, så skal man jo respektere, at de lokale forhandlere/reparatører også har en forretning, der skal løbe rundt. Det koster noget at leve i et samfund, der er skruet sammen som vores.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #11   7. dec 2010 Det er nemlig rigtig Knud, man vil gerne modtage vores høje løn eller anden ydelse, men vil helst ikke betale den anden vej, forhandleren herhjemme tjener ihvertfald ikke 1000 kr på et drosselkit.

• #12   7. dec 2010 Nu er det jo ikke sikkert at trådstarter modtager en høj løn. Nu hørte jeg til en af dem der tog til den lokale forhandler af de ting jeg skulle bruge da jeg havde mc, men kan da sagtens forstå at nogle vælger at købe tingene i udlandet (derved også en højere risiko)

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#13   7. dec 2010 Det er Buckberg mc der importerer de godkendte kit, og det har forhandlere 30 % på, og jeg ved hvad jeg snakker om, førhen skulle det være lavet til mcen med stel nr. på og tuv godkendt, men det er synshallerne åbenbart holdt op med at forlange, det er jo ikke forhandlernes skyld, de skal følge gældende regler.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#14   7. dec 2010 Jeg ved ikke hvad Buckberg tjener på det jeg ved bare andre forhandlere har 30 % ved ham, jeg mener bare ikke man altid skal kalde alle forhandlere røvere og banditter.

• #15   8. dec 2010 Bombe:

Forstå lige en ting. Selv om vi er i EU, er der på masser af områder vandtætte skodder mellem de forskellige lande, hvad priskalkulker angår for distributører. En af grundene er de enorme forskelle i markedsstørrelser. En anden er, at producenter ikke er dummere end alle andre forretningsfolk - de benytter en model, der hedder prisoptimering. Nu begynder vi med - bare som et eksempel - at Buchberg f.eks køber et sæt, der koster dem 800 kr. Det vil de sælge med en helt almindelig bruttoavance på f.eks. 40% altså 1335 kr.

Det beløb betaler en forhandler så Buchberg for varen. Nu ønsker den forhandler sig garanteret at kunne sælge samme vare med 45-55 % bruttoavance - så er du allerede over 2500 kr!!!! Det er der som Fanta rigtigt siger slet ikke plads til!

Fanta har helt ret - og da Buchberg ikke vil priskonkurrere med sine distributører, lægger han sig også på en markedspris til slutbrugere.

Der foreligger en praktisk eneforhandleraftale idet droslingskits til dannevang alene udgør et importvolumen der ligger langt under den for frihandel betingende bagatelgrænse. HER ER ÅRSAGEN TIL PRISEN I DANMARK!

Jeg udtaler mig ikke om det moralsk rigtige eller forkerte i det her, Jeg fortæller bare, hvad det her handler om. Hvis man ikke som dansker vil betale, hvad det koster at handle i Danmark, så må man handle uden for, men så kan man heller ikke pibe over at danske forhandlere ikke vil servicere - deres forretning bliver jo ødelagt.

• #16   8. dec 2010 Jeg skal lige sige, at mit regneeksempel er "nettoberegninger" altså det man benytter inden beregning af endelige listepriser. Der foregår formentlig sådan, at f.eks. Buchberg beregner sig en costpris (de 1335 i eksemplet). Derefter beregner de en listepris til slutbrugere, som de også selv sælger til (vejl. udsalgspriser) og på den liste for forhandlerne så en rabat (det Fanta nævnmer som 30%)

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#17   8. dec 2010 Nemlig, og hvis en uautoriseret forhandler køber original dele ved en autoriseret så får han mellem 10 og 20 % avance, og der har man så delt avancen, så det vil sige at den autoriserede har mellem 20 og 40 % avance, og det er ikke bare tal jeg slynger ud,
    så lad være med at tro at de spinder guld, det er vel ikke for sjovt at de lukker på stribe
    at sige at forhandlere har flere hundrede % er for latterligt.

Kommentér på:
2195 kr for drosling??

Annonce