2.800 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Burgman ny, brugt eller alternativer? Burgman ny, brugt eller alternativer?

Jeg på 400cc. Er der nogle fordele / ulemper?

Hvad er service intervallet? Har set der i 2003 kom indsprøjtning, virkede det optimalt fra start af eller skal man have en nyere model?

En ny an400k8 koster jo ”kun” 59.995, og fordi den er sat ned, så har dem der sælger brugt givet mere, så jeg syntes brugtprisen er lidt vel høj. Går ud fra suzuki kommer med en ny og så kunne der yderligere være lidt rabat på den gamle model. Hvis man finder en der har gået 50.000km, hvad skal man så regne med skal skiftes? Hvad går den per liter? Er de håndbeskyttere noget værd eller er det bedre med større ”forude”? Egner den sig til vintercykel også?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Burgman ny, brugt eller alternativer?
  • #1   14. dec 2010 En scooter egner sig ALDRIG til vinter, for du kan ikke få fødderne ned og støtte rundt i sving, og hvis du gør det alligevel med fødderne, så risikerer du nemt at brække anklerne!
    På youtube er der en som går 208 km/t med ganske lidt tuning a le ´´a Power Commander udstødning og filter!

• #2   14. dec 2010 Tak for svar smiley

Har allerede overvejet den større forrude, men syntes jeg har læst at man så ikke kan have håndbeskyttere på (syntes nu heller ikke de er for kønne). Er 180cm

Det er korrekt den har kostet 69.000 vidst i 2009, men i 2010 blev den sat ned til 59.995,-

Grunden til jeg også ville bruge den til vinter er at jeg har en 125cc og det er måske lidt overkill med 2x MC, da den har kørt vinter og service bogen er lidt tom (koster 23.000kr) i nypris tænkte jeg at jeg hellere ville beholde min først MC til evigt minde end at få en pris der var latterlig lav.

Nogle der ved ca. service interval og om hvad der går i stykker? Ny rem? Kobling? Eller holder sådan en burgman 300.000kr helt uden skift af tændrør?
    smiley

• #3   14. dec 2010 Det med ikke at få våde handsker lyder rigtig godt. Måske et lidt dumt spørgsmål så tidligt, men der findes jo ikke vanvittigt mange af dem, er de til at komme af med igen?

Tror det bliver en ny, men man ved jo aldrig helt med sit job i disse tider

• #4   15. dec 2010 Puha, det lyder dyrt, så må jeg (ØV!) tage det offentlige i de 3 måneder. De 18.000 er jo noget af en regning. Jeg mener, hvis jeg køber en brugt og skal ofre hen af så mange penge (brugt burger min 30k) og hvis man er uheldig nok en rep. For 20k, så er man jo kun 9000kr fra at kunne købe en ny :S

Ved du hvad han har fået lavet? Nu har jeg selv garage og kan lave en del selv, men de første service havde jeg nu tænkt mig at lade suzuki om, for garanti osv

• #5   16. dec 2010 Endnu engang mange tak for jeres input. 11.000 er nu billigere end 18.000, men det lyder godt nok bekosteligt. Tror jeg selv havde valgt at lave det jeg kunne og så lade værkstedet om resten, alt efter årgang. Så har jeg de lige nogle måneder til at spare lidt op så jeg forhåbentlig kan købe den i løbet af den kommende sommer

• #6   19. feb 2011 Burgman 400 - Jeg har selv kørt Burgman 400 2008 . Køb en ny og du er super kørene i lang tid , den kører fantastisk og leverer varen for hver kr , Du kan finde de mest basale reperationer og små ting på Youtube hvor der er en Amrikansk knægt der skiller og samler sin Burgman osv
    Når man arbejder på en Burgman skal man bare gide at skille den rigtig af og give sig lidt tid , så er den ret enkel og godt bygget
    Glæd dig
    Mvh johnny

• #7   20. feb 2011 Det hele endte med jeg købte en 2009 model og ja, jeg er rigtig glad for den smiley

• #8   21. feb 2011 Fornuftig valg og tilykke
    mvh johnny

Kommentér på:
Burgman ny, brugt eller alternativer?

Annonce