MC/Brobizz - HJÆLP MC/Brobizz - HJÆLP
Hej Alle, jeg kunne godt bruge noget hjælp fra jer.
Jeg har brobizz og på vej til fyn i sommers brugte jeg brobizz-banerne. Men...selvom jeg havde fået grønt lys af anlægget, så gik bommen ned lige foran mig på frem til den, så jeg mente kun at jeg havde den ene at lægge cyklen ned! Nu nægter storebælt at acceptere skaden selvom der på stedet blev udfyldt papirer på det af dem selv og jeg har den kopi stadigvæk. Mit forsikringsselskab er umidddelbart ligeglade og claimer bare mig for en skade!
Jeg syntes ærligt talt ikke at det kan være rigtigt at fordi deres anlæg fejler så kan de bare nægte fordi de med en lille gemt på hjemmesiden skriver at MC ikke må være i brobizz-banerne.
Jeg har talt med FDM og de siger at hvis jeg kan fremskaffe materialer som blev sendt med ud med brobizzen i sin tid er der nok en sag ...
så HJÆLP .... er der nogen der har nogen materialer fra storebælt/brobiss liggende der er et par år gamle evt ?
..og er det nogen der har været i en lignende situation pls ?
Håber i kan hjælpe !
Camilla :|
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Emner: 39 Svar: 1.138
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 217
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 12
Ja jeg er fuldt ud klar over hvad der står og at de skriver på hjemmesiden at MC ikke må være i Brobizz-banerne ...NU!
Men FDMs jurisiter mener at der faktisk kan være en sag...alt efter hvad der faktisk står i det materiale der er sendt ud sammen med brobizzen.
Det er nemlig ikke juridisk set nok bare at skrive det på hjemmesiden. Men jeg smed desværre mit materiale væk for blot et halvt års tid siden---så er der nogen der har en folder liggende som blev sendt ud ( ...gerne for et par år siden ?) HVad står der reelt i folderen ? (Ikke hjemmesiden og ikke hvad man tror der står!)
Måske kunne det i det mindste føre til at der blev skiltet på storebælt uagtet om jeg selv ender med regningen alligevel.
dec 2010
Narrowhead ... du har tilfældigvis ikke noget materiale liggende ? Jeg ringede ind da jeg bestilte den, så jeg fik blot noget materiale tilsendt!
Kenneth ... jeg har lige oprettet min profil her tilmorgen, fordi en kammerat fortalt mig om siden ...jeg skal da nok prøve at få rettet op det ss
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.792
Set i bakspejlet skulle du nok bare været kørt igennem og knækket bommen. Den er sikkert lavet til at kunne knække for ellers kunne de ikke bestille andet end at reparere anlægget.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Det kan muligvis godt være Storebælt ikke skrev noget om MC og brobizz dengang du fik den, men det gør de nu, og det er selvfølgelig dit ansvar at søge info om det.
De har informeret om det gennem div. MC blade og FDM Motor. Så med mindre du kan huske at have læst om at det kan bruges til MC står du dårligt. For du læste vel det materiale du fik med?
sep 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
sep 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 333
Det er jo nok fordi det er en folder om "montering af brobizz i personbiler". Hmm!
dec 2010
Dannie>> Nøj jeg ville vææe glad hvis du kunne trylle det materiale frem, jeg ved nemlig at jeg ikke har mit selv!
Narrowhead>> Tak foir hintet, jeg har godt nok kigget, men kan heller ikke i de betingelser finde noget. Det vil jeg naturligvis vise advokaten
Jesper...sådan en ansvarsfraskrivelse selv hvis den senere er 'offentligtgjort' i FDM eller MC-blade tror jeg altså ikke holder juridisk. Det er jo speacial-blade! Måske havde den holdt hvis det var dagspressen, men da det ikke er lovgivning vi snakker om...så holder den ikke!
Carsten M>>> hmmm jahh det syntes du sikkert...men så kan du jo lege min chauffør næste gang jeg skal til fyn
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 204
Dette gælder også selvom man har en brobizz. Så hvis det er sket sommeren 2010 eller 2009 tror jeg desværre ikke du har meget at have din sag i.
Jeg krydser storebælt ca 10 gange hver sommer og har derfor brugt lidt tid på at læse hvad de anbefaler og hvad de fraråder man gør.
mvh Stubkier
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Emner: 39 Svar: 1.138
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 121
Jeg håber at storebælt dækker din skade. Det bør de.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
Men når det er sagt så COME ON... det er sgu i orden at tænke selv og andre folk skal ikke stå for at erstatte ens egen dumheder.
Jeg ville da heller ikke betale hvis en bil kørte ind i mit hus fordi jeg ikke havde fortalt ham der stod et hus hvor han havde tænkt sig at parkere.
dec 2010
En lille update til de intresserede.
Jeg er så mega stædig så jeg for 3. gang klagede over mit forsinkirngsselskabs accept af storebælts afvisning. Nu tager de da så alvorligt at de har sat en advokat og en jurist til at se på sagen. Om ikke andet er mit håb at det da ville være lækkert at f ådem til at acceptere skaden, men ikke mindst at de skal se at få styr på deres skiltning så ingen andre MCister ender på samme måde.
Er I intresserede, skal jeg nok holde jer løbende opdaterede!
dec 2010
Uff undskyld at jeg ikke fik opdateret herinde ...men sandeligt om ikke at der endeligt for nogen måneder siden endeligt kom en afgørelse.
Storebælt tabte sagen, og de har været nødt til at anderkende deres erstatningsansvar
...og sandeligt der ikke også nu er kommet skilte op på Storebælt om at MCer IKKE må være i brobizzbanerne.
Tak til jer alle sammen for alt jeres støtte.
Kh
Camilla
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Jeg har på MC med Bizz kørt gennem Bizz-banerne talrige gange, indtil en behjertet medarbejder fortalt mig at jeg egentlig skull aflevere den i den manuelle bane.
Jeg er aldrig blevet væltet, og og jeg er aldrig blevet opkrævet et forkert beløb.
Jeg er imidlertid blevet fejlopkrævet i manuel bane. det blev rettet på stedet!
MC/Brobizz - HJÆLP