4.063 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

MC/Brobizz - HJÆLP MC/Brobizz - HJÆLP

Hej Alle, jeg kunne godt bruge noget hjælp fra jer.
Jeg har brobizz og på vej til fyn i sommers brugte jeg brobizz-banerne. Men...selvom jeg havde fået grønt lys af anlægget, så gik bommen ned lige foran mig på frem til den, så jeg mente kun at jeg havde den ene at lægge cyklen ned! Nu nægter storebælt at acceptere skaden selvom der på stedet blev udfyldt papirer på det af dem selv og jeg har den kopi stadigvæk. Mit forsikringsselskab er umidddelbart ligeglade og claimer bare mig for en skade!
Jeg syntes ærligt talt ikke at det kan være rigtigt at fordi deres anlæg fejler så kan de bare nægte fordi de med en lille gemt på hjemmesiden skriver at MC ikke må være i brobizz-banerne.

Jeg har talt med FDM og de siger at hvis jeg kan fremskaffe materialer som blev sendt med ud med brobizzen i sin tid er der nok en sag ...

så HJÆLP .... er der nogen der har nogen materialer fra storebælt/brobiss liggende der er et par år gamle evt ?
..og er det nogen der har været i en lignende situation pls ?

Håber i kan hjælpe !

Camilla :|

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC/Brobizz - HJÆLP
  • #1   17. dec 2010 sidst jeg så efter på deres hjemmeside stod der højt og tydeligt at brobizzen IKKE kan bruges af MC'er i brobiz banerne, men at man skal hen til det manuelle betalingsanlæg og vise den der... hvilket jeg så har gjort

• #3   17. dec 2010 motorcykler skal gennem de manuelt betjente baner også selvom de har brobizz med.... Jeg pendler selv over hver dag, så har undersøgt det til hudløshed smiley

• #4   17. dec 2010 "Motorcykler må af sikkerhedsmæssige årsager ikke køre igennem betalingsanlægget i BroBizz-banerne." klippet fra hjemmesiden. Den regning må du selv æde.

• #6   17. dec 2010 Hej Alle,

Ja jeg er fuldt ud klar over hvad der står og at de skriver på hjemmesiden at MC ikke må være i Brobizz-banerne ...NU!

Men FDMs jurisiter mener at der faktisk kan være en sag...alt efter hvad der faktisk står i det materiale der er sendt ud sammen med brobizzen.
    Det er nemlig ikke juridisk set nok bare at skrive det på hjemmesiden. Men jeg smed desværre mit materiale væk for blot et halvt års tid siden---så er der nogen der har en folder liggende som blev sendt ud ( ...gerne for et par år siden ?) HVad står der reelt i folderen ? (Ikke hjemmesiden og ikke hvad man tror der står!)

Måske kunne det i det mindste føre til at der blev skiltet på storebælt uagtet om jeg selv ender med regningen alligevel.

• #10   17. dec 2010 @Michael .... TAK!
    Narrowhead ... du har tilfældigvis ikke noget materiale liggende ? Jeg ringede ind da jeg bestilte den, så jeg fik blot noget materiale tilsendt!

Kenneth ... jeg har lige oprettet min profil her tilmorgen, fordi en kammerat fortalt mig om siden ...jeg skal da nok prøve at få rettet op det ss

• #12   17. dec 2010 Jeg vil da mene at anlægget er forkert sat op. Der er rødt når man kører frem mod anlægget - så bliver der grønt når brobizzen er registreret. Herefter forventer man da ikke at bommen skal gå ned. Det der efter min mening burde være sket var, at Camilla skulle være blevet opkrævet som om hun var en bil. Så kunne det have været udredt senere, og der havde ikke været nogen fare for uheld under gennemkørslen.

Set i bakspejlet skulle du nok bare været kørt igennem og knækket bommen. Den er sikkert lavet til at kunne knække for ellers kunne de ikke bestille andet end at reparere anlægget.

• #14   17. dec 2010 Dengang min far tog kørekort, var der fri hastighed. Nu har han så fået en bøde for at køre for stærkt, men den skal han vel ikke betale? Det var jo lovligt dengang han fik kortet, så det er vel stadig for ham??

Det kan muligvis godt være Storebælt ikke skrev noget om MC og brobizz dengang du fik den, men det gør de nu, og det er selvfølgelig dit ansvar at søge info om det.
    De har informeret om det gennem div. MC blade og FDM Motor. Så med mindre du kan huske at have læst om at det kan bruges til MC står du dårligt. For du læste vel det materiale du fik med?

• #15   17. dec 2010 jeg syntes kvinder der ikke kan holde balancen på mc, skal lade manden i huset kører.....

• #16   17. dec 2010 det er selvfølgelig bare min mening, og ikke den generalle indstilling her på galleriet!!

• #18   17. dec 2010 har lige kigget i min brobizz! Der lå kun en lille folder der hedder "montering af brobizz i personbiler" der står intet om Mc.
    Det er jo nok fordi det er en folder om "montering af brobizz i personbiler". Hmm! smiley

• #19   17. dec 2010 Ja, den sammenligning holder altså ikke en meter!!!

Dannie>> Nøj jeg ville vææe glad hvis du kunne trylle det materiale frem, jeg ved nemlig at jeg ikke har mit selv!

Narrowhead>> Tak foir hintet, jeg har godt nok kigget, men kan heller ikke i de betingelser finde noget. Det vil jeg naturligvis vise advokaten smiley

Jesper...sådan en ansvarsfraskrivelse selv hvis den senere er 'offentligtgjort' i FDM eller MC-blade tror jeg altså ikke holder juridisk. Det er jo speacial-blade! Måske havde den holdt hvis det var dagspressen, men da det ikke er lovgivning vi snakker om...så holder den ikke!

Carsten M>>> hmmm jahh det syntes du sikkert...men så kan du jo lege min chauffør næste gang jeg skal til fyn smiley deal ?? gg

• #20   17. dec 2010 Der er har i mindst 2 år stået at MC ikke måtte benytte sig af Brobizz banerne men skulle kører til den Manuelle (gule baner).

Dette gælder også selvom man har en brobizz. Så hvis det er sket sommeren 2010 eller 2009 tror jeg desværre ikke du har meget at have din sag i.

Jeg krydser storebælt ca 10 gange hver sommer og har derfor brugt lidt tid på at læse hvad de anbefaler og hvad de fraråder man gør.

mvh Stubkier

• #21   18. dec 2010 de kan iøvrigt henvise til at du ikke har monteret bizzen korrekt, da det ret præcist er beskrevet hvordan du skal placere den i din forrude!! som jo ikke findes på din mc.

• #22   18. dec 2010 Tak for dit indlæg og advarsel. Jeg har aldrig hørt nogen advarsel om brobizz før og jeg kunne sagtes selv finde på, at køre gennem brobizz banen (indtil nu).
    Jeg håber at storebælt dækker din skade. Det bør de.

• #23   18. dec 2010 Skide surt med din kværn... det er altid nederen når ens kæreste eje får ridser smiley

Men når det er sagt så COME ON... det er sgu i orden at tænke selv og andre folk skal ikke stå for at erstatte ens egen dumheder.

Jeg ville da heller ikke betale hvis en bil kørte ind i mit hus fordi jeg ikke havde fortalt ham der stod et hus hvor han havde tænkt sig at parkere.

• #24   1. jan 2011 Hej Alle,

En lille update til de intresserede.
    Jeg er så mega stædig så jeg for 3. gang klagede over mit forsinkirngsselskabs accept af storebælts afvisning. Nu tager de da så alvorligt at de har sat en advokat og en jurist til at se på sagen. Om ikke andet er mit håb at det da ville være lækkert at f ådem til at acceptere skaden, men ikke mindst at de skal se at få styr på deres skiltning så ingen andre MCister ender på samme måde.

Er I intresserede, skal jeg nok holde jer løbende opdaterede!

• #26   19. maj 2013 Kære Alle,

Uff undskyld at jeg ikke fik opdateret herinde ...men sandeligt om ikke at der endeligt for nogen måneder siden endeligt kom en afgørelse.

Storebælt tabte sagen, og de har været nødt til at anderkende deres erstatningsansvar smiley

...og sandeligt der ikke også nu er kommet skilte op på Storebælt om at MCer IKKE må være i brobizzbanerne.

Tak til jer alle sammen for alt jeres støtte.

Kh
    Camilla

• #27   28. aug 2014 Hvis det kan være nogen trøst:

Jeg har på MC med Bizz kørt gennem Bizz-banerne talrige gange, indtil en behjertet medarbejder fortalt mig at jeg egentlig skull aflevere den i den manuelle bane.

Jeg er aldrig blevet væltet, og og jeg er aldrig blevet opkrævet et forkert beløb.

Jeg er imidlertid blevet fejlopkrævet i manuel bane. det blev rettet på stedet!

Kommentér på:
MC/Brobizz - HJÆLP

Annonce