2.261 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
4t potte på 2t 4t potte på 2t
Hey,
Jeg overvejer at lave et andet udstødningssystem på min high-end 2-takter.
Men hvor meget forskel er der på potterne fra 4-takt til 2-takt? Er der gennemsnitligt den samme lyddæmpning eller hvordan?
Det ville jo lyde forfærdeligt hvis man sætter en potte på uden lyddæmpning.
Det skal lige siges at vi ydelses-mæssigt snakker 12-14.000 omdrejninger. på 2-takteren.
0 synes godt om
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 11 Svar: 90
feb 2010
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 78 Svar: 576
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
men du må ikke ændre på 2 t udstødningen, du vil ødelægge både trækkraft og top effekt, og den vil sætte sig i stemplet, også hvis du bare fjerner det tynde rør i enden af udstødningen.
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 16
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 11 Svar: 90
Jeg er udmærket klar over udstødnings-forholdene på min 2-takter. Det er nok også derfor jeg har et godt stykke over 20 hk på baghjulet med små 70 ccm... Jeg har selv tegnet min næste udstødning med udregninger osv.
Jeg spørger blot om lyddæmpningen i 4-takt potter er meget anderledes indvendig end de er i en 2-takt potter.
Jeg ville lave så udstødningen går ud af baglygten, ligesom denne: http://i84.photobucket.com/albums/k25/Troels_K/phoca_thumb_l_IMG_0042.jpg
Og i den sammenhæng ville jeg blot have en anden potte på. Og design-mæssigt er der ikke den store forskel på 2-takt potter (95% er runde med en udgangsbøjning på 90 grader) http://www.scooter-center.com/medias/sys_master/8451409921601216.jpg
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.675
Det er jo grundet de 2 meget forskellige principper!
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 61 Svar: 298
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 11 Svar: 90
Ja jeg ved godt modtrykket er helt anderledes, og jeg ved også godt længden har noget at sige effektmæssigt. Man kan hente omkring 1 hk ved slet ikke at have potte på. Men jeg tror bare jeg laver min egen potte, for jeg får ikke meget ud af det her
Kenneth - det var også hvad jeg havde i tankerne om forskellen, men jeg har set et par ødelagte 4-takt potter, hvor der slet ikke har været uld i. På nogle costum-bikes er det jo også bare et afgangsrør uden fløjte eller noget
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.919
Så du kan sagtens bruge en 4T potte på dit nuværende kammer eller fremtidige du selv bygger. Rent dæmpningsmæssigt tvivler jeg på der er forskel. Både på min knallert (Suzuki Adress) og flere af mine 4T MC'er, er det bare et perforeret rør med uld omkring.
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 11 Svar: 90
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 16
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.919
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.675
Lyddæmpning kommer EFTER expansionspotten!
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 11 Svar: 90
Expansionspotte = expansionskammer = http://www.jcmotors.com/images/PRODUCT/medium/JCM-020017.jpg
Nogle kalder bare forrøret for pot, og SELVE potten for lyddæmper.
Jeg søger en anden lyddæmper/potte/rørhale/whatever
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.675
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 11 Svar: 90
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 805
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 11 Svar: 90
Det er stadigvæk blot info vedr. 4-takt potter jeg søger!!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.675
4t potte på 2t