2.234 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Overvejer a anskaffe en Suzuki TL1000s Overvejer a anskaffe en Suzuki TL1000s

heej folkens
som overskriften siger så overvejer jeg at anskaffe mig en Suzuki TL 1000s fra 1997. så jeg ville høre om der er nogle af jer der har/har haft sådan en og kender til styrker og svagheder på dem. cyklen jeg kigger på har kørt 80,000. og jeg syntes der lyder af meget, men har det nogen betydning....?
mvh jonas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvejer a anskaffe en Suzuki TL1000s
  • #2   27. dec 2010 Køb en TLR i stedet, der er et par billige og fine tilsalg her på galleriet

• #3   27. dec 2010 Mads N det kommer vil an på hvordan man køre..

Jørgen R (Holstebro) . jaah jeg har godt set dem.. men de er lige lidt over mit buget desværre

• #4   27. dec 2010 He-he, vil man køre TL1000S vil man også have klasket gaffelbroen i panden. Den er storgrov!
    Og solid og driftsikker!

• #5   27. dec 2010 Kasper K jeg er ikk sikker på at jeg er med på hva du mener med "klasket gaffelbroen i panden". men solid og driftsikker det er noget der lyder godt

• #6   27. dec 2010 Han mener at den meget gerne vil på baghjul.

• #7   27. dec 2010 En TL1000S med det antal km skal være billig. De fåes med meget færre km til 50-60000.
    Styrker: Moment, moment og masser af moment. Maskinen er en dejlig stærk maskine. Den er mere brutal i motoren, både acc og motorgang end sine yngre søskende SV 1000N/S. En meget billig sportsmaskine og selv om der findes en storebror ("R" modellen) er S modellen mere en bandit. For nem at køre weelies på, faktisk svært at lade være.
    Svagheder: På årgang 97 er der mange svagheder: Utæt koblingsdæksel, Forkert konstruktion af kølesystemet. (motor opnår ikke rette temp.) Svag kobling (kun 5 fjedre), Svagheder i stel, især omkring kronrør. (Skyldes ofte hårde landinger efter wheelies) Eftermonteret styrdæmper.
    På årgang 98 og frem er alle fejlene rettet, og man har en kanon maskine. Husk at checke stelnummer for korrekt årgang.
    Er gearet for højt. Std. hedder 17-38. og den kan ikke trækkes ud til rødt felt i 6 gear. Meget hård kørestilling. Man kører ikke lige til Hartzen på den.

Torsionsdæmperen bag bør skiftes.
    Denne maskine er en overset model. Med masser af moment til meget billige penge. Mange bliver skræmt af problemerne med 97 modellen, men hopper man over dem er der ingen problemer.
    Den kan med en 16-40 gearing redline i 6 gear og ca. 275 på toppen. Men er svær at få til at holde forhjulet i jorden.
    At sammenligne TL 1000 S med den moderne SV 1000 S, er som at sammenligne et Wrestling show med et stramaj-kursus. TL 1000 S er den onde bror.
    Hvis valget er mellem S og R modellen med fuldkåbe, så tag en S. Den giver meget mere valuta for pengene.
    Blev kendt som en widdowmaker i udlandet pga sin brutale køremåde.

• #8   27. dec 2010 Brian : Fedt skrevet, jeg får næsten helt lyst til at købe en TLSer !!!

• #9   27. dec 2010 Hehe man skulle næsten tro at Brian, har sådan en Tl 1000s tilslag. hehe

• #10   27. dec 2010 Så er forskellen sku heller ikk større. Har selv en SV1000S med 2tænder mere på baghjulet. og har prøvet tls'eren. kan sku ikk mærke den store forskel du taler om. men du har sikkert en selv. smiley

• #11   27. dec 2010 Jeg synes at en TLR er 100 gange kønnere og den er ikke dyrere, jeg har ikke prøvet en TLS kun en TLR, det er en stiv kamel men den har et fantastisk træk

• #12   27. dec 2010 Jørgen R: det er jo en smagssag hvilken af de 2 man synes er pænest. Men S er noget lettere at få rundt i sving samt lettere end R.

• #13   27. dec 2010 Selvfølgelig er det en smagssag, det vil det jo altid være, jeg var rigtig glad for min og vil sige at i bagklogskabens uklare lys er millen måske ikke de extra penge værd, bortset fra at den er lavet i Italien

• #14   27. dec 2010 Jørgen R: Gætter på du ikke tager dine motorcykler en tur på en bane...

• #15   27. dec 2010 Det har du fuldstændig ret i, det er ikke lysten der mangler men jeg tror der er nogle som kigger hvis en gammel røv som mig på 57 år vil på bane og så tænker jeg måske også mere på hvad der sker hvis jeg smider den, både med mig og prilleren

Kommentér på:
Overvejer a anskaffe en Suzuki TL1000s

Annonce