968 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

ER-5 vs CBR 600 ER-5 vs CBR 600

Hejsa

Jeg har lige modtaget bekræftelse på at jeg skal starte til MC kort den 21. februar smiley
De har en Suzuki Marauder og en Kawasaki ER-5.
Umiddelbart vil jeg helt sikkert helst køre på ER-5.

Nogle der har erfaringer med sådan en fætter og evt. hvordan den er i forskel til en CBR 600 F4 som jeg satser på at erhverve mig ? Om der er et kæmpe spring eller det er et fint step.
Vægten på de 2 er ca. det samme men der er 50 hk vs 110 hk så det betyder jo noget. Kunne dog være rart at vide om det vil være sådan rimeligt at hoppe på en CBR fra en ER-5 uden at bliver overvældet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ER-5 vs CBR 600
  • #1   28. dec 2010 snup du dig en CBR 600 F4 det andet er sku for kedligt..

• #2   28. dec 2010 Nu er en skole cykel jo som står skrevet en skole cykel.

Den skal kunne køres af alle høj og lav, og skal kunne køres ved lave hastigheder osv osv.. Så derfor har en kører lære ikke en cbr eller en anden sports maskine.

Lær at kører på den maskine som din kører lære har og bagefter lær at behærske den nye motorcykel du køber.

• #3   28. dec 2010 Han HAR tænkt sig at vælge en cbr.. han spørger bare hvor stor forskel der er..

der er KÆMPE forskel på 50 og 110hk..

• #4   28. dec 2010 Jeg ville ikk starte på mindre end den CBR600 du selv nævner. Jeg tog selv kortet på en Honda CB500F fra midt 90erne og synes ikk jeg blev overvælet af kræfterne af den maskine jeg har købt : ) Synes tværtimod det var dejligt at komme på en maskine man sad ordenligt på og udsendesmæssig passede, istedet for noget der lignede en knallert : D

Men du skal da nok lige tænke ved hvor meget du hiver grisen i øret ; ) Omvendt tvivler jeg på at du kommer til at prøve ret mange grænser på den ER-5 skolecykel, det er trods alt kørekort du tager og ikke et kørekursus : )

• #5   28. dec 2010 det er da p ligegyldigt hvad du kører på til undervisningen , og ja der er stor forskel ! men den største forskel bliver nok at der ikke er en ,der forsætter med at snakke i dit øre !

• #6   28. dec 2010 Umiddelbart vil jeg da ikke mene det er ligegyldigt om det er en Harley eller en ER-5 jeg kører på til undervisning. Det må da være nemmere at kommer igang med at køre på en maskine efterfølgende der bare minder lidt om hinanden i størrelse og vægt. Højre håndtag må man jo bare dreje lidt mere gentle på CBR'en for ikke at flyve afsted.

Nu vil jeg også prøve ZX6R, GSXR 600, R6 og evt. en GSX 600 F før købet men satser på det bliver indenfor de rammer og der vil jeg tro man forholdsvist nemt kan gå fra ER-5. Men det må der jo være nogle der har prøvet ?

• #7   28. dec 2010 jeg har ingen kendskab til CBR 600, men med hensyn til undervisningen så ville jeg helt sikkert køre på ER5,eren, da jeg vil mene at den er noget nemmere at komme igennem balanceprøverne på.... ( prøverne inden den rigtigte prøve...

HELD OG LYKKE MED DET....

• #8   28. dec 2010 Hey.

Dengang jeg tog kortet forgik det også på en ER-5, og hoppede direkte op på min cbr 600 f4 bagefter, uden de store problemer. Den er dejlig "hurtig" i forhold til sådan en ER-5, og kører jo som en drøm =)

• #9   28. dec 2010 Super Christian smiley
    Har forresten set din et par gange til salg div. steder. Enten en som din eller den grøn/gule kunne jeg godt tænke mig.
    http://www.dba.dk/honda-cbr-600-f4-600-ccm/id-68238684/

Tror så ikke du får meget mere end 50 k for din når det er privat, men hvis du har den stående til foråret så kan det da være en jeg kigger nærmere på.
    Hvorfor vil du sælge den ?

• #10   29. dec 2010 Den F4 du linker til er alt for dyr kontra km tal, og gå udenom GSX 600 F, mere kedelige og røvsyge køreegenskaber skal man lede længe efter. Min mening....

• #11   29. dec 2010 Christian D: Din CBR ligger nok også i den lidt for tunge ende prismæssigt ( hvis du vil ha' solgt ) no offence

• #12   29. dec 2010 Betyder jo ikke det store hvad du vælger efter at have kørt på hvilken som helst skole cykel, vi kan vel hurtigt blive enige om hvis du befinder dig godt tilrette på den givende mc så virker den lettere kørt. Og du skal jo først ud og lære at køre mc efter du består :o)

Vester

• #13   29. dec 2010 @jack: Sælger den fordi jeg gerne vil prøve noget lidt større. Men har været super glad for den.har kørt 30.000 km på den, og aldrig en eneste fejl.

tror ikke jeg har den til foråret, der kommer en og kigger på den her lige efter nytår, så regner med den forsvinder der.

@Dennis. Jeg synes ellers den ligger fint, men der skal jo også være plads til at handle =)

• #14   29. dec 2010 ER-5 er en fin maskine, meget driftsikker og jeg føler mig godt underholdt, på de små snoede landeveje... :o)

• #16   29. dec 2010 Når du tager kortet så prøv at kører på alle skolens cykel liegemeget hvor kedlige de er. 110hk lyder af meget på en mc meeeen i virkligheden er det altså det vilde. Den er frisk og hurtigt men laver ikke noget vildt medmindre vi snakker om en 500ccm 2 takter:D
    Mit råd er få noget med nogen ccm gerne 1000. Og der behøves ikke være en racer. Feks sådan en honda cbr1000f sc24 er sku en fin kværn og meget nem at kører på.

Kommentér på:
ER-5 vs CBR 600

Annonce