Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  0-100??
  • #1   30. apr 2006 Du kan eventuelt bruge et stopur eller en GPS...

Få en kammerat til at holde et stopur, og så sætter du i gang fra 0, og så dytter du når du rammer 100...

Eventuelt.

• #2   30. apr 2006 Cykelcomputer....stopur som kun tæller når man kører. Så nulstiller du bare...og fyrer den af...så bare lige hold øje når du rammer 200 fx. Til 100 er nok for svært, men det gir da en ide om det....

• #3   30. apr 2006 uha jeg har ikke lyst til at se hvad min kan 0-100, jeg har i fredags skiftet kædekit, med 2 tænder ekstra bag!
    Skulle så lige ud og prøve den nye gearing, meget forsigtigt i 1., 2. med lidt mere gas og så 3. ved ca 140, lukkede jeg op, uha jeg troede den rykkede før,,,,,,,,,, da jeg rammer ca 170, begynder den at løfte sig, så jeg må længere ind over den og lukke lidt af!!!!!
    Jeg ved godt min ikke rykker så vildt som de nyere racere, men tak for kaffe, det er nok til mig ;o))

• #4   30. apr 2006 tak for tippet THOMAS havde overvejet at skifte til 2 tænder mede end standart.
    da jeg skal til polen og køre bane i næste uge men tror jeg prøver standart først.
    mvh rené c
    flytter snart over til sv så kunne vi køre nogle små veje.
    har hørt du kender nogle veje der over,
    mvh rené c

• #5   30. apr 2006 Til Thomas fra Malmø: Hvor køber du tandhjul? Lyder som en fed ide med at geare den smiley

• #6   30. apr 2006 1 tand mindre foran svarer til ca 3 tænder mere bagpå.. og det kan mærkes.. Det føles som om at få 10 hk mere:)

• #7   1. maj 2006 Nu brainer jeg bare. Men burde du ikke kunne få en person til at stå med et stopur på et punkt hvor du ca. vurderer du når 100km/t ved en kendt afstand. Når du så passerer måleafstanden skal du selv aflæse hvad din egentlige hastihed var. Lad os antage at du aflæser en hastighed på 113km/t idet du passerer din ven der tager tid. Lad os antage at den tid er 4.3 sek. Så kan du tegne en kurve med tid ud af 1.aksen og hastighed ud af 2.aksen og interpolere/ekstrapolere på den. Dette gøres ved at sige: resultat=Målt_tid*Ønsket_hastighed/Opnået_hastighed
    I eksemplet her ville denne beregning være: 4.3*100/113=3.805
    De 3.805 vil være en grov beregning af hvor hurtigt du accelerer fra 0-100. Du kunne jo gøre forsøget iterativt og hvergang ændre en smule på hvor din ven står og tager tid, således at han kommer tættere på det sted hvor du ca. rammer 100.

Hvis man er rigtig flittig kunne man jo lave en række målinger og differentiere hastighed/tid kurven og få en kurve over acceleration.

Tager jeg fejl? Det er set før.

• #8   1. maj 2006 Ang. Det med at geare sin MC. Risikerer du så ikke at du når for langt ind i det røde felt ved tophastighed? Hvis man fjerner tænder foran kræver det flere omdr. at nå en hastighed. Flere omdr. vil give mindre moment i den høje ende af mit højeste gear og således mindre tophastighed. Jeg har ikke en daddel forstand på gearing, det er bare hvad min intuition umiddelbart siger mig.

• #9   1. maj 2006 ved ikke hvordan den fungere, men hvad med en g-tech sådan en bruger man jo på biler, den kan jo måle alt muligt
    http://cgi.ebay.de/Leistungspruefstand-PS-messen-0-100-Gtech-G-Tech-PRO_W0QQitemZ8059653684QQcategoryZ33597QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Kommentér på:
0-100??

Annonce